torsdag 20 december 2012

Hot firande!


Visst ska man väl fira lite
när det är dags för lite ledigt!?

Har inte fattat än att jag ska vara ledig 
under jul!
Ofattbart skönt!

Nu ska det läsas, promeneras
slappas, umgås med vänner
resa bort och 
äta massor av god mat!
Vi börjar redan ikväll
med
en het kräftpasta!

 Superenkelt och supergott
Det är sådana recept jag älskar!
Inget krångel, bara skära, blanda
och 
äta!


Receptet komnmer här och det är den här sköna 
tjejens man som komponerat ihop receptet!


2 stycken färska chilifrukter
3 stycken vitlöksklyftor (oh yes, ta i så du skäms)
3 dl creme fraiche
lite hummerfond
flingsalt
svartpeppar
kräftstjärtar
+ färsk pasta
+ pecorino (eller parmesan, men pecorino är godare)
Såhär gör du:
Dela och kärna ur chilin, skär den på tvären i strimlor. Pressa vitlöken. Fräs chilin och vitlöken i en skvätt olja. I med creme fraichen och låt det puttra upp lite. Droppa ner hummerfond och smaka av med salt och peppar.
Koka färskpastan.
Precis innan servering så ska kräftstjärtarna ner i såsen. Servera med mängder av riven pecorino/parmesan på toppen.



Nu diskar J
sedan ska vi bada i vårt spabad
sedan kör vi 
ett race med 
Morden i Sandhamn!
Ernst får spelas in!

Ha en skön kväll alla där ute!
Kram Helena

17 kommentarer:

mig&mitthem sa...

Vad skönt att du äntligen får ledigt...låter som om du vet hur man njuter på hög nivå!!! Torsdagskrams n

Sabelhagens Olivlund sa...

Vad skönt med ledighet, jag väntar så på min:)).
Vilken mysig kväll ni ska ha.
Kram Maria

Villa Frejas bokblogg sa...

Å, det låter ju underbart :)

Titta in hos Thess sa...

Vilken underbar kväll u har hör jag :))))
Och det är väll SJÄLVKLART att man ska fira sin ledighet!!!!
Det ska jag göra :))

Kram Thess

Home2tiny sa...

Låter som en helt perfekt start på ledigheten. Njuuut för det är du värd. Angående ingredienserna till LCHF Bountyn köper jag dem på Maxi o hälsokostaffären, vill du ha mer tips hör bara av dig. Kramisar Tina

Lena - gott for sjalen sa...

Härligt upplägg på kvällen!

Kram Lena

Channal sa...

Mums så gott! Tack för receptet!
KRAM Anna

dianasdrömmar sa...

Mus det där receptet kniper jag :) Härligt med ledighet stor kram Diana

Anna sa...

Gott!
Skönt att vara ledig.
Ha en riktigt skön och mysig 4:e advents helg.

Kram Anna - Mitt hus på landet

Lifestyle By Lena sa...

Härligt att ni firade in ledigheten, njut nu så mycket du bara kan.
Tack för receptet, såg riktigt gott ut!
Kram

Casa of Mia sa...

Härligt med lång ledighet, kram

Concept_By_Sarah sa...

Skönt! Njut av ledigheten! Kram Sarah

Åse sa...

Härlig start på ledigheten . Njut av den. Kram

House and Garden by Bia sa...

Jag säger som dom övriga...njut av ledigheten vännen!!
Jag har bara städning kvar...så jag är kanske den enda som håller mej kvar på bloggen ,hahaha...
Ha det gott idag!
Kram

Tina sa...

Njut av din ledighet tillsammans med familjen!

God Jul önskar jag dig!

Linda sa...

Jag har underat på att laga den rätten och nu när jag har fått ett omdöme till på den är det väl inget att tevak om. :)

Önskar dig en trevlig ledighet!
Kram Linda

Anna sa...

Gott det där lät då & bada me love it! Denna svängen till Kumla lämnar dessvärre ingen övrig tid för utsvävningar då vi bara är där ett dygn. Åker i morgon bitti och sen söndag förmiddag tuffar vi vidare mot Norrköping. Men absolut nästa gång, åker jag förbi dig på gatan så lovar jag att hoppa ur & springa fram till dig:-) Önskar dig & familjen en underbar jul.

Kram
Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...