onsdag 28 september 2016

Blogglunch

Halloj!

Ledig dag idag, gud vad jag älskar
mina lediga dagar mitt i veckan, skulle faktiskt
inte vilja jobba Månd -fredag

Det är så skönt när man kan uträtta ärenden 
som alltid sker dagtid utan att behöva ta ledigt.

Idag har jag lunchdejtat
med Katarina, det skulle vi aldrig kunna
göra om inte jag var ledig ibland och hon inte
arbetade i vår lilla stad.

Det var längesedan vi träffades nu, så 
vi hade mycket att prata om.
Vi skulle nästan behöva resa bort för att
hinna prata om allt vi vill prata om.




Finaste blombuketten hade hon med sig, så himla vackra rosor.

Vi har faktiskt redan bokat in ett datum när vi skall ses igen,
vad vi skall göra då, får stå skrivet bland stjärnorna,
men något blir det och det är inte alls så länge kvar tills dess.

Det skulle vara så roligt om man kunde få ihop en 
bloggträff där alla som ville kunde komma och man bara 
pratade och hade trevligt, det känns som en evighet sedan.



Kram Helena



10 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Mys! ja det vore ju jättekul men svårt att ordna kanske. Ha det så bra. Kraaam Pia

jannice lindell sa...

Jag tycker också om lediga dagar. Jag har ju efter mitt 5-skift schema så jag jobbar olika. Men så skönt att handla en vardag och göra ärender på en vardag isätllet för en helg el sen kväll :)

Sallys hus sa...

Hallå snutna o taaaaack för en supermysig alldeles för kort långlunch...;)
Skönt att vi bestämt en heldag..;)

Jag såg ditt sms men hann inte svara förut.
Jag vill gärna köpa restaurangchansen..;)
Kraaaaam Katarina

Sallys hus sa...

Snuttan...inte snutna...hahaaa



Milla sa...

Å ja vad härligt det skulle vara med en bloggträff! Jag har ju funderat flera ggr på att det skulle vara roligt att ha en mindre bloggträff på Åsby Hem o Trädgård, de har ju bra fikaställe där och så kan man shoppa lite. Men min drivkraft har visst sina begränsningar....
Jobba mån-fre gör ju jag och ibland blir det tradigt. Alla ärenden osv fixar jag lätt - jobbar ju centralt istan - men just det där att kunna vara ledig en dag saknar jag, i mitt gamla jobb hade vi en tidsbank att ta ut tid ifrån. Men jag är ju kontorsråtta, då blir det så :) kram!

Maria - Wikers Liv sa...

Så mysigt med blogglunch! Och bloggdejt låter ju mysigt. Behöver ju inte vara så svårt att ordna. Jag har många gånger tänkt skriva inlägg på min blogg och kolla hur många som har intresse av att ses i min närhet. T ex Uppsala, så får man se om det är några intresserade. Sen är det ju bara att boka ett lunchbord eller så ;)
Jag har definitivt vant mig vid att vara ledig på fredagar efter att ha jobbat tio år mån-fre (innan dess jobbade jag fem år med en rullande ledig dag i veckan). SÅ skönt med långhelg och att fixa fredagsmyset i lugn och ro. Hoppas jag aldrig behöver jobba fredagar igen Hahha...
Kram/Maria

Lena - gott för själen sa...

Jaaa, en bloggträff! Jag är på! :-)

Kram Lena

No34 sa...

Så mysigt att kunna ses över en blogglunch och bara surra lite tillsammans. Jaaa, jag ÄLSKAR mina lediga dagar, och sen ledig alla helger och röda dagar. Men då gör jag ju "minst" 40 timmar på 4 dagar under veckan...
Torsdagskram från Kate
PS Vacker blombukett du fick... :)

Unknown sa...

Kul med lunchdejt.
Hoppas din dag blir fin.
Kram
Maria

✫ Fru Eriksson sa...

Woooo så mysigt ❤️ ...
/Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...