måndag 17 december 2012

Min lilla vinnare!

Halloj!
Det är mycket nu!
Är mitt inne i mitt jobbmaraton!

Har inte hunnit hälsa på hos er andra, så mycket som jag vill!

Efter jobbet igår åkte jag direkt på
uppvisning/tävling i truppgymnastik!

En pokal för bästa utveckling i Tumbling,
Ett brons
och ett guld fick hon, min lilla tös!

 Jag får många tårar i ögonen,
när hon tävlar!


Men,
Att fotografera sport är inte lätt!
Mina bilder blir oftast oskarpa.
Har provat att fota i alla manuella lägen
och
även automatiskt,
men jag tycker det är svårt!

Någon som tycker det är lätt?
Tips mottages gärna!

Visar istället
förgårdens lilla O
Klänning: Pomp de luxe,
väst och tights H&M.

Idag drar jag en ny  vinnare av Iduns mineralsmink!
Tråkigt att vinnaren inte hörde av sig,
trots att vi är fler som skrivit att hon vunnit!


Ha en bra dag!
Kram Helena

23 kommentarer:

Lantligt i Smultronbacken sa...

Vilka fina kort.

Jag brukar använda mig av "sport" knappen på kameran när jag fotar sådant som rör sig för mycket. Knäppte tex en som hoppade och trixade på studsmattan i somrast och det blev jättefint och häftiga rärelser som fångades. Problemet är ju bara att när man håller in knappen så knäpper den hela tiden och masspor med kort på bara några sekunder. Men bra blir dem

Kram Teres

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

Människor i rörelse är generellt svårt tycker jag ...det ska få bli min utmaning till mig själv 2013...bli bättre på att fotografera och då framför allt människor.

Kram

Pernilla

Fröken D sa...

Hade samma problem i går på friidrotten,svårt att fånga rörelse!Men övning ger färdighet!
Duktig tjej du har ☻ så kul när det går bra för dom små liven.

Kram Susanne

Anonym sa...

Kul att det gick bra för din lilla tjej! ;)
Jag är tyvärr också dålig på att fota människor och djur i rörelse..så jag hoppas du får några bra tips här ;)

Kramar

mig&mitthem sa...

Fin hon är, din lilla skatt. Visst är det svårt att fota rörelser, hoppas du får ngt bra tips här. Krams m

Åse sa...

Duktig hon är din lilla tjej , härliga bilder som alltid. Rörelse är svårt att fotografera men övning ger färdighet . Ha en fin kväll.

TIDSOPTIMISTEN sa...

Grattis till din söta tjej och vad lik dig hon är - söta som socker båda två ;) Jag är precis som dig när det gäller julklapparna slår in allt och står sen o gnuggar geniknölarna när det är dags att skriva vem det är till - min mamma är likadan och har till och med gett oss fel julklappar ett år ;)

Kram Ullis

dianasdrömmar sa...

Duktig hon är din fina lilla dotter kram Diana

Villa Ell sa...

Jag har också använt mig av "sport" knappen och jag har fått bra bilder... Ja jag är ju ingen fotograf så de kanske ser fruktansvärda ut för någon annan :-)
Jag får ofta tårar i ögonen när man ser glädjen och lyckan i barnen när det sportar..

ha en fortsatt fin jobbmaraton
Kram

House and Garden by Bia sa...

Söt liten tjej du har!!:)
Och vad kul med så många priser !!
Hoppas du har det mysigt så här veckan före jul ;))
Kram på dej!

Mittgodastefinaste sa...

Så fint klädd, din flicka!

Jag kan absolut inte ta såna bilder, men skulle också gärna ta ett tips!

Kram Jenny

CONCEPT by JESSICA sa...

Duktig tjej å fin klänning.
Kram

Home2tiny sa...

Stort gratis till din dotter vad duktig hon är. Härligt när det går bra för barnen. Ha en fin vecka o hoppas du får lite ledigt snart. Kramisar Tina

Titta in hos Thess sa...

Fin hon är Lill tjejen och Grattis till fina medaljer :)
Kör oxå ett jobb race med långa dagar nu.
Men snart får vi lite ledigt.

Kram Thess

Lena - gott for sjalen sa...

Grattis till henne! Vad roligt att hon är så duktig. Förstår att du blir rörd. Jag hade gråtit floder;-) Vad betyder tumbling i det här fallet?

Kram Lena

Annes vita rum sa...

Så härligt det är och stå där med tårar och vara stolt:) Minns...
nu är det med barnbarnen jag får vara stolt över:) kramen!

Helens Universum sa...

Fina bilder du tagit här iallafall, tycker jag. Förstår att du fick tårar i ögonen!
Kram Helen

A House With A View sa...

Men vilken sööööt och jätteduktig tjej!!!!! Grattis till henne, och vilken fin vinst:))) Näää, jag kan inte tipsa om kameran, är iiiinte bra på sådana saker, jag får ta många bilder och sedan får redigeringsprogram göra resten. Måste ta och lära mig...

Kraaaaaaaaaaaaam aka

Anonym sa...

Söta tjejen!!!<3 stackars fd vinnaren riktigt fint pris hon missar... Kram

Eddie och barnen på Bristol Academy sa...

Vilken fin flicka du har! :) Anna

Fiona sa...

Grattis till medaljerna! Blir precis likadan, tårögd och rörd som bara den. Barnen frågar var för är du ledsen, vi vann ju?! Och jag svara för jag är så stolt och glad! Nu har dom ärt sig att morsan är blödig som bara den och vet att det är positivt.
Kram

Hemma på Sjuan sa...

Så fina bilder på söta dottern!
Tungt att ha ett jobbmaraton så här veckan innan jul. Ta det lugnt bara!
Kram Suss

Melody and M.E sa...

Du skulle ju kunna låna Melody och träna på! Där är det rörelse hela tiden och fotona blir där efter...
Fina dottern är alltid underbar på dina bilder!
kram
Melodys matte

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...