lördag 22 december 2012

Snön faller så fint!



Halloj!
Vad håller ni på med runt om i stugorna??
Ni stressar väl inte ihjäl er!!??

Här faller snön så fint,
jag har gått i morgonrock hela förmiddagen!
Fixat köttbullar och revbensspjällen som
fick förkoka och sedan griljeras i ugnen!

Nu har jag klätt på mig och julvört står i ugnen!
Granen är klädd och lilltjejen är i pulkabacken,
kan det bli bättre!




Ikväll ska vi kolla på vår traditionella julfilm
The Holiday
som btw visas på tv i morgon!

Kram kram
Helena

36 kommentarer:

Edith och Jag sa...

Här har lugnet lagt sig och allt är fixat. Vi såg The Holliday för ett litet tag sedan. Jättemysig film:)
Kram Maria

Anonym sa...

Låter som en härlig dag! The Holiday är ju bästa filmen // MR

House and Garden by Bia sa...

Vad mysig gran...helt lagom...tycker det är fint när man har granen i korg eller hink :))...mysiga tomtar i stolen också, hihi...
Än har jag inte tagit julledigt från bloggen ;))en del har gjort det har jag sett;)
Ha en fin lördag! här blir det lite julmat ikväll;)
Kramen

Home2tiny sa...

The holiday, ett måste under julen..Skönt att koppla av när allt är färdigt, äta lite gott o beundra den fina granen. Kramisar Tina

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

Önskar dig en riktigt mysig jul Helenáoch der ser du ut att kunn aha där ...:)

STOR VARM KRAM
från Göteborg och mig.

Pernilla

Annes vita rum sa...

Den har jag inte sett.Fint du gjort! Mys på..Julekramar från mig...

Casa of Mia sa...

Så fint du har gjort! Vi har precis klätt granen och ikväll är vi bortbjudna på middag! Imorgon blir nog ganska mycket köksbestyr men det är mysigt det också, kram

Titta in hos Thess sa...

Vad härlig det låter!!!!
Själv har jag jobbat dom en galning i dag och nu är det dax att börja med köttbullarna.
Men ikväll blir det lugnt och skönt :)))

Kram Thess

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Mysigt som alltid hemma hos dig!

Granen i en korg, skinkan i saltlake (får inte tag i "riktig" skinka här så jag kör min variant av skinkstek!),
köttbullarna på G, julgodis ordnat....fju! Ja har ju bakat frallor oxå!

Imorgon ska bli min stora gå-i-mykläder-HELA-dagen dag, längtar dit!
Kanske man då ska se på vår favvofilm i jul, Polarexpressen!
Nu ska jag undersöka The Holliday, kan ju bli ny tradition, Ha en finfin jul Klem Anna

@my casa sa...

Så fint du gjort:) Supersöt julgran!

The Holiday = ett måste så här under julkvällarna:)


Kramar Åsa

Husfrun sa...

Vilken underbar julig bild. Och vad gott det låter med revbensspjäll :) Det har vi missat på vårt julbord.
Här stressas inte så ofantligt mycket, bara lite ;)
Kram.

Anonym sa...

Köpte inte du en dyr julgransfot & matta ganska nyligen?

Concept_By_Sarah sa...

vilken fin, julig bild och gran! Här har lugnet lagt sig efter storstädning och matinköp:-). Kram Sarah

Hemma på Sjuan sa...

Fin gran! Åh så mysigt i julmysigt hos er!
Här pyntar vi vår gran och gör julgodis.
Jag har oxå varit och hämtat min vinst. Jättefint! Så glad jag blev!
Supermysig film, den ska jag titta på imon ;)
Ha en fin kväll, kram Suss

Sabelhagens Olivlund sa...

Så fiin gran du har!! Mycket du hunnit med. Här har det inhandlats lite klappar och mat idag. Resten tar vi i morgon. The Holiday såg vi för ett tag sedan, en jättemysig film. Här blir det The Bourne Legacy ikväll:)).
Ha en skön kväll.
Kram Maria

Lena - gott for sjalen sa...

Så julfint ni har!

Kram Lena

Lena - gott for sjalen sa...

Så julfint ni har!

Kram Lena

Melody and M.E sa...

Nog skulle det vara välkommet med lite snö här också!
Alltid så fint att titta in hos dig!
Kram
Melodys matte

Life´s Silverlining and I sa...

Jättefint har du gjort! God jul på dig! Kram Nilla

CONCEPT by JESSICA sa...

Här är det lugnt å det mesta klart. Imorgon är det en kort arbetsdag, sen är det Jul hos oss.. Åh Holiday blir det imorgon, favoriten.
Kram

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Härlig julbild !
Idag har vi kört sista julklappsracet på eftermiddagen, kom hem sent och middag sent...men vi är ju lediga i morgon så vad gör väl det;-) imorgon skall jag ta en långpromenad och sen skall det fixas lite julmat . God jul! Kram Victoria

Madame Edith sa...

Ser mysigt ut :)

Hoppas att du nu får en riktigt God Jul. Själv tar jag bloggpaus i några dagar nu för att bara njuta och umgås med nära och kära.

Vi ses kram/M

Lena sa...

Vilken fin bild, jättesöt gran!
God jul!
Kram Lena

svart vitt och rött sa...

Wow! Härliga bilder! Det är så snyggt med allt skinn! Ha en riktigt God Jul!

TIDSOPTIMISTEN sa...

Fiiin gran, här har de sista julklapparna fixats idag och så mycket mer har jag inte att göra för i morgon åker vi norrut och firar jul i mina hemtrakter så du och din familj får ha en riktigt God Jul ;)

Kram Ullis

A House With A View sa...

Åååh vilken mysig gran!!!! Vi har klätt vår gran ikväll, den blev jättefin:)))

Önskar dig en riktigt fin jul!!!

Stöööörsta kraaaaaaaaaamen aka

Carola sa...

men jösses så fin den blev den granen!!
Så avis jag blev .)

Ta hand om er.
Kram

Channal sa...

Så fint du har det! Själv Ernstar jag för fullt här hemma! Igår hade vi lilljul hemma hos min bror. Så mysigt!

Stor Varm JulKram!! Anna

mig&mitthem sa...

Vilken fin gran.....du har det sååå julmysigt!! The Holiday måste ju vara den bästa julfilmen någonsin. Önskar dig en fin lille julaften (som norrmännen säger)...krams m

Anonym sa...

Vilken härlig julbild! Det låter som att du är redo för julen och att ni har en del snö i Örebro?
Ha en fin dag!
Kramar

Träning Inredning Inspiration sa...

Önskar dig en mysig jul!!

Kram

A house by a lake sa...

Ditt hus ger verkligen mys-vibbar!

Villa Ell sa...

God Jul,
jag hoppas att du får en fin jul med nära och kära!

Kram Sandra

Lisa sa...

Så fint du har och vilken underbar dag.
Ha en riktigt skön jul
Kram Lisa

Home Bohemia sa...

God Jul till dig Helena från mig. Kram Maria

Bara MammaMilla sa...

Så fint du har gjort med gran och miljön runt omkring! God Jul till dig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...