måndag 25 februari 2013

Utflykt!



Hallå på er allihop!
Idag har det varit datautbildning
och jobb 
och 
så ser resten av veckan ut
för min del, jobb jobb!

Igår var vi på utflykt
och då åkte vi och hälsade på min stora dotter
och hennes kille, som köpt hus!

Ett riktigt renoveringsobjekt
men det kommer bli så himla fint när det är klart!
Det ligger på landet, alldeles vid vattnet!
När vi kom dit så sprack solen upp och jag blev kär!
Kär i deras läge!

 På tomten finns en gammal lada 
och flera gamla fruktträd!
Huset skall få både nytt tak och ny fasad. 
Fönstren är bytta och ytterdörren ska bytas!

 Grannens båt ligger och väntar på att snö och is ska försvinna!
Här skall byggas badbrygga så småningom!



Ett gammalt solur som nog sett sina bästa dagar!


En kaffetår sittandes på fårskinnet när solen gassar!

Finns inget mer att säga, tror ni förstår!

Ha en finfin måndagskväll!

Kram Helena

36 kommentarer:

CreandoPhoto sa...

Underbart läge! Det kommer de aldrig att ångra. Man kan ju också konstatera att huset har allt potential som krävs...

Underbar bild, den sista!

Kramar

CreandoPhoto sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Nordhem sa...

Ja, det kommer bli riktigt fint! Bra läge o ett stilrent hus. Mycket jobb säkert men skoj att få det precis som de vill ha det! Kram

Annes vita rum sa...

Det där lilla paradiset kommer dom säkert att trivas i. Viss är det roligt när barnen börjar köpa hus också,då blir det mera att inreda och piffa för din del:=)
ha en finfin måndagskväll..kram

mig&mitthem sa...

Det måste kännas konstigt när barnen köper hus.....suck, fattar inte hur jag ska kunna leva utan dom?! Svar på din fråga ang. konserten: åldersgräns är 13 år å hon å hennes kompisar ska gå själva. (Fatta vad orolig jag kommer att vara) Min man kommer att följa dom till entrén å sedan vänta på hotellet på Globen. Jag får vara hemma å knapra Sobril eller nåt.....kram hönsmamman

Enkel stil sa...

Det kommer säkert att bli jättefint. och vilket vackert läge. Kram Anita

Villa Ell sa...

Ser väldigt fint ut, och visst är det så härligt när solen tittar fram...
Kram Sandra

anettan sa...

Ser jätte fint ut. Spännande. Kram Antte

Sabelhagens Olivlund sa...

Så fint de bor! Roligt att renovera och sätta sin egen prägel på huset, även om det är mycket jobb.
Ha det gott.
Kram Maria

Härligt hemma sa...

Vilket ställe, ser underbart ut!!
Kram på dig!!
Madeleine

A House With A View sa...

Åååh vilket charmigt hus, ett riktigt kap!!!! Och jag tycker absolut att det gamla soluret ska vara kvar, det andas historia och har säkert funnits på platsen i många år. Bättre då att rusta upp den och göra den fin igen:)

Kraaaaaaaam aka

ps. såg att du köpt den fina H&M-vasen, den har jag också skickat efter, såååå fin!!! :)

Anna sa...

Härligt med närheten till vatten.
Hoppas de ska trivas.
Ha en skön kväll.
Kramar Anna

Hemma på Sjuan sa...

Åh vilket läge! Så spännande med första huset!
Väntar på att mina killar ska få sitt första boende ;)
Hoppas vi får se lite fler bilder sen när de renoverat. Kram Suss

Lisa sa...

Vilket härligt läge, huset kommer att bli jättefint. Blir väl svårt att hålla fingrar och idéer i styr?
Ha en bra kväll
Kram Lisa

Anonym sa...

Förstår att du föll! Vilket potentialhus!!! Tror det kommer bli jättefint när de blir klart!! Läger är det enda man inte kan ändra brukar jag säga! Hej förresten! Nu är jag tillbaka igen och har massa trevligt att läsa ikapp. Kram

Villa Ryttarängen sa...

Japp jag förstår...Sååå fint och härligt läge.

Channal sa...

Vilket fint hus!! Tycker om!! Önskar dem lycka till!

KRAM Anna

MammaElva sa...

Oj, vilket ställe!! Vad spännande!

Helens Universum sa...

Vilket läge! Blir att ta med badkläder för din del, vid besök i sommar! Härligt!
Kram Helen

Titta in hos Thess sa...

Meeen vilket läge !!!!
Tänk vad underbart dom kommer att ha det i sommar :)
Hoppas att dagen varit bra.

Kram Thess

Home2tiny sa...

Vilket charmigt hus. Kommer att bli hur fint som helst när de har fått sätta sin egen prägel på det. O vilket läge wow, kan bara tänka mig till sommaren. Kramisar Tina

Anna sa...

Så fint det ligger och jag älskar när man ser potential i saker och ting. Vilken härlig resa de har framför sig.

Kram
Anna

mitt liv som jag sa...

Det ser kanonfint ut! härligt med närheten till vattnet, jag förstår att du blev kär :).
Ha det bra! Kram Jennifer

Anonym sa...

Vilket härligt läge, så skulle jag också vilja bo! ;)
Kram

Sallys hus sa...

Men åååååå...ååå jadu nu förstår jag..
ååå så fint det där kommer att bli och att du blev kär kan jag lätt förstå...
ujujuj vad de kommer bli trötta på att ha dig rännandes där hela sommaren...haha...
DU MÅSTE visa mer bilder därifrån sen.
Vet du jag har också bokat biljett till bloggdagen. Det ska bli så himla kul...jag har aldrig åkt på den typen av event förut...som är bara för min egen skull...
Kram Katarina

Sallys hus sa...

Jag hade tänkt det men jag glömde fråga om priset var för ett enkel eller ett dubbelrum..och om det var med frukost. Jag ska forska lite i det för ev. tar jag Mattias med mig upp...haha..inte på bloggdagen eller kvällen...nä han får göra nåt annat i så fall...men vi har bröllopsdag på måndagen och hade tänkt åka någonstans den helgen så det är möjligt att vi slår ihop det o stannar en natt till sen..men jag vet inte än...han har inte bestämt sig än.
Du då? Bor du kvar där?
Kram

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej igen ! :)
Det var ett tag sedan men nu här jag läst i käpp alla dina fina inlägg.
Man hinner missa mycket på knapp en vecka ;)

Så kul att se deras hus . Så fint läge. Tänk ät det är fint nu och ännu finare till sommaren :)
Det kanske blir som Katarina säger :) Hihii....

Visst är det härligt nu när solen börjar visa sin närvaro. Så härligt med allt ljus och dagarna som blir längre.
Fast inatt är det kallt .Brrr. -10 grader. men jag får jobba effektivt eller hur ? :)

Så fin väsen var från HM Home. Jag har också vårt på deras hemsida. Mycket snyggt finns det. Jag ska beställa lite till vårat blivande tonårs rum.

Ha nu en god fortsättning på veckan ! Kram från mig

ps...visade du tapeten till dottern ? :0

Charlie sa ... sa...

Å,vad härligt! Vilket dröm hus. Fantastiskt! Läget är ju sagolikt.

Vill gärna se mer!!!

Kram och grattis, vilken pärla!

Lotta

dianasdrömmar sa...

Vilket läge och vilket hus kram Diana

Lena - gott för själen sa...

Wow, vilket ställe! Kommer att bli så läckert!

Åh, det bara sög i magen när jag såg bilden med koppen på fällen och solens strålar. Underbart!

Kram Lena

Bara MammaMilla sa...

Underbart vackert! Vilken miljö och vilka fina foto. Så spännande för ungdomarna med ett sådant projekt! Ha en fin dag! Kram Camilla

House and Garden by Bia sa...

Oj så himla fint...läget verkar härligt, jag bara känner det ;))
Tänk till sommaren, när fruktträden blommar...så vackert det ska vara ;)
Ha en fin tisdag!
Kramisar

Sallys hus sa...

Hej hej igen...;)
Nu har jag betalt för biljetter och hotellrum.
M följer inte med så det blir bara en natt.
Åker du ensam?
i så fall kan vi ju halvera bensinkostnaden och åka tillsammans..;)
Så känns det ju inte lika nervöst då heller..;)
Kram Katarina

Fanny sa...

Vilket fint hus, och vilket läge!! :)

http://fannyhenricson.wordpress.com

Life´s Silverlining and I sa...

Vad mysigt! Huset ser underbart ut! Blev det de sofforna från formex? Hälsa så gott till din söta dotter! Kram Nilla

Linn sa...

Oj vad kul!!! :) det ser verkligen ut att ha potential!!! Och så fint sådär vid vattnet, åååå, åå!
Kram och hej, länge sedan sist! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...