söndag 9 december 2012

Vill hinna mer!!


Men vilket vackert vinterväder vi har!
Man tappar andan både av det vackra, men också av att det är så kallt!

Hade en trevlig kväll igår med gamla goda vänner!
Tyvärr var inte restaurangen ingen höjdare!
Dålig mat och superdålig service!
Men vi klagade och fick en minskning på notan,
jag tyckte dock att det var superpinsamt när de klagade,
men det ska man tydligen göra!
Tur att vi har så trevligt ihop, så det gjorde inget!

När vi åkte hem var det -23 grader ute!
Hua vad kallt!

Här är det fullspäckat schema idag med!
Ishockey, truppgympaträningar
och
dansuppvisning!
Sedan är det O Helga Natt i Örebro med
bl.a
Molly Sandén  och Erik Gadd
men man kan inte hinna allt man vill tyvärr!
 
 
 Gårdagens outfit blev en klänning från H&M och det fina halsbandet jag vann
Löshåret sitter i idag med och det har min frissa beställt åt mig, det är riktigt hår
och det sätts fast med klipps! Man kan tvätta och sköter det som sitt vanliga hår, dock med större varsamhet!

 En kväll på stan kan vara så vacker med  all snö och fina ljus!

 Till vänster ses stora scenen där O Helga Natt går av stapeln ikväll!
Rakt fram ses Rådhuset som varje år har  adventskalender i fönstren!
I år är det barnboksillustratörer som skapat barnbokshistoria världen över
som representeras bakom varje lucka!


Om några timmar kommer det dåna av fin julmusik och bra artister
som varje år lockar 25-30 tusen besökare!
Skulle verkligen vara kul att komma dit och lyssna
men som sagt tiden.......




32 kommentarer:

Channal sa...

Så fin du är!! Du har så långt fint lockigt hår... me like!! Är det ditt eget hår eller har du satt dit löshår? Snygg outfit! Ha en bra dag!

Strålande 2:a Advent till dig!
KRAM Anna

Anonym sa...

DU är så snygg! Passar jättebra i håret och jag är förvånad hur äkta det ser ut!!!
Kan inte du vara med och tävla manliga skönhetsprodukter hos mig så blir jag så glad!!
Kram

A House With A View sa...

Suuuuuuuupersnygg!!!! Passar perfekt!!! Och det där halsbandet skulle jag vilja knycka av dig, galet vackert!

Kraaaaaaaaaaaam aka

@my casa sa...

Snyggt:)

Ta det lugnt nu i julstressen!

Kram Åsa

Välkommen Hem! sa...

Gosh vilken vacker donna! Och vilket hååår! Skulle behöva lite av det i mitt egna för det är verklien livlöst nu och faller av som barren på en gran som sett sina bästa dar...
Kram Judita

evalevabo sa...

Så jädrans snyggt med håret. Ibland vill man ha långt. Så inne med extra hår, löst, klipps. Funderade ett tag på sätta dit riktigt hår hos frissan. Men detta verkar ju som ett bra alternativ. Säkert billigare oxå. Svårt att sätta dit själv??
Och uuursnygg klänning. Jag älskar svart och mina alla klänningar, nästan går i svart. Och jag är klännings tokig. Årets? Finns nu? Många frågor..
Lovely. Helt i min stil Helena!!!
Snyggaste bruden i stan...
Kram

åse sa...

Vad snygg du är och vilket härligt hårsvall. Ha en fortsatt fin 2.a advent. Kram från ett Skåneland som bjuder på snöyra.

Sallys hus sa...

Hej hej!
Å va fin du var båda kvällarna!
Trist med restaurangen..
Å Helga natt...det har aldrig blivit av att vi gått på det heller...
Det är alltid nåt annat...
Å va Nissarna o dottern är söta..
å jag ser att du fick tag i ett sånt där träd du ville ha..;)
ha en fin kväll!
Kram Katarina

mig&mitthem sa...

Ja, nu vill man bromsa lite så att man hinner med allt & framför allt att hinna njuta av att bara vara!!
Du är så läcker i långt hår.Jag drömmer också om långt men känns som om det alltid stannar vid en viss längd...detta kanske vore ett bra alternativ. Andraadventskramar m

Postadress Torslanda sa...

Superfint!!!!
Vilken kyla! Vi har haft femton minus här i Gbg och jag tycker det är mycket. Idag är det näst på snöstorm. Vackert men oj så jobbigt trafikmässigt.

hemma hos lilla mej sa...

Vilken snygging .Bara så snygg dagens och himla fint hår du har .Tänk om det kunde vara flera timmar på dygnet .Önskar dej en skön och mysig 2:a advent .Kramar Rita ♥

Madame Edith sa...

Vad snygg du och vilket hår!!

Kram/Madeleine

Casa of Mia sa...

Åh så fin du är, supersnygg outfit! Ja visst är det härligt vinterväder, kram kram

Tina sa...

Frän maskerad till partypingla, snyggt!

kram

Titta in hos Thess sa...

Härligt med en kväll på stan :)))))
Och du är såååå fin i ditt "nya" hår ;))

Kram Thess

House and Garden by Bia sa...

Härliga lockar...det passar du i :)))
Önskar dej en fin andra advents kväll:))
Kramar från Bia

CreandoPhoto sa...

Jag är så nyfiken på ditt hår....sitter det bra? Om man drar fingrarna igenom, sitter det kvar utan problem då?

Kramar

Life´s Silverlining and I sa...

wow vilken fin bild på dig! vilken helg du haft! kramkram Nilla

Villa Ell sa...

Snygg outfit och ditt hår är ju jättefint...
Vad mysigt det låter med julkonsert, men -23 igår ja hua mig.
Här i Göteborg är det blåst blåst blåst och några minus så det är svinkallt, var tom varmt att vara i ishallen idag :-)

Ha en fin kväll
Kram Sandra

Home Bohemia sa...

Håret ser naturligt och äkta ut!! Jättefint:)) Jag var på O Helga Natt och det var kallt!! Vi stod kanske 10 m från scenen och såg inte ett dugg (iallafall dåligt), dottern frös om tårna så när Malin och Mickis hade åkt sitt lilla nummer på plastisen så åkte vi hem. Får titta på julafton istället med lite varm glögg i handen:)) Ha en fin kväll Kram Maria

Home2tiny sa...

Du är superfin i håret o klänningen är ursnygg, gillas. Ha en fin andra advent. Kramisar Tina

Hemma på Sjuan sa...

Snygging där! Tiptop 2 kvällar i rad!
Gillar verkligen ditt går.
Tråkigt att ni blev besvikna på restaurangen.
Känner igen det där med att tiden inte räcker till allt man vill göra!
Kram Suss

Mittgodastefinaste sa...

Men kan jag få ett par lockar av dig och sätta i mitt "garnhår"

Du verkar ha hunnit med en del iallafall men jag håller med man vill alltid hinna lite till och lite till!

Kram Jenny

Fiona sa...

Grymt snygg du är trots kylan!
Har varit i Köpenhamn och spanat in Cederträd som julgran, där har dom fattat galoppen;)
Kram

Charlie sa ... sa...

Wow, du ser fantastisk ut! Löshår och den klänningen, med halsbandet från Mia och DITT leende...lovely!!!


Vilken härlig helg. Och jag vill också hinna mer!

Kram!

Enkel stil sa...

Lika snygg som alltid! Jag tycker oxå att det är jobbigt att klara, men gör ingen det så vet inte restaurangen att dom behöver ändra på sig.
Kram Anita

MammaElva sa...

Vilken snygging! Hoppas du haft en fin söndag!

Bara Sara sa...

Gudars så snygg du är!!!

Bromans Bravader sa...

Visst är det vackert nu med all snö, men 23 grader kallt är lite i värsta laget..
Kram jannike

dianasdrömmar sa...

Snygging :) visst är det vackert ute kramar Diana

basichus sa...

Vad vackra du är; brrrrrr riktigt kallllt: på Ön var det bara minus 6 men otrolig vackra vädret igår: nu rasar snöstormen över hela Ön.

Ha en fina vecka/ Kram/Marion

Ewa`s Galleri sa...

Så fin i håret, och klänningen var också jättefin
Tråkigt när man inte får bra mat ,då är det tur att sällskapet väger upp och att man har roligt ändå
Fina vintriga bilder,
Ha en skön kväll

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...