torsdag 29 september 2016

Mitt missbruk!

Halloj!

Japp nu var det dags att berätta vad det var
jag opererade häromdagen.

Jag opererade mina bakre näsmusslor.
De använde laser för att göra dessa musslor mindre.

Varför det då undrar ni då.

Jag är ju nässprays beroende och har så varit 
i större delen av mitt liv, inte många gånger jag varit helt fri.

Har varit hos läkare flera gånger, men jag faller alltid tillbaka.
Mina näsmusslor var nu väldigt svullna av allt nässpray, så det skulle bli svårt att
bli fri från mitt beroende

Det är väl bara att ta några hunddagar och andas genom munnen tänker 
ni säkert. Ja hade jag klarat det så skulle jag nog varit fri för längesedan,
 men det har jag inte klarat.

Jag andas bara genom näsan och värst är det på natten, för det är som
jag drar för en dragkedja för munnen och bara andas genom näsan
och blir det stop då, då får jag ingen luft, och att öppna munnen och börja andas
funkar inte.



Japp så sagt och gjort så blev jag
opererad på ÖNH i Örebro.

Lokalbedövning och sedan brände de med laser,
det gjorde riktigt ont på vissa ställen, men det var ändå snabbt över.

Och nu då?
Jag är täpptare än jag någonsin varit och det skulle kunna
vara så ett par veckor innan det skulle ge med sig, sa dom.
 Hade jag vetat det skulle jag nog inte gått med på
denna operation.
Har knappt sovit en blund på två nätter
 och huvudet dunkar
som bara den + att jag åkt på en megaförkylning också.
Ni förstår att nässpraysflaskorna är inte slängda än,

Hoppas verkligen att det blir bättre snart

Kram Helena

12 kommentarer:

✫ Fru Eriksson sa...

Hoppas det blir bra nu ....
/Kramis

jannice lindell sa...

Äe också nässprays beroende... Missbrukar sånt för minsta lilla snuvan här hemma :(

Hemma på Sjuan sa...

Hoppas det blir bättre nu då! Krya på dig, kram Suss

Ljuva Magnolia sa...

Men din stackare då, låter som ett jättejobbigt problem, hoppas verkligen du blir kvitt detta snart så du kan få sova gott igen.
Jag har också blivit knallförkyld, så jäkla segt.. Kliar i ögon och hals, värker och snoret rinner som det värsta. Usch!

Kryakram från mig,
Catta

Milla sa...

Men oj Helena, det blir säkert bättre! Vad bra att du skriver om det här, tror det är ett jättevanligt problem att använda nässpray för mycket. Nu försöker du ju lösa det, är toppenbra. Själv tar jag Treo på morgonen lite för ofta sen en tid, det känns inte ok. Kram!

Razzy sa...

Jag hoppas för din skull att det funkar och att du blir bättre snart. Jag är också beroende av nässpray. Kram Eva

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Jag hoppas att svullnaden går ned snart så du får "luft igen". Trist att du är beroende men så bra att du tar upp det. Det är så många som tror att det är ofarligt att ta nässpray. De vet inte om att om man använder det för mycket så blir det motsatt symtom. Man blir täppt och det blir inte bättre med att ta en ny dos nässpray.. Krya på dig och håll ut :)

Mamma C sa...

Hoppas verkligen att denna operation hjälper dig nu då. Så du slipper vara slav under nässprayen längre.
Kram Mamma C

Ekenäsliv sa...

Hoppas verkligen att det blir bättre snart <3
Å som några andra skriver, vad BRA att du gör just det! För jag tror att det är många som är beroende av just nässpray.
Å dessa förkylningstider... Hos mig sätter det ju sig alltid i halsen, det är min akilleshäl och har alltid varit. Så jag har legat pall hela dan, gurglat saltvatten och en massa the och vatten.
Men så sov jag, ja sov, till klockan var 11:20 idag (vet inte när jag gjorde det senast) så jag är uppe än... Men blir hemma imorgon med. Vill inte utsätta mina kollegor för denna röst och eländiga hosta...
Är du sjukskriven ett tag nu då efter op:en?
Ta hand om dig!
Kraaaam Anna

Unknown sa...

Duktig du är som fixar detta och jag hoppas verkligen det blir bättre snart för dig.
Krya på dig och heja dig.
Kram
Maria

anettan sa...

Hoppas du blir av med ditt besvär. Krya på dig. Kram Anette

Unknown sa...

Oj oj stackare! Håller tummarna att du blir bra nu. Kram Pernilla

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...