måndag 10 december 2012

Att ha många bollar i luften!



Vi kvinnor ska alltid kunna ha många bollar i luften!
Ett uttryck  och en egenskap
arbetsgivare gillar!
Tror att många har med det i sina 
jobbansökningar!

Men min kropp säger absolut 
NEJ
till att ha för 
många bollar i luften!
Migränen är ett faktum när det varit för mycket för mig!
Skulle aldrig skriva det i en jobbansökan längre!

Jag har verkligen haft en super helg med massor 
av roligheter inbokade!

Utgång två kvällar, dansuppvisning,
födelsedagsfirande och
O Helga natt!

Bara roligheter,
men mitt huvud säger
att det är för mycket!!
Skulle behöva ett par dagar ledigt!
 Men
Nu ska jag jobba hela veckan
plus helgen och en bit in i nästa vecka!

Blir ledig lagom till jul!

Jag får ta igen mig då!

Någon som känner som jag?
Eller gillar ni att ha många bollar i luften?


har tagit flera hundra kort under helgen,
men inga blev bra!
Inte kul!

Därför visar jag mitt nya kudd tillskott
från Day Home
Lagom julig tillsammans med
renskinnet från Home Nord
och pallen från Silkflower!

 Ta det lugnt och ha det gott!
Kram Kram
Helena

Tack så himla mycket för alla gulliga
kommentarer jag får hela tiden!
Det värmer så mycket ska ni veta!

38 kommentarer:

Tina sa...

Jag säger bara simultankapacitet, yey!

kramen

svart vitt och rött sa...

Det kan lätt bli kaos i huvudet här också :-) Migrän gör sig påmind då för min del också, så... det gäller att ta det lite easy ibland. Hoppas att du får lite lediga stunder över då och då så att du kan ta det lite lugnt. Ha det så gott det går!

hemma hos lilla mej sa...

Tycker att det är jobbigt med för mycket .Önskar att du får dina stunder du du kan mysa och njuta och bara få vara .Ha en fin början på nya veckan och en skön måndag.Kramar Rita ♥

House and Garden by Bia sa...

Lagomt är bäst...som det så fint heter...men jag tycker faktiskt det...jag blir lätt stressad...inte bra...gillar den pallen som du har...har sneglat på den i stan också :)))
Ta det lugnt o lyssna på kroppen vännen :)))
Sköt om dej!
Kram kram

Concept_By_Sarah sa...

Lagom är nog bäst. Och är ju viktigt att man har tillräckligt med tid att varva ner också för annars säger ju kroppen till. Snyggt med renskinn, vill också ha:-). Kram Sarah

Fröken D sa...

Vi har ju en tendens till att göra alldeles för många saker samtidigt tyvärr!känner igen mig!
Stackare som får dras med en elak migrän på det!
Hoppas det blir bättre.

Kram Susanne

Milla sa...

När jag var yngre funkade det bättre att ha massor på en gång, men nej inte numera efter ett antal smärre kriser. Det går lätt överstyr. MEN jag kan säga att för lite att göra, är lika farligt det för huvudet och kroppen, ja nästan värre för det är går liksom inte att säga NEJ åt något som inte finns. Lagom är väl bäst, haha typiskt medelvärde. ;=)
kram Milla

Madame Edith sa...

Usch jag känner absolut likadant när det blir för många bollar i luften.
Jag har helt klart blivit bättre på att prioritera nu än när jag var yngre men ibland går det ju helt enkelt inte att välja bort något.

Hoppas att det blir lugnare för dig snart! Största kramen/Madeleine

Anna sa...

Nej, jag är nog den som inte är så förtjust i det, brukar bli pannkaka av allt då.

Jag gillar att göra en sak i taget och har svårt för "split vision".

Skulle kunna säga att det inte är ett alternativ för mig alls faktiskt. Då det helt enkelt kostar på för mycket av min hälsa, har det visat sig.

Va rädd om dig!

A

Channal sa...

Så fint du har det hemma! Tycker mycket om stjärnkudden!

Jag fixar inte att ha för mycket på G! Då blir det kaos! Oftast kommer allt roligt på en gång och då är det svårt att säga nej! Intensiva perioder känns! Hopps du får ta det lite lugnt nu i veckan! Var rädd om dig! KRAMAR!! Anna

TIDSOPTIMISTEN sa...

Jag vill nog ha många bollar i luften och älskar när jag har massor att göra på jobbet, då är jag som mest effektiv men visst finns det gränser också...och att ha en fullspäckad helg är inte alltid så kul, något roligt kan hända men jag vill också ha tid att bara ta det lugnt och koppla av. Hoppas det kommer att gå bra på jobbet nu och att du inte är helt snurrig i kolan när julen kommer ;)

Kram ullis

mig&mitthem sa...

Klarar inte av att jonglera för många i luften samtidigt längre. Då protesterar kroppen. Va rädd om dig så att du klarar av din arbetsvecka & inte är helt slut när ledigheten anländer. Krams m

Home2tiny sa...

Jag vill ha många bollar i luften på jobbet då är jag nog som effektivast. När jag väl kommer hem måste jag ta det lugnt annars har jag en kropp som protestera på ett ganska tråkigt sätt. Har fått lära mig att i te stressa så mycket o inte planera in allt för mycket. Samtidigt vill man göra roliga saker, ja det är inte helt lätt. Hoppas du mår bättre o migränen släpper taget. Du har så himla fint hemma hos dig. Kramisar Tina

Lena - gott för själen sa...

Det var länge sen det var coolt eller positivt på annat sätt att "ha många bollar i luften". Tror vi alla förstår bättre idag.

Fin kudde du har skaffat! Och allt det andra också förstås :-)

Kram Lena

Sabelhagens Olivlund sa...

Så mysigt du har det! Inte för mycket på en gång, det är inget för mig. Även att det är roliga saker, kräver det ändå sitt. Man blir trött. Det går ju att hålla igång en period, men man måste hämta andan så det inte blir för mycket. Vi tar det rätt lugnt på helgerna och trivs med det:)).
Ha det gott och jobba lugnt.
Kram Maria

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Usch för migrän!

Inga fina bilder, jag tycker den bilden du visar är superfin jag c",)

Klem Anna

@my casa sa...

Vill inte heller ha för många bollar i luften, den tiden
är förbi:)

Ta det lugnt nu, vila när du har möjlighet!

Kram Åsa

Bara Sara sa...

Hör du du du är rädd om dig va!!!??? Låter jobbigt att ha migrän så ofta.. Kram Sara

Titta in hos Thess sa...

Jag instämmer till fullo!!!!
Min kropp klarar absolut inte av för mycket på en gång.
I mitt fall är det magen som säger ifrån på direkten.
Höll på att springa in i den berömda väggen för ganska många år sedan nu,men kroppen märker direkt när det blir för mycket.
Den går inte att lura hur mycket man än vill,så är det bara !

Hoppas att du snart känner dig bättre och va rädd om dig :)

Kram Thess

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

man har ju lärt sig med åren,,kan kroppens signaler väl nu och kan hejda mig i tid på ett mycket bättre sätt än tidigare.....

Kram och ta det lugnt låter inte bra med alla migrän.

Villa Ell sa...

Det är ingen idé att ha en massa bollar i luften, visst gillar jag när det händer mycket runt omkring men det får också vara lagom, och December månad är väl verkligen en håll i gång månad...
Hoppas migränen släpper och att du blir väl omhändertagen till jul efter dina arbetspass

Kram Sandra

CONCEPT by JESSICA sa...

Så mycket fin du visar, har kollat tillbaka veckan som har gått. Ja, för mycket bollar tar mer ut sin rätt idag än vad det gjorde när man var yngre. Gäller att pausa emellan, jag är precis likadan..
Önskar dig en fin vecka, kram

Livsnjutaren sa...

Det där med många bollar i luften på jobbet är EN sak, hemma en helt annan. Nu har jag varit ledig i fyra dagar och ser nästan fram emot att få flyga iväg på jobb en stund. Och slippa tänka på ved som måste in i förrådet, svärmors trapp och parkeringsplats som måste skottas och skottas och skottas, vår egen djävulsbacke upp till huset som kräver salt salt salt för att fungera, alla SKAn och MÅSTEn så här två små veckor före jul. Nej, många bollar i luften på fritiden gillar jag inte. Tacka vet jag att stressa mellan fullsatta flyg, släpa på resväska och crewbag mellan flygplatsterminaler och hotellrum, torka barnspyor samtidigt som man tröstar och ger stöd åt flygrädda gäster och säljer julchoklad till en stressad affärsgubbe på 1A och försöker att glömma att man inte varit på toaletten på fyra timmar. Och inte ätit på sex och försöka komma ihåg både toalettbesöket och matintaget när man landar och har tjugo minuters rast... DET är bollar i luften som jag går igång på!:-) Ha en riktigt fin kväll. Kramis från Bergen

Fiona sa...

Trevlig OCH hektiskt helg! Fast så länge som det är positiva saker brukar det gå an. Hoppas du är ledig mycket i jul så du hinner ladda batterierna.
Kram

Sallys hus sa...

Hej hej!
Vi tog oss också in till O Helga natt..men vi stod bara kvar i 40 minuter...sedan frös vi så mycket att vi gick till Pitchers och åt..;)
Mysigt o stämningfullt var det i alla fall...

Vilken fin bild du tagit...tur att någon blev bra..;)

Jag gillar nog att ha många bollar i luften men jag erkänner att det lätt kan bli för mycket...försöker ändra på mig och dra ner på tempot.

Kram Katarina

TITTILINA sa...

Förr gillade jag att ha många bollar i luften, numera blir jag vettskrämd när de skriver det ordet i jobbannonser :-)
Ta hand om dig.
Kram

HOUSE of ADELA sa...

Precis som många skriver här så är ju lagom bäst:) dock är jag ju typen som gärna gör fem saker samtidigt och gillar tempo men lugn ibland:)

Kramar och sköt om dig vännen!
Adela

Enkel stil sa...

Med mindfulnessyoga har lugnet börjat infinna sig. Jag tänker lite mer som en man "en sak itaget". Man upplever sakerna man gör och hinner med precis lika mycket som när man gör många saker samtidigt. Kanske kan det lätta lite på din migrän.
Kramar Anita

Cathis sa...

Jag gillar att ha många bollar i luften...
Det gäller bara att göra det på ett positivt sätt, för min del.
Jag ruttnar ifall inte "kniven"
sitter mot strupen.
Som egen företagare i 25 år,
måste jag klara av det, för att
få tid till det jag vill göra,
de få timmar som ges.

Men aldrig,
ska jag köra på ifall min kropp
eller något annat säger ifrån.
Det gäller att lyssna.
Och jag tackar högre makter
från att drabbats av olika krämpor.

Migrän, önskar jag att det fanns
mer hjälp att få bort det!
Hoppas det går snabbt över.

Kram Cathis

Charlie sa ... sa...

Jag håller med dig till 100%. Den där frasen "många bollar i luften" - no more!!!

Jag skulle färga ögonbrynen i helgen och så sålde de på mig en créme för "puffiness" under ögonen. Say no more! Jag ska vinna över den där crémen och gå och lägga mig i tid och stressa mindre!

Ta hand om dig! Beundrar dig som jobbar så intensivt nu. Du får njuta av ert vackra hem när du kommer hem, koppla av, bli ompysslad ;)

Stor kram!
Lotta

Åse sa...

Var rädd om dig , jag har alltid haft många bollar i luften tills för några år sedan då sprang jag rakt in i väggen och hela världen snurrade i 6 månader. så nu mera försöker jag sålla och tänker - kastar någon en apa på din axel så kasta tillbaka den . Kram

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Neeej..jag har ingen bollkänsla så jag föredrar lite lugnare takt !!
Låter som att du behöver lite vila..tänk om du fick sätta dej ner i din fina stol o bara njuta en stund..hoppas du får det !

Stora kramen

dianasdrömmar sa...

Skulle också behöva ledigt just precis nu då migränen har legat som ett täcke över huvudet i en hel vecka..var ju ledig fre-sön och åkte skidor det var underbart kra Diana

Mittgodastefinaste sa...

Jag gillar att ha de där bollarna i luften men det finns ju gränser som sagt..

Sista åren/året så har jag ändå slutat att stressa upp mig och tuffar mera på liksom. Det mår jag bättre av känner jag att inte försöka stuva om och effektivisera så mycket utan försöka vara mera här och nu. Svårt kan det vara..

Hoppas att du inte har ont i huvudet nu. Jag har en helg full av roligheter nu till helgen..

Ha det bra // Kram Jenny

Anonym sa...

Det gäller att lyssna på sig själv om man inte gör det så känns det i kroppen. Fast det är naturligtvis svårare sagt än gjort eftersom man tycker att man "borde" klara så mycket..
Kram!

No34 sa...

För många bollar i längden kan ju bli lite jobbigt efter ett tag... Sen beror det på om alla bollar är "positiva"...
Dags att varva ner kanske.. Krya på dig från migränen, kram Kate

Lifestyle By Lena sa...

Jag gillar att ha många bollar i luften, dock har jag en förmåga att få ett par för mycket hela tiden vilket slutar med att jag inte får ihop det som jag vill. Men, jobbar på att begränsa mig en aning ;)
Wow va fint du fått det i vardagsrummet, ur mysigt!
Kram

sextioåttakvadrat sa...

Håller med dig helt och håller! Har precis fått utrett min huvudvärk och det är migrän så ibland får jag lyssna lite extra på kropp men man vill ju helst kunna göra allt.

Ta hand om dig! KRAM Sabina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...