torsdag 22 september 2016

Vacker höstträdgård?

Godmorgon!

Nu är hösten här känns det som.

Det är så mörkt på mornarna
och kyligare också för den delen.

Jag tycker att den här tiden är väldigt
vacker.

När all växtlighet börjar skifta i 
gulorangerött.

Det riktigt sprakar i naturen.

Mitt fina elefantgräs
är nästan det enda jag har som går att plocka
in så här på hösten. Har en Kärleksört 
som är vacker att plocka in.

Jag skulle vilja ha lite mer växter som är vackra
på hösten. Ex Syrenhortensia, bolltistel.
Tyvärr kommer jag inte på någon mer 
fin växt.

Har ni förslag på fina höstväxter?
Förslag mottages gärna.

Ha en fin dag!
Kram Helena

9 kommentarer:

dianasdrömmar sa...

Underbar höstbild kram

Maria - Wikers Liv sa...

Håller med dig! Tokgillar hösten!
Vi har precids satt syrenhortensia, tillsammans med rödbladig smällspirea, på vår framsida. Kärleksört har jag också satt, men skulle också vilja ha mer växter. Till hela året, faktiskt ;)
Så fin bild!
Kram/Maria

No34 sa...

Visst är hösten underbar. Vi har två långa rader vid entrén med massor av kärleksört, och den är som vackrast just nu. Annars har vi.... just ingenting ;/ Sätter ju ner mest i krukor och lådor.
Torsdagskram från Kate

Bara MammaMilla sa...

Jag har dessvärre inte heller så mycket höstblommor i trädgården, men är sugen på att plantera några rosa Höstanemoner. Riktigt söta blommor som livar upp i höstrabatten. Kram Camilla

Mamma C sa...

Astrar,anemoner,hortensia och kärleksört är några jag har. Men bolltistlarna är redan överblommade hos mig.
Kram mamma c

✫ Fru Eriksson sa...

Underbart - Älskar Hösten ❤️ ....
/Kram !

Annika sa...

Älskar också hösten och önskar mig en trädgård som blomstrar året om utan att jag behöver göra något. För jag är helt värdelös på växter. Men en sådan trädgård finns nog inte. Vilka underbara bilder från dopet. Så härligt. Ha en fin kväll. kram Annika

Channal sa...

Jättefin bild... det är vackert ute nu fast det är lite torrt och luggslitet i naturen efter den varma sommaren.

KRAM Anna

Lena - gott för själen sa...

Vilka vackra bilder!

Jag hoppas på att de Höstanemoner vi nyligen planterat ska bli fina nästa höst.

Ha en fin helg!

Kram Lena

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...