fredag 21 december 2012

Hur gör ni era Revbenspjäll?



Då har man fixat och donat
hela dagen!

Granen är inne, men inte klädd,
skinkan griljerad, men inte avsmakad.

Paket är inslagna och etiketter är på,
sängarna är renbäddade,
med skönaste Beach house!

Nu väntar ett dignande julbord!

Min fina ERNST ljusstake som är köpt på HULDAs i Örebro



En liten stjärna pryder granen än så länge!

I morgon ska det lagas revbensspjäll!

Måste fråga hur ni gör era revbensspjäll?

Har ni dom bara i ugnen eller förkokar ni dom innan?
och vad har ni för griljering?
Honung, sirap eller annat?

Nix dags att fixa till sig inför kvällen!

Kram Helena



26 kommentarer:

Lena - gott for sjalen sa...

Hur jag gör mina revbensspjäll? Inte alls :-)

Kram Lena

Milla sa...

Jag ÄLSKAR revbenspjäll, alltid! Och har verkligen upptäckt hur fina de blir av att förkoka dem. Och sedan krydda med allsköns olika såser. Finns så många olika recept där ute i receptvärlden. Men a och o - förkoka på LÅG värme eller göra dem i ugnen på LÅG värme och länge. Sedan pensla med mustig sås och göra sista slängen i ugnen så de blir frasiga och fina. kram Milla

mig&mitthem sa...

Revbensspjäll...har aldig gett mig på att göra egna. Lägg gärna ut ett recept om du hittar ett mumsigt. Ha en magiskt mysig fredagskväll så här dan före dan före dan före dopparedan (blev det rätt nu!?) Krams m

Jeanette sa...

Jag tar rimmade revben som jag först kokar, sedan griljeras i ugn enligt något recept från icas buffé som jag inte hittar just nu och börjar få lite smått panik över...(det är någon glace med chili har jag för mig).
Lycka till med julfixet

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Hej Helena !

Revbensspjällen brukar jag förkoka och sedan ugnsgriljera dom..då blir dom så där saftiga och goda.

Imorrn åker vår julskinka in i ugnen och förhoppningsvis ska granen komma på plats oxå.

En riktigt God Jul till dej vännen..kraaaam

Enkel stil sa...

Ett litet fint pepparkakshus!
Ha en skön kväll! Anita

Charlie sa ... sa...

Så vackra bilder- nu är jag i julstäming grande!

Vad gott det låter med revbensspjäll. Och allt du fixat...härligt!

Kram
Lotta

Sabelhagens Olivlund sa...

Vad mycket du hunnit med. Härlig julstämning hos dig.
Jag gör inga revben alls:)).
Ha en fin kväll.
Kram Maria

House and Garden by Bia sa...

Mannen brukar göra revbensspjäll ibland..vet inte hur han gör...bara att det smakar gott ;))...men i år har han inte gjort några !!
Önskar dej en fin kväll...med mycket mys!
Kramar från bia

LifestyleByLena sa...

Oj så fina bilder! Tyvärr gör jag aldrig revbenspjäll så jag har inga tips att ge.

Kram

HönaPöna sa...

härligt när granen är på plats, gillar den där stjärnan!
men det där med revbensspjällen lämnar jag åt min man, så jag tyvärr inte hjälpa dej... :-)

Titta in hos Thess sa...

Här ar det oxå fixats hela dagen!!!
Så nu har jag sjunkit låååångt ner i soffan :)
Och efter storhandling på Ica Maxi så krävs det dessutom ett stort glas rödvin ;)))
Hoppas att ni får en bra kväll.

Kram Thess

Unknown sa...

Flotte bilder!
Lite adventsstaken din kjempegodt:))

Ønsker deg og dine en fantastisk flott jul!!
Håper den blir fiiiin ♥

Hemma på Sjuan sa...

Härliga bilder!
Skönt att fått så mycket gjort.
Här blir det pyssel imon utan stress ;)
Revbensspjällen gör mannen min... i ugnen. Kramis Suss

Fiona sa...

Vilket gulligt pepparkakshus!
Revbenen överlämnar jag i makens händer...;)
Kram

Life´s Silverlining and I sa...

fina bilder! gör inte revbenspjäll så tyvärr kan jag inte ge råd. kram Nilla

Anonym sa...

Vegetariskt här så det blir inga revbensspjäll..
Gillar det snygga ljusfatet från Ernst!
Kram, kram

Tina sa...

Det blir inga revbensspjäll här, mamma gjorde de bästa och det är de ingen idé att jag ens prövar på...
Glöggen köpte jag på Ikea, otippat jättegod.

God Jul på dig!

Channal sa...

Åh så vackert... fint pepparkakshus! Jag hoppar över revbenspjällen. Jag rullar köttbullar med julkryddor!

KRAM Anna

Home2tiny sa...

Härliga julbilder. Killarna blir utan revben till jul, men i vanliga fall förkokar jag dem o pensla på en glace o sen in i ugnen. Killarna älskar det. Själv är jag en veggis o äter inte det. Ha en härlig lördag. Kramisar Tina

Anna sa...

Min man brukar göra till vardags med lite olika glace eller marinad men till jul är det svärfars uppgift och hur han gör julk-revben har jag ingen aning om, mer än att de är goda.
Gott med julbord!

Kram Anna - Mitt hus på landet

Enkel stil sa...

Ska ni till Malmö! Om ni har bil är ett litet tips att köra till Vindåkra gård vid Tygelsjö strax utanför Malmö. Det är ett tag sen vi var där och man har startat om på nytt. Lite i stil med Tintinstyle och en uppskattad servering.
http://vindakra.se/
Kram Anita

dianasdrömmar sa...

Förkokar dom, glaserar med honung och barbecuesås kram Diana

Ewa`s Galleri sa...

Fina bilder
Här är revbenen just i ugnen
Jag kör dem först i ugnen i 200 grader ,med bara grillkrydda på
Sen en marinad med chilisås ,soja, vinbärsgele och honung pensla o så in i ugnen igen till de blivit griljerade
jättegoda
ha en skön helg

Room of karma sa...

FINT PEPPERKAKS HUS ♥ HAR TYVÄRR INGA BRA RECEPT ATT BJUDA PÅ TILL DET. JAG GÖR INGA REVBESNSPJÄLL. JAG KÖR VARMKÅLSALLAD EFTER ERNST I ÅR:)

HA EN FIN DAG VÄNNEN!
KRAM ♥CC♥

Anonym sa...



Vilken fin Ljusstake från Ernst, var har du köpt den?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...