lördag 9 februari 2013

Istället för taccos, tog vi Pulled pork


Hello!
Jag sa ju igår att det doftade så gott här hemma!

J lagade Pulled Pork
som vi hade till 
tortillabröd och en massa goda tillbehör!

Väldigt gott! Har ni provat?
 
Fläskkotlett på bit som stått och kokat i en gryta i ugnen 120 grader i ca 5- 6 timmar!
I grytan var det;
1 kg fläskkotlett i bit
2 gula lökar
2 vitlöksklyftor
2 dl vatten
3 msk oxfond
3 dl barbecuesås med rökig smak
salt/peppar
chilipulver

Skölj köttet klappa in kryddorna runt om. Lägg köttet i en gryta som tål ugnsvärme.
klyfta lökarna och ha i. blanda i resten av vätskorna. in i ugnen. Köttet är klart när det är så mört att det ramlar isär av en gaffel!
Hela receptet har jag hittat här
 
 
 
 Tillbehör vi hade var Coleslaw, guacamole, majs, tomater och oliver!
Riktigt gott alternativ till taccos!
man blev mätt som en gris!!


Vita rosor hade J fått eftersom det var honom vi firade!

Kvällen fortlöpte med bra loungemusik,  en massa prat och skratt. Lite spel blev det också!
 
 
Beacon & Psycho var med och firade!

Idag har jag varit så trött så jag knappt orkat någonting!
Vi hade dock lite födelsedagsfirande för sambon,
men sedan kom huvudvärken, så jag la ner mina projekt för dagen och 
lade mig och sov!
Nu känns det bättre tack och lov!
 
Ha en bra kväll vad ni nu ska göra!
Jag ska kolla melodifestivalen!
 
Nu ska jag locka hår på lilltjejen som ska på disco! 
 
Kram Helena


 
 


28 kommentarer:

anettan sa...

Mm ser gott ut, skrattar lite åt minerna på katterna haha...så fina. Ha en skön kväll.kram Anette

Lena - gott för själen sa...

Här blir det också Melodifestivalen. Missade ju förra lördagen så det blir som nytt för oss.

Kram Lena

Unknown sa...

Ni verkar haft en kanonkväll! Vilket fantastiskt mattips, wow det ska provas!! Sköna namn på katterna ;)

Kram kram

Anna sa...

Tack för receptet!
Kul med lite fest men synd att du fick not i huvudet efteråt.(Det kostar på att ha kalas)
Ha en skön helg.

Kramar Anna

Annes vita rum sa...

Äter ju inte kött själv,men tror säkert det där är gott så det ska jag visa döttrarna.
Så fint hos dig som alltid:)
usch för den där jobbiga huvudvärken!
Mellon här i kväll för oss med,ha de fint..kram

Johanna / Fru form o fix sa...

Det låter väldigt gott, vi måste nog prova nån gång vi också! Ha en skön lördagskväll!

Life´s Silverlining and I sa...

så gulligt med disco, min lilltjej ska nästa fredag på disco och det pratas redan nu om vad hon ska ha på sig:) Fint du har det! grattis till award hos Creando, som du är så värd. kram Nilla

Ewa`s Galleri sa...

Låter gott ,har fått recept på något liknande som man gjorde på grillen ute ,i 5 -6 timmar
Här blir det fläskfile och ett glas rött till mello
Ha en skön kväll

Postadress Torslanda sa...

Lagade det för första gången i torsdags. Mycket gott! Kommer att lagas igen :)
Ha en fin kväll!

Välkommen Hem! sa...

Aha, var det DET ni tillagade! Såg tokgott ut, tack för tipset!
Här blir det också melodifestivalyra!
Kram o ha en skön kväll! (utan huvudvärk, hoppas jag) Judita

Sabelhagens Olivlund sa...

Vad gott!! Tack för receptet, perfekt för mig som inte äter tacos.
Vi har haft fullt upp idag, så det ska bli skönt att sjunka ner i soffan nu.
Kram Maria

Milla sa...

Underbart gott är pulled pork! Jag brukar göra det av karré som jag tycker är lite saftigare kött. Man kan göra carnitas också, som är liknade porken. Kram Milla

designofluna sa...

Vilka sjukt roliga namn på katterna, har de någon bakgrundshistoria`?

Titta in hos Thess sa...

Det där såg riktigt gått ut och vad smidigt dessutom att det sköter sig självt :)))
Här tittas det oxå på mellon och äts snask,jà Ella och Janne alltså ;))

Kram Thess

Lovely Things! sa...

Underbart att ha en man som lagar så god mat. Min står för disken istället.... Inte dumt det heller. Maten ser riktigt god ut!
Kram Annika

Villa Ell sa...

Låter som en rätt min man hade älskat, själv är jag mer för fisk, men cake popsen såg riktigt goda ut!
Här kollades det också på melodifestivalen :) Wiggo gillade iaf Sean Banan! Tack för dina öron ont tips!

Kram Sandra

Home2tiny sa...

Hoppas du får en härlig kväll utan huvudvärk. Kramisar Tina

svart vitt och rött sa...

Visst är det typiskt att migränen smyger på en när man minst vill ha det! Likadant här för min del i några dagar... så det har varit lågvarv :-) Hoppas att du klarade av kvällen!

Channal sa...

Har jag aldrig hört talas om! Något nytt o spännande! Ser gott ut!
Hoppas huvudvärken går över!
KRAM Anna

Hemma på Sjuan sa...

Ser gott ut! Kul med något nytt!
Så snyggt månbord hos er.
Hoppas du slapp huvudvärken ikväll, kram Suss

Bodil sa...

Vad gott det ser ut!
Hoppas huvudvärken gick över och att ni hade en mysig kväll. Ha en skön söndag!
Tack för att du tyckte till hos mig.
Kram Bodil.

HOUSE of ADELA sa...

Har aldrig ätit det men det lät väldigt gott:)
Skönt när huvudvärk ger med sig det är aldrig kul när set pågår. Mello här med och vi tyckte Louise Hoffsten var bra!

Kramar
Adela

dianasdrömmar sa...

Härliga bilder Helena , ha en fin söndag kram Diana

Mittgodastefinaste sa...

Det där receptet har jag kollat på så många gånger men aldrig gjort det! Nu ska jag göra det! Det verkar supergott.

Svar på din fråga, jag har startat ett cateringföretag! Jag är ju inget proffs, men har länge velat starta eget. Det kändes lite lagom att tuffa igång det som ett litet hobbyföretag vid sidan av vanliga jobbet. Drömmen är att jag ska ha lite andra grejer också vid sidan av cateringen.

Hoppas att du får en skön söndag utan huvudvärk, kramar Jenny

OddStyle.dk sa...

Mmmm ser lækkert ud :o)
Smukke majestætslige katte...
Kram fra mig

Nordhem sa...

Pulled pork finns på listan på fredagsmat att prova. En favorit här är Chili på högrev med massa tillbehör. Mums! Kram!

Enkel stil sa...

Vilken god maträtt. Måste le lite när jag såg katterna. Söta är dom, men det ser nästan ut som att ni tvingat dom att vara med på bild.
Skön söndag till dig! Anita

Fröken D sa...

Kanske värt att prova, lät gott!
Tyckte nog allt att gårdagskvällens Mello var bättre än förra helgens.

Louise Hoffsten`s låt var riktigt bra!

Ha en skön söndag!
Kram
Susanne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...