fredag 7 december 2012

Tusen & en natt



Halloj på er alla!
Här har förberedelserna för kvällens julfest börjat!
Temat i år är
Tusen och en natt
Ni vet väl bakgrunden till namnet?
Om inte så säger Wikepedia

Scheherazade skall tillbringa en natt med den persiske kungen Shahriâr för att i gryningen avrättas. För att undgå döden berättar Scheherazade en saga för kung Shahriâr. 
Skickligt väver hon in en saga i en annan, och när gryningen kommer är kungen så spänd på hur det ska sluta att han låter Scheherazade leva ytterligare ett dygn. 
Hennes sagor varar 1 001 nätter, varefter Shariâr kapitulerar och gifter sig med henne. 
Det är också därifrån namnet till samlingen har kommit.
Några kända sagor är Alladin, Ali Baba och de 40 sjörövarna, Anden i flaskan och 
många många fler!

När en fest med det temat
måste man ju hitta på något roligt!


Här hemma finns det en hel del utklädningskläder!
med två flickor i familjen som 
båda samlat på sig en massa utstyrsel,
så är det bara att välja och vraka!

Hade kanske inte tänkt att visa magen ikväll
Men lite tingel tangel kommer det nog bli!

Brukar ni klä ut er på temafester?

Ha en fab fredag!
Kram Helena


29 kommentarer:

mig&mitthem sa...

Spännande, ser fram emot bilder!! Själv är jag allergisk mot utklädnad....tråkig, ja vet, men så är det bara. Önskar dig en magisk kväll i tusen & en natt anda. Krams m

Casa of Mia sa...

Åh så trevligt! Ja, min väska skulle ju passa perfekt till dig idag, kram

HOUSE of ADELA sa...

Vad roligt!! Jag älskar fester med tema! Själv har jag varit Marilyn Monroe flera ggr på fester där man blivit tilldelad rollen, så kul;))
Önskar dig en toppenkväll!

Kramar
Adela

Fröken D sa...

Åh vad härligt att få klä ut sig!
Oftast roligt att få spöka ut sig, beror på temat ☻

Ha en fab... kväll!
Kram Susanne

Annes vita rum sa...

Härligt!! ha det så jätteskoj! kramizar

Anna sa...

Jag gillar att klä ut mig men kanske inte just i "Tusen och en natt-tema".
Själv ska jag på tjej-middag ikväll.
Ha det så kul, du får lägga upp lite bilder sedan :)

Kram Anna - Mitt hus på landet.

Lena - gott for sjalen sa...

Kul tema. Är det dresscode så tycker jag man ska följa det. Annars får man låta bli att gå på festen. Det är min personliga åsikt.

Ha en kul kväll!

Kram Lena

House and Garden by Bia sa...

Roligt med julfest...men jag är väl inte så mycket för att klä ut mej...men typ cowboy tema skulle jag nog gilla,fniss...för jag gillar jeans ,boots cowboyhatt osv.
Hoppas ni får kul!!
Ha det gott vännen!

Carola sa...

men åhh vad najsigt!
Och ja hade jag blivit bjudet på tema fest så lätt.
Jag hade gått all in.

:)
Ha en underbar helg fina fina du!!
KRAM

Johanna sa...

Vilket mysigt tema, hoppas du får en underbar kväll!
Kram

Åse sa...

Vilket härligt tema, ha en riktigt trevlig kväll.

Melody and M.E sa...

Det var ett riktigt härligt tema, skulle gärna ställa upp på det! Ha en riktigt trevlig kväll och nog får vi se bilder på dig i morgon??
kram
Melodys matte

Charlie sa ... sa...

Gud så läckert!! Fantastiskt tema....och snyggt!


Ha så jätteroligt!!!

KRAM

CreandoPhoto sa...

Så roligt med temafester tycker jag. Är alldeles för sällan på sådana, men om jag är klär jag såklart ut mig :)

Ha det fint!

Tina sa...

Då är det bara att ta på haremsbyxorna, en slöja över näsan och en diamant i naveln till magdansen o kalla dig Jasmine! Himla kul med temafester!

kramkram o ha så kul!

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Nämen va roligt med temafest o att få klä ut sig !! Jag tror att du blir nattens drottning !!

Kram o ha det riktigt skoj !

Marie sa...

Låter jättekul! Ha det riktigt kul och kram!

Home2tiny sa...

Älskar att klä ut mig. Hoppas på bilder från kvällen. Kramisar Tina

Mittgodastefinaste sa...

Hoppas att du får en härlig partykväll! Jag blir inte alltid helt lycklig av att klä ut mig till fest, när man jobbar med barn så får man sin beskärda del att klä ut sig ändå! Men detta var ett kul tema!

Satt nu och tittade på dina cederträdsbilder. Nu vill jag också ha ett sånt istället för en klassisk! Underbart!

Kram Jenny

@my casa sa...

Jomenvisst är det tema tycker jag att man ska följa det.
Är det fest så är det, ser lovande ut på bilden:)

Hoppas kvällen blir fin/Åsa

Bodil sa...

Oj, vad skoj och vilket kul tema.
Får man se bilder på hur du ser ut?
Ha så jätteskoj!
Kram Bodil.

evalevabo sa...

Visst har det varit tema fester på födelsedagar och annat. Men nää inte min grej. Bara jobbigt kan jag tycka. Vill ha på mig mina egna kläder.
Ska bli kul att kolla in bilderna sen.
Ha det kul
Kram

House number 11 sa...

Åh, vad roligt med temafest! Jag tycker det är väldigt roligt med denna typ av fester.
Kram Jenny

dianasdrömmar sa...

Ser fram emot bilder kram Diana

Annaochlivet sa...

Åh vad kul med en sån fest! Hoppas det blev riktigt lyckat och roligt:-) Kram från mig

Sallys hus sa...

Godmorgon!
Men ååå så roligt..;)
Japp...här klär vi ut oss om det är temafest.. sen är det ju inte säkert att det blir rätt...fniss..
I somras klädde jag ut mig till Esmeralda från Ringaren i Notre Dam när vi skulle på Tusen o en natt fest med beduinläger...Men det gick bra det med..;)
Hoppas ni hade en trevlig kväll!
Kram Katarina

Victorias Provkök sa...

Ha det så kul:)
Kramar från victoria på www.victoriasprovkök.se

Channal sa...

Wow vilken häftig julfest med arabiskt tema! Me like!! Väntar med spänning på bilder!

KRAM Anna

Villa Ell sa...

Åååå vilket roligt maskerad tema:-)
Hoopas att ni hade en trevlig kväll, får man se hur du såg ut som utklädd :-)

Ha en fin lördag
Kram Sandra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...