onsdag 12 december 2012

Soft dag!









 Hyacinter är så fina
men de blir ju så långa och gängliga snabbt!
Att sätta dom i en vas är ju ett bra alternativ tycker jag!




Idag när jag vaknade vid lunch,
hade posten kommit och det var både paket och ett nytt magasin!



Kaffe och lite tända ljus sitter jag uppkrupen i soffan och 
försöker vakna till!

Nu ska jag och hämta mer paket som ligger på posten och väntar!

Vårt gästrum är just nu belamrat med tomma kartonger,
men känner inte för att slänga dom än innan alla paket är
inslagna!


Många bra gissningar på vad vår julklapp är,
men det är ingen soffa och ingen badtunna
men nästan!
Dom som tittat på Instagram 
(helenasenklavardag)
har sett en liten förtitt!
 
Ha det gott!
 
Kram Helena
 



35 kommentarer:

svart vitt och rött sa...

Det där är en stund man kan längta till ibland... en kopp kaffe och en rykande het tidning! Jättefina ljuslyktor!! Ha en go lillördagskväll!

Tina sa...

Jag har ledig dag och har inte gjort många knop, det går bra det också!

kramen

Unknown sa...

Så vackert med hyacinterna så, ska jag göra med =))
Kan det vara en jacuzzi, eller badkarssoffa (eller vad de nu heter) kanske? ;)
Kul med mer paket på posten, spännande!

Du tack för påminnelse om källan till bilderna, har fixat nu (Zara).

Kram och ha en fin kväll kära du!
Catta

House and Garden by Bia sa...

Fint att ha hyacinter som snittblommor....mina har snart blommat ut,hihi...
Ha en fin Lucia i morgon !!
Kramar Bia

Anonym sa...

Så smart att stta hyacinterna i en vas!
Älskar dem där fina ljuskopparna du har..
Skönt med en soft dag, det förtjänar du tycker jag! ;)
Kramar

Home2tiny sa...

Älskar de stunderna med en kopp kaffe o en inredningstidning. Väntar oxå på paket med förhoppningsvis lite fina saker. Ha en fortsatt bra dg. Kramisar Tina

Maria - Wikers Liv sa...

Mina hyacinter brukar OFTAST inte bli så långa. Beror det på att jag aldrig vattnar dem? Eller?
Kan det vara ett "spa-bad" ni fått av tomten? Eller en bastu? ;)
Kram /Maria

Bara Sara sa...

Hmm var det alltså Inte en badtunna??? Vad kan det vara då... Kram Sara

KOLONIBACKEN sa...

Om du brukar vattna dina hyacinter så kan det vara det som gör att de sticker iväg. De behöver inget vatten...
Spännande med familje-presenten!! Vad det nu kan vara...??

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Du det låter riktigt gott med en softar-dag..nytt magasin o uppkrupen i soffan..guuud så skönt !!!

..den korgen som du såg inne hos mej hittade jag på blomsterlandet så kika där får du se.

Kramen till dej

mig&mitthem sa...

Softar-dagar är dom bästa dagarna!! Låter som om du haft en riktigt bra en iallafall. Superfina ljuslyktor....har önskat mig de av tomten. Ha en fortsatt fin onsdag, krams m

Sabelhagens Olivlund sa...

Så vackert med hyacinter i vas. Och oj vad jag gillar de ljuslyktorna. Måste nog beställa några:)).
Ha det gott.
Kram Maria

Hemma på Sjuan sa...

Visst är de fina i vas oxå! Här är det dags att köpa nya nu.
Åh jag som inte har Instagram blir sååå nyfiken...
Kram Suss

Ewa`s Galleri sa...

Vad smart o ta av hyacinterna till snittblommor,jättefint
Vilken fin mugg du vunnit,Helt i min smak
Spännande att få se vad julklappen är ,får nog gå in på instagram
ha en skön kväll

Postadress Torslanda sa...

Vilken härlig stund! Ljuslyktorna är ljuvligt fina.

Villa Ell sa...

Hyacinter är fina, har bara på utsidan pga allergi...
Jag vaknade tidigt imorse och fick 40 min själv med en kopp kaffe innan familjen vaknade, det är fina stunder!

Kram Sandra

CONCEPT by JESSICA sa...

Mysigt att få lite egentid med ett bra magasin;)
Ha fina kvällen, kram

@my casa sa...

Låter superskönt:) Härliga hyacinter dessutom!

Kram Åsa

Mamma med ambitioner sa...

Att jobba natt lockar inte men en soft dag med e och en ny tidning mol alena låter gottigt. Vilket tips med hyasinterna. Jag brukar kasta dem när de blir långa och rangliga men det känns synd då de fortfarande doftar så gott. Tål att provas.
Ha det fint Kram Kristina
Förresten, nyfiken jag..........

Madame Edith sa...

Smart och rolig grej med hyacinten :)

Kram/Madeleine

Unknown sa...

Hejsan!
Tittar in i din fina blogg. Titta gärna in hos mig och min sprillans nya blogg....

Fiona sa...

Spännande med vad bi nu har för er:)
Får nog kika in på Instagram!
Kram

Channal sa...

Så vackert du har det! Då får nog jag min tidning imorgon!
KRAM Anna

dianasdrömmar sa...

Underbara bilder Helena stor kram Diana

Anonym sa...

Hej! Jag är en av dem så har kollat på IG... Och är riiiiintigt avis på er julklapp. Lyx lyx lyx !!!! Kram

Anonym sa...

Hej! Jag är en av dem så har kollat på IG... Och är riiiiintigt avis på er julklapp. Lyx lyx lyx !!!! Kram

Anonym sa...

Hej! Jag är en av dem så har kollat på IG... Och är riiiiintigt avis på er julklapp. Lyx lyx lyx !!!! Kram

Anonym sa...

Hej! Jag är en av dem så har kollat på IG... Och är riiiiintigt avis på er julklapp. Lyx lyx lyx !!!! Kram

Sallys hus sa...

Hej hej!
haha...jag tror villa sjöhaga hakat upp sig..;)
Vad mysigt det är med tända ljus en mugg kaffe och en ny tidning...
Jag har ju inte instagram så jag kan ju inte kolla där..(fattar nog ärligt talat inte hur man gör..fniss)
Men va spännande med en familjepresent...
Vi drömmer om en jacuzzi och jag gissar att det är en sån...din sambo sålde väl pooler va??
Vi valde mellan pool eller spa...det blev pool för vi ville ju åt hela miljön...men drömmer faktiskt om lite året runt lyx också...det ena behöver ju inte utesluta det andra..;)
Ha en fin dag...det är kallt idag..
brr..
Kram katarina

No34 sa...

Underbara hyacinter, doftar sååå gott!!
Grattis till vinsterna oxå, tur som en tokig..;)
Spännande att se vad familjen får för julklapp!!
Njut av luciadagen, kram Kate

Lifestyle By Lena sa...

Hmm nu blir jag ju vansinnigt nyfiken på vad denna julklapp kan vara ;) Måste nog också kika in på instagram ;)
Kram

CreandoPhoto sa...

Otroligt vackra ljuslyktor! Väldigt, väldigt fina!

Kramar

Titta in hos Thess sa...

Härliga bilder,och vad spännande med paket :))
Hoppas du haft en bra Lucia dag :))

Kram Thess

Hanna sa...

Det är så fint med hyacinter!

Queen of Kammebornia sa...

Hyacinter dofter verkligen himmelskt!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...