onsdag 19 december 2012

Julgranar alá Tine K


När jag vaknade i eftermiddags
och det var mörkt,
så undrar man!
Mörkt dygnet runt för mig,
eftersom jag sov den lilla stund det var lite ljust ute!

Inte hinner man mycket heller, när man jobbar natt!

Men jag kom på att jag inte tagit fram julpyntet,
hade faktiskt glömt bort
de söta granarna från Tine K!

Nu får de pryda mitt lilla brickbord 
från Färg och form,
tillsammans med renhornet och ljuslyktorna från
Tine K.




Så var det dags för den stora frågan!?
Vad ska vi äta till kvällsmat?
Alltid samma sak
men idag får det bli något enkelt
orkar inte 
stå framför spisen,
ska ju snart iväg igen och köra sista nattpasset!

Ni missar väl inte Ernsts jul?
Jag får spela in och kolla senare!

Ha det gott!
Kram Helena



27 kommentarer:

Tina sa...

Det var en fin gran!
Jag har inte kollat något av Ernst nya påhitt, får ta igen det senare!

kram

Unknown sa...

Så fint det blev med granarna på brickbordet :)
Ja du, den ständiga matfrågan råder här med..
Nej, klart jag inte missar Ernst!

Fin kväll på dig :)
Kram Catta

Melody and M.E sa...

Har lite dubbla känslor inför Ernst, ibland tycker jag att han är för mycket... men så gillar jag något som han gör och ändrar mig. I kväll ska han göra polkagrisar och det kommer jag inte ge mig på till jul!
Hoppas du får en bra natt!
Melodys matte

Melody and M.E sa...

Har lite dubbla känslor inför Ernst, ibland tycker jag att han är för mycket... men så gillar jag något som han gör och ändrar mig. I kväll ska han göra polkagrisar och det kommer jag inte ge mig på till jul!
Hoppas du får en bra natt!
Melodys matte

Channal sa...

Vilken rar gran! En stor o en liten! Fin hörna... korgstolen, lammullspläden o kudden... älskar det rogivande!! En ljus fin plats för dig i mörkret!
KRAM Anna

@my casa sa...

Fina granar:)


Har missat Ernst, men ska nog ge mig på honom ikväll!

Unknown sa...

Så snygga granar!
Självklart ska de tittas på Ernst ikväll, har blivit en riktigt tradition:).
Kram kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Vilken fin och stilfull gran.
Visst ska jag snart bänka mig i tevesoffan och se Ernst jul :)

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Ja Ernst är med c",)

Riktigt fina granar o myspys i hörnet!

Ha en fin natt på jobb, Klem Anna

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Snart jullov Helena !!!!
Vilka lyxproblem vi har egentligen när det gäller mat..men jag känner igen mej i den ständiga frågan.

Kramar till dej

CONCEPT by JESSICA sa...

Fint med granarna, lyktorna gillar jag... har dem i badrummet;)
Hoppas jobbnatten går bra, kram

Sabelhagens Olivlund sa...

Så fint du pyntat! Snygga granar.
Tittar på Ernst nu:)). Snart är det jullledighet, så skönt.
Julkram

Välkommen Hem! sa...

Jamen så fint det blev!
Självklart, Ernst äger! Nu ska han "marinera sig själv i jul"... ??? Älskar han uttryck, älskar hela karln! Ja, jag vet jag är nog lite bäng...
Kram!! Judita

Lisa sa...

Superfin gran och väldigt fina ljuslyktor, ha en bra natt.
Kram Lisa

CreandoPhoto sa...

Riktigt fina granar, helt i min smak :)

Jo, jag missade Ernst. Tur att man har play... :)

Kramar

HönaPöna sa...

Vilka söta granar... hela hörnan känns julmysig måste jag säga!

Home2tiny sa...

Ursnygg gran, vill ha. Har totalt missat att Ernst är på TV får kolla på play. Kramisar Tina

TITTILINA sa...

Tack för att du påminde mig om Ernst! Jag hade glömt det annars.
Kram

Fiona sa...

Fina granar!
Visst försvinner dagarna i ett vips när man jobbar flera nattpass på raken. Tycker inte jag hinner med något mer än att vara zombie, duscha och äta och sen till jobbet igen:(
Kram

Charlie sa ... sa...

Så fint! Jättefint med granen på bordet, fina fårskinnet och kudden, ja allt!

Så skönt att det är sista natten nu. Vad duktig du är!!

Snart så...njuta julen!

Kramkram
Lotta

Ps. ska se Ernst snart, härligt!

dianasdrömmar sa...

Mysigt där vill jag slänga mig ner :) kram Diana

TIDSOPTIMISTEN sa...

Ja har missat Ernst Jul men man kanske kan kolla på TvPlay om det nu är någe bra ;) få checka upp det och min mamma undrade också om det inte var tall jag hade plockat in precis som du sa, jag har glömt att kolla in det hemma men på bilderna ser det faktiskt ut som tall men när jag var i skogen så tyckte jag att det var gran jag plockade - skumt ;)

Kram Ullis

Villa Ell sa...

Ernst är ok, ibland är han lite för mycket... Har iaf på tv:n i bakgrunden...
Mysig hörna med brickbord, gran och korgstol... en lite läshörna ser det ut som, skulle passa mig fint :-)

Kram

Anonym sa...

Tufft att jobba natt..är det vaken natt?
Tycker Ernst är helt underbar! ;)
Kram

mig&mitthem sa...

Vad julmysigt du har det!! Försöker få med mig både Ernst & Leilas program & det funkar tackvare Play. Men ibland går han lite för långt Ernst, tappar känslan liksom. Skönt att dina nattvakter snart är över!! Krams m

Queen of Kammebornia sa...

Fint! Stor kram till dig!

Madame Edith sa...

Låter tufft att jobba natt särskillt nu på denna tiden av året.

Missade Ernst men får kolla på datorn ikväll stället.

Kram på dig/M

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...