tisdag 6 september 2016

Mässing eller silver?

Gokväll!

Sitter här med tandvärk
och försöker känna vilken tand det är, 
men det är omöjligt. Värken liksom sprider sig
till både under och överkäke.
Har haft så här några dagar, det som är konstigt är att 
det försvinner ibland, men sedan kommer det tillbaka.
Märkligt.
Jag är ju inte den som ringer tandläkaren i första taget,
är inte förtjust i att lägga mig i tandläkarens stol.

Mässingstrenden tror ni den kommer hålla i sig,
eller är det bara en trend?

Jag har en hel del mässing här hemma och än har jag inte tröttnat,
men jag gissar att jag kanske kommer göra det med tiden.
Blev så glad när jag förra året fyndade de fina mässings ljustakarna
på Tradera







Hade jag inte hakat på mässingstrenden hade jag definitivt
velat ha liljan i silver. Tyvärr hittar man den inte på Tradera än,
eftersom det är en nyhet, men om några år kanske man kan fynda
de fina ljusstakarna där.
Vill man inte vänta till dess kan man köpa dem 
till normalpris om man tycker sig ha råd till det.
Ni hittar dem här 


Vilka skulle ni vilja ha om ni fick välja silver eller mässing?



Kram Helena

6 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Dom är jättefina. jag kan inte välja vill ha både och precis som vanligt. Typiskt mig. Kraaam Pia

Mamma C sa...

Fy bubblan för tandvärk. Håller nog med som föregående skrev,att båda är lika snygga.
Kram Mamma C

Unknown sa...

Liljan ljusstaken är så vacker. Har ingen men vill gärna ha. Jag är en mässingstjej, så skulle nog välja mässing. Men saknar faktiskt ett par silverljusstakar för vissa tillfällen så man vet aldrig, kanske skulle jag välja silver. Men väntar nog till de kommer ut i mer normala prisklasser.
Kram
Maria

Milla sa...

Jag gillar nog koppar mer än mässing. Har en massa mässing kvar sen förra vågen (90-tal?) så har inte anammat det igen... Är nog mer en silver-zink tjej men allt är ju så snyggt i rätt sammanhang. Du har inte funderat på om du biter ihop käkarna mycket så det blir värk av det? Kram!

Ekenäsliv sa...

Ajdå... hoppas det går över.. men jag tycker nog du ska ringa tandis ändå <3
Å jag gillar mässing.
Det blir dessutom varmare med mässingsmetallen i vårt hem eftersom vi har så ljust, vitt o grått. Hade mycket silver innan och det kändes så mycket kallare..
Å mässing har ju funnits i alla tider så ibland får man mer känna vad som funkar hos en själv än vad som är trendigt... men det är svåååårt att inte svepas med;-)
Kram o ta hand om dig!

Annika sa...

Vad trist med tandvärk! Hoppas den går över. Jag skulle nog välja silver om på dessa. Men snyggt båda färgerna. Kram Annika

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...