söndag 16 december 2012

Julklappsinslagning!


Nu slås det in paket
mest hela tiden!
I den här familjen är det
jag som köper de mesta julklapparna
och det är också jag som får slå in dom!

Det roliga är att jag brukar inte skriva på vem dom är till direkt,
vilket leder till att jag står och kliar mig i huvudet
och 
undrar vem vissa paket är till!
Det brukar sluta med att jag får öppna och kolla!
Nu har jag varit snabb att skriva vem de är till utom på ett
som jag absolut inte kommer ihåg
vem det är till!
Hoppas jag kommer på det annars får jag öppna och kolla!





Nu har min efterlängtade tavla över NY´s tunnebana
äntligen kommit!
har velat haft den länge, men var inte tillräckligt snabb,
så den tog slut direkt!
Nu säljs den igen och jag hängde på tåget i år och fick ett ex!


Den här tredje advent kommer tillbringas med arbetskollegor
på jobbet!
sedan väntar truppgympa uppvisning/tävling!

Sedan blir det lite Ernst ikväll!

Kram Till er alla!
Helena



33 kommentarer:

Lisa sa...

Jag känner igen mig med julklapparna, det är så självklart att jag ska komma ihåg vems paketen är och sen står man där:)
Ha en bra jobbhelg
Kram Lisa

Unknown sa...

Haha, jag är likadan! Får bli bättre rutin på namnskrivandet :)
Den är ju så snygg den planschen, har spanat in den på Artillerit bla, men nu har jag ingen plats för den längre, då jag skaffade en annan istället.
Ska bli kul att se vart den hamnar hos dig =)

Ha en fin 3:e advent sköna Helena!
Kram Catta

Titta in hos Thess sa...

Ha ha ja det dör låter precis som jag,så het på gröten att få slå in att ag glömmer att Sätta på etiketter :)))
Tack för att du påminde mig pn Ernst för drt får man ju absolut inte missa :)
Hoppas att du får en bra dag på jobbet.

Kram Thess

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

*skrattar....ja, varför göra det enkelt för sig ...

KRAM

Sabelhagens Olivlund sa...

Hihi, jag känner igen mig:)).
Snygga omslagspapper du har. Jag tycker det är så kul att slå in paket.
Ha en fin 3:e advent.
Kram Maria

Anna sa...

Ja, visst är det kul att slå in paket!
Vilka fina raggisar, har du stickat dem?
Ha en skön 3:e advent.

Kram Anna - Mitt hus på landet

hemma hos lilla mej sa...

Känner också igen mej .Haha.Fina raggisar .Vart hittar jag dom?Önskar dej en skön och mysig 3:e advent.Kramar Rita ♥

House and Garden by Bia sa...

Vi har inte mycket julklappar i år, så jag har turen att komma ihåg...för dottern vill bara ha pengar ;fniss..
Men oj vad gosiga sockar du visar...
Ha en fin söndag...här är det 0 gradigt ;(
Må så gott vännen!

Villa Ell sa...

Det är mysigt att slå in klapparna men jag får erkänna att jag skriver till o Från när jag slagit in dom!

Gillar NY tavlan!

Ha en fin tredje advent
Kram

Anonym sa...

Hihi samma här ;)
Såå fina strumpo ♥
/Kraaaam

Life´s Silverlining and I sa...

Duktig du är som slagit in julklappar redan! ligger efter med allt:) men men snart blir det nog mer ordning. Heja lilltjejen nu på truppgymnastiken! kram Nilla

No34 sa...

Jag tror minsann att det är ett "kvinnogöra" att handla julklappar och sen slå in dom... Tycker det är så kul att slå in klapparna i fint papper och dekorera dom sen... Hos oss öppnas klapparna en i taget, och då hinner man ju se det fint inslagna julklapparna :)
Önskar Dig en skön 3:e adventskväll, kram Kate

mig&mitthem sa...

Jag måste skriva på klapparna på en gång innan en annan packas in...annars är det kört. Den där NY planschen trånar jag efter. Här blir det nog Ernst i kväll också....spä på julkänslan ytterligare!! Krams m

svart vitt och rött sa...

Så mysigt det ser ut! Härliga sockar!! Lycka till med att klura ut vem paketet är till :-)

Channal sa...

Haha känner igen mig ang paketköp och inslagning! Jag brukar märka dem med initialer!

YES!! Jul med Ernst!!
Kramar Anna

My everyday life sa...

Vilka mysiga sockar!

Jag har också en förmåga att alltid glömma vem paketen är till.

Hoppas att du får fin jul.

Kram Nina

Tillsammans Hemma sa...

Jag känner igen mig när du beskriver din paketinslagning - "fnissar lite".
Varje år tänker jag att jag ska börja i tid. Men sista kvällen, dan före dan har funkat hittils.
Men skam den som ger sig!

Snart ska jag också luta mig tillbaka i soffan och njuta av Ernst.

Ha det så bra från Loo!

Åse sa...

Som så många andra känner jag igen mig , skriver inte heller på klapparna på direkten. Raggsockorna är ju bara ljuvliga .

@my casa sa...

Exakt så blir det med julklapparna här också
många tjuvtittningar...hehe

Ha en skön söndagskväll//Åsa

Lena - gott for sjalen sa...

Haha, vilken rolig egenhet, att inte skriva på på en gång.

Ha en fin kväll!

Kram Lena

Charlie sa ... sa...

Hej lovely you!

Vi är lika ;) Jag köper och slår in, sedan vet jag inte vad som är till vem!

Och jag hängde på låset och fick ett ex av Manhattankartan. Vad roligt det ska bli att få sen den live.

Ha en jättefin vecka!

Kram
Lotta

Bromans Bravader sa...

Åh NEJ, inser precis att jag missat Ernst. Jag som sett fram emot det.. hur kunde jag glömma!
Kram jannike

Home Bohemia sa...

Jag brukar också slå in paketen allt eftersom...tycker att det är fint att de får ligga framme...men vill inte heller skriva namn (man vill ju inte att tonåringarna ska vete vilket som är deras). Kartonger släpar jag hem från jobbet...allt för att mjuka paket ska bli fina och för att annat med lite genomskinliga former ska bli svårate att klura ut...då gäller det att ha koll...vilket var till vem nu då??hihi.
Såå mysiga sockor!! De skulle passa utmärkt till min tonårsdotter i julklapp...var har du köpt dom? Kram Maria

A House With A View sa...

Det är myyyycket nu, puh!!!! Jättefina strumpor! Och nog känner jag igen mig i det du skriver, haha!! Har nyss tittat på Ernst, gah.. den mannen får flytta in till mig any time:)))

Kraaaaaaaaaaaam aka

Hemma på Sjuan sa...

Så mysiga raggisar ;)
Här har jag bara slagit några stycken paket, får bli nästa helg. Hoppas du haft en bra söndag, kram Suss

Home2tiny sa...

Fniss, känner igen mig, men jag är lite lat o låter gärna affären slå in paketen. Problemet uppstår när jag kommer hem o skall skriva på dem. Vad o till vem, guldfiskminne, jag erkänner. Kramisar Tina

Anonym sa...

Jag har dessutom fått se att du slår in fina paket!!!;) känner igen det med märkningen.. Man måste skriva direkt:)

Kul att du köpte NYC den vill vi se inramad på väggen sedan!!;) kram

dianasdrömmar sa...

Samma här, jag slår in och jag köper...söta sockor kram Diana

Välkommen Hem! sa...

De kommer bli fina, de där julklapparna, det ser jag det ;-)
Och du, ett UTESPA- det är ju jättehärligt! Vi har ett som tyvärr inte används så flitigt- måste bli bättre på det för när vi väl hoppar i så säger vi alltid:
-Varför gör vi inte DET HÄR oftare??
Kram, Judita

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Känner allt igen mej vad det gäller klapparna..hi hi.

Tittade oxå på Ernst igår..mkt fint han gör.

Kramen

Anna sa...

Jag är på god väg nu med klapparna, men ännu inget inslaget. Mannens kusinbarn är det & hon heter Linnea Arvidsson. Vi ska faktiskt besöka dem på lördag innan vi åker vidare till de mina i Norrköping & firar jul. Så se upp i Kumla:-)

Kram
Anna

HOUSE of ADELA sa...

Å sååå fina strumpor! Ursnygga och mysiga:)

Kramar
Adela

sextioåttakvadrat sa...

Vilka vacker papper du slår in dina julklappar med!

Var hittar man såna där mysiga strumpor? :)

Ska bli spännande att se när planschen är uppe. Den är så fin, önskar mig också en sån!

Ha det så bra, kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...