torsdag 6 december 2012

Att snöa in på en gran!


Ibland får jag för mig något och
då ger jag mig inte förens jag har fixat det!

I år har jag fått för mig att 
jag vill ha ett cedertäd!
 
Men i mina trakter har ingen
affär eller trädgårdmästare
nappat på min idé
 
 
De ställer sig helt frågande när man ringer!
 





http://sextioattakvadrat.blogspot.se/2012/12/att-njuta-lite-extra.html

Alla bilder är härifrån


Nu har jag fått tag på en butik som säljer
dessa roliga träd!
Men det skulle gå på en hel förmögenhet att transportera 
hem dom hit!
Så frågan är, hur mycket vill jag ha 
detta fulsnygga träd!

Vad tycker ni om cederträd?
Vad ska ni ha för gran hemma?
Vanlig eller kungsgran?
 
Hoppas ni inte snöat inne?!
Jag tycker det är supermysigt ute!
 
Kram Helena


34 kommentarer:

Unknown sa...

De er kjempefine!!
Har mange i butikkene her:)
Men jeg er på jakt etter et lite et, et som kan stå på bordet, og det finner jeg ikke...:(

Hadde tenkt og kjøpe meg et stort et i går, men da jeg så hvor tørt det var og hvor mye det drysset, så lot jeg det være... orker ikke det inne i huset:))

Men lekkert, DET er det!!

Fröken D sa...

Vist är det jobbigt när man fått något på hjärnan!!det går bara inte å släppa ☻
Men här hos oss blir det en vanlig gran i år.

Ha det gott!
Kram Susanne

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Kungsgran blir det här, men dina träd var också snygga! Javisst är det underbart ute nu. Var just ute och skottade. Helt stilla och stora snöflingor som föll under skenet från gatlyktan♡ kram

TIDSOPTIMISTEN sa...

Var ju en rolig variant men jag skulle inte betala en förmögenhet för att få hem ett, finns säkert någon liknande billigare spretig gran i skogen ;) som substitut. Hos oss blir det nog kungsgran (hoppas jag) vi ska inte fira jul hemma så resten av familjen kan tycka det är lite onödigt då men jag vill alltid ha en gran oavsett ;)

Kram Ullis

Melody and M.E sa...

Hm... cederträ är nog fina... men på julen vill jag ha en riktigt stor Kungsgran!
Kram
Melody

Channal sa...

Jätteläckert träd! Blev lite sugen jag med på det! Kul med något nytt!

KRAM Anna

Villa Ell sa...

Det där cederträdet va ju hur bra som helst! Alldeles lagom storlek!
Här hemma har jag fått ta bort slagbordet för att (plast)granen skulle få plats.

Kram Sandra

Maria - Wikers Liv sa...

Vi brukar oftast ha kungsgran. Men ibland är det svårt att hitta en som är riktigt tät. Ofta glesa upptill, tycker jag. Åtminstone de som säljs här...
Jag vill att det ska vara tjockt med grenar till allt pynt!
Kram /Maria

Casa of Mia sa...

Cederträn är fina men hos oss blir det en maffig kungsgran, kram

evalevabo sa...

Vi har alltid haft stor maffig gran. Det sista en kungagran på över 3 meter. Men i år blir det en lite dock traditionell lite lite gran.
Fina bilder du bjuder på.
kram Eva

Lisa sa...

Cederträd är jättesnyggt men jag har inte sett dom någonstans här hemma. Här blir det en vanlig gran i år, ska försöka hitta en smal sådan :) Har haft kungsgran tidigare men dom doftar inte så gott och vi har för trångt i nuvarande boendet.
Kram Lisa

Titta in hos Thess sa...

Visst är dom fiiiiina =))
Men det är ju inget jag skulle ha som julgran.
Har haft plast gran faktiskt i många år som varit jääääätte fin och väldigt naturtrogen.
Men med våran nuvarande takhöjd på 3.50m så kommer den att se ut som en liten dvärggran hi hi =)))))
Så i år får det bli en riktig,men vilken sorts det får vi se.
Underbart ute!!!!
Bara bilisterna kunde fatta att köra lite saktare bara.

Kram Thess

Annes vita rum sa...

Här blir det en Kungsgran som jag brukar ha,men om svärsonen går ut i skogen för att hugga en gran..då får vi se vad det blir:)
Önskar dig en fin kväll..kram

mig&mitthem sa...

Tror inte du ska släppa den iden...de är ju så vansinnigt coola!! Bilderna inspirerar & gör att din längtan efter detta träd smittar av sig. (Speciellt om det är svårt att få tag på...då blir det ofta ännu mer intressant) Men jag får nog nöja mig med en vanlig gran...kort & tjock ska den vara.
Krams m

Lena - gott for sjalen sa...

Älskar fulasnygga saker. Så "like" på det trädet! Verkligen.

Vi brukar ha kungsgran eftersom vi är så dåliga på att komma ihåg att vattna, de barrar i princip inget. Nackdelen är att de inte doftar.

Kram Lena

MammaElva sa...

Nu blev jag också sugen på ett!

Enkel stil sa...

Jag som bor när Danmark vet att man kan köpa dom på torget i Helsingör. Jag gillar dom oxå, men det får bli en kungsgran hos oss i år oxå.
Kramar Anita

Anna sa...

Just cederträ har jag inte tänkt särskilt mycket på mer än att man gör parfym och rökelse av barken. Så jag vill nog mest ha bark att blanda i min hemgjorda rökelse.
Det finns många fina träd som kan matchas in i olika delar av trädgården tex en Japans röd rönn mot allt grönt eller en spretig lärk för att lätta upp en stram trädgård.

Ha det bra i snöyran. Själv är jag inte mer insnöad än vanligt ;)

Kram Anna - Mitt hus på landet

@my casa sa...

Cederträn är ju superfina, hade ett för två år sedan,
men han/hon tappade allt barr direkt.
Så cederträd och renskinn är något jag håller mig ifrån.
Snyggt på Bild men jobbigt i verkligheten;)

Kram Åsa

Lifestyle By Lena sa...

Underbar inspiration och snyggaste granen! Hos blir det en liten gran i en korg.
Kram

Life´s Silverlining and I sa...

Intressant det Åsa skrev. Jag är också förtjust i dessa särskilt då maken är allergisk mot gran, men jag skulle inte lägga en förmögenhet på dem:) Kramkram

House and Garden by Bia sa...

Cederträd är ju ursnyggt...men att betala jätte mycket...nej det tror jag inte jag skulle göra...
Vi brukar ha fuskgran...men i år vill jag inte ha någon..vi är inte hemma på julafton och så tänker jag bara ha några dikesgranar inne...så får det bli:))
Ha det gott, min vän!
Kramen

a piece of happiness sa...

Jag har också letat men tyvärr inte hittat något. Jag blir ju lite nyfiken på vad du har hittat trädet :-)

Hemma på Sjuan sa...

Visst är de fulsnygga ;) har bara sett de på bild! Blir spännande att se om det blir er julgran, kram Suss

dianasdrömmar sa...

Haha, du är för tokig men absolut snygga var dom :) kram Diana

Charlie sa ... sa...

De är fina! Bilderna gör en ju jättesugen. Förstår om du vill kämpa och hitta ett träd ;)

Hoppas, utan att bli ruinerad ;)

Kram!!

Åse sa...

Här blir det kungsgran och den ska vara liten och knubbig. Cederträd är härligt och bilderna fina

Åse sa...

Här blir det kungsgran och den ska vara liten och knubbig. Cederträd är härligt och bilderna fina

svart vitt och rött sa...

Cederträ har jag aldrig haft... brukar bli Kungsgran här för vår del. Fina bilder! Ha en go helg!

Tina sa...

Jag hade det inne för ett par år sedan, syrran har blomsterbutik så det var lätt. De är dock ganska dyra, även vid inköp. De ska ju egentligen planteras ute men jag fick det aldrig i marken för det hade toktorkat...

kram o trevlig helg

Unknown sa...

Åh det vill jag oxå ha, så jädrans snyggt, hmm undra om det finns i Torslanda..?
Ut och leta!!

Ha en toppendag, i kylan..
Kram Catta

rustik charm sa...

Ja visst är det jobbigt när man snöat in sig på något. Går liksom inte släppa hur gärna man än vill:-). Hade inte tackat ner till denna jag heller men för oss blir det nog inte ens någon gran, knappt hemma alls i jul.
Kram Kristina

Postadress Torslanda sa...

Åh jag är också sådan som snöar in på saker. Men hur dyrt....hm...kanske inte värt ?

Home Bohemia sa...

Tänk att ett träd som egentligen är ganska fult kan vara så fint (i rätt miljö). Jag vill ha gran fast inte så stor. En kungs eller en grov vanlig spelar ingen roll. jag aldrig om misstaget när vi högg en liten klen i stugan (med markägarens tillåtelse)...grenarna bångnade när jag hängde dit dekorationerna...den såg inte klok ut!! ha en fin helg Kram Maria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...