torsdag 21 februari 2013

Städdag!

Hej hopp!

Torsdag och snart helg igen!
Dock är jag inte ledig,
så vi får köra fredagsmys ikväll!

Idag har solen skinit och det har varit en
riktigt underbar dag!
Det värsta är att man ser allt damm och smuts
som bara finns där överallt!
Så idag har det städats, handlats blommor
och fikats!


 Fikade på cupcaksen, vi gjorde för några dagar sedan!
supergoda!


 
Dotterns katter bor kvar hos oss och den här lille krabaten är inte lätt att ta kort på!
Han har en viss förmåga att titta bort när man trycker av en bild!

Idag tog jag även tag i mina försök att  övervintra pelargoner!
Tyvärr har det nog inte gott så bra, de ser tvärdöda ut,
men de har fått ny jord och är nerklippta,
 så vi får se om det finns liv i nån av dem!

Ha en skön kväll allesammans
Kram Helena


Ps har fått en fråga om mitt vita porslin!
De djupa tallrikarna är från Ikea, 
de fyrkantiga köpte vi för många år sedan på
Bolagret i Gällstad!





34 kommentarer:

Lovisa Wallin sa...

Gud vilka fina cupcakes! Vart har du köpt formarna, de är ju så söta :)

Livsnjutaren sa...

Väldigt fina cupcakes, så duktig du är! Och du, pelargonerna tar sig nog, de kan se helt döda ut men så plötsligt återuppstår de.. Älskar pelargoner! Hade 35 st ute på altanen i somras.. Kramis

Anonym sa...

Åh vad skönt att städa innan helgen. Håller med nu börjar det synas att det inte är så rent och fint som man trott under hela den mörka perioden.
Supermysiga cupcakes.
Ha det gott å vad mysigt med fredag på torsdag.
kram
AC

Sabelhagens Olivlund sa...

Vad gott!! Jättefina cupcakes!!
Jag har också städat och fikat:)). Och jobbat... synd att man måste det:)).
Så söt kattherre:)).
Kram Maria

Channal sa...

Åh vilka fina bilder! Du hade tur som fick katten på bild!!

Torsdagsmys är lika bra som fredagsmys... det är känslan som räknas!

KRAM Anna

House and Garden by Bia sa...

Torsdagar är min städdag så jag har också städat ;)
Vad katten ser mysig ut...jag har fyra stycken...men inte den rasen hihi...
Ha de!
Kramisar

Home2tiny sa...

Läckert kakfat o smarriga cupcakes. Torsdagsmys eller fredagsmys spelar roll, huvudsaken är att man myser tillsammans. Kramisar Tina

Maria - Wikers Liv sa...

Härliga cupcakes!!!
Ha ett mysigt torsdagsmys!
Kram /Maria

Berså sa...

Jag har också städat i dag! Alltid lika skönt att få det gjort innan helgen är här...
Vilka härliga cupcakes!

svart vitt och rött sa...

Sååå fina cupcakes!! Härligt med nystädat! Myset blir så mycket roligare då! Ha det så gott!

anettan sa...

Vilka fina muffins du gjort. Mums. Kram Anette

♥Linda♥ sa...

Så goda och fina kakorna ser ut. Tur att du njuter av dagen idag istället om du ska jobba i helgen.
Det ska verkligen bli spännande med bloggdagen, jag både ser fram emot den samtidigt som jag undrar vad jag gett mig in på då jag åker själv ;) Jag har bokat rum på Clarion. Hoppas vi ses!

Casa of Mia sa...

Mums vilka cupcakes och vilken underbar bild på missen, kram

Lena - gott för själen sa...

Det är ju verkligen nackdelen med ljuset som kommer. Allt damm och smutsiga fönster som syns!

Sv: Japp, det blir övernattning på Clarion.

Kram Lena

Ewa`s Galleri sa...

Jjag har dåligt samvete skulle städa idag men drt blev inget nu får det bli på lördag innan vännerna kommer
Vilka fina cupcakes. Mpste fundera på vad det ska bjudas på till lördag
Ha en skön helg trots jobb

meandmike sa...

Fin bild av katten, önskar våra ställde upp så för en bild ;-). Cupcaksen ser försvinnande goda ut!

Prinsessorna på Bellevue sa...

Vilka vackra cupcakes och vilken vacker katt! vilka ögon! Hoppas du får en fin helg, trots jobb!

Kram
Petronella

Enkel stil sa...

Vilken mysig dag ni varit på. Jag tycker absolut att du ska testa på yoga med mf. kanske kan det hjälpa din migrän. Jag går en dag i veckan 11/2 timme hos en helt fantastisk instruktör som heter Eva Trädgårdh.
Kram Anita

Sallys hus sa...

Hej hej!

Åå tack för tipset...det där med en homeopat har jag aldrig ens tänkt på... De kanske kan se eller känna eller hur de nu gör om det finns något jag bör undvika eller äta mer av...
Just nu kliar det...:( Men jag får alltid mer klåda över hela kroppen på vintern. I tonåren hade jag sk. vatten allergi och fick kliande utslag varje gång jag duschade på vintern...då liften är torrare.
Vilken rolig dag du hade! Gud så kul att få tips o bli sminkad...;)
Å lilla kisse..sååå söt..;)
Men du pelargonerna...de kan allt se stendöda ut...men man ska egentligen "väcka" dem försiktigt.
Föst bara börja vattna, efter ett par veckor plantera om och sedan klippa ner..
Alla mina frös i uterummet i höstas. Jag "glömde" flytta in dem i gamla butiken då vi renoverade köket snyft...Mårbaka för flera 1000..;(...
Nix nu ska jag nog krypa ner under täcket och få lite av den där sömnen..har varit så grymt trött idag.
Kram Katarina

Hemma på Sjuan sa...

Så goda de cupcakesen såg ut! Och fint fat de står på. Härligt med nystädat och färska blommor!
Hoppas du fick fredagsmyset idag nu när du måste jobba i helgen, kramis Suss

Anna sa...

Håller tummarna att pelargonerna kommer att spira igen. Blir nog inget Sthlm för mig men vi får se till att träffas på något annat sätt:-)

Kram
Anna

Piffa o puffa sa...

Imorgon är det min tur att städa. Ska köpa hem en stor bukett tulpaner så jag får lite vårkänslor. Imorgon är oxå sista dagen på jobbet innan sportlovet, ska bli sååå skönt med en veckas ledighet.
Kram

Helens Universum sa...

Härliga cupcakes, de måste varit gott! Jättesöt kisse som kom med på bild iallafall!
Kram Helen

Charlie sa ... sa...

UNDERBARA bilder! cupcakes....så gott, och jättefin kisse.

Fredagsmys passar alltid ;)

KRAM!

dianasdrömmar sa...

Skönt att ha städningen klar innan helgen, söndagar är städdag här..kramar Diana

Life´s Silverlining and I sa...

Här är det också nystädat med nya blommor på bordet. visst är det en härlig känsla, och fredag dessutom!
Vilken fin bild och vilka fantastiska cupcakes du gjort!Kram Nilla

Bara Sara sa...

Där har vi nackdelen med vårsolen - skräpet och dammet syns så väl! Fast ni verkar haft en toppendag! Kram Sara

Villa Frejas bokblogg sa...

Så söt katten är :)
Härligt att ha helgstädet avklarat. Vi har vårt kvar :/
Kram.

Tina sa...

Helgfixet är klart men fikat hoppar jag över!

Trevlig helg

mig&mitthem sa...

Ljuvliga bilder som vanligt!! Visst är det skönare att möta helgen i ett nystädat hem......även om man jobbar. Krams m

Unknown sa...

Jag har städdag idag jag, och cupcakes ska bakas idag med =)) Dina ser ju helt perfekta ut, så fina! Jag har ju samma formar iallafall så lite fina blir de allt tror jag ;)

Ha en riktigt mysig fredag!
Kram Catta

CONCEPT by JESSICA sa...

Fina cupcakes... Åh nej, blev ingen bloggdag för mig mannen skulle ju såklart just den helgen resa bort;(
Ha en fin helg, trots jobb.
Kram

Åse sa...

Vilka ljuvliga cupcakes , ha en fin fredag. Kram

Allt och/eller Inget sa...

Men gud så söta!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...