lördag 3 september 2016

Kroppsstrumpa - modigt eller idiotiskt?

Halloj!

Lördagsmorgon
och jag är klar med alla morgonsysslor,
även Doris har fått sitt.

Nu väntar jag bara hem lilla O,
så vi kan åka på kusinkalas.

Vet inte vad ni säger om min outfit för dagen?

Åtsmitande klänning, deluxe.
Jag gillar klänningar och föll för denna 
hos Gina Tricot


Tänkte att jag kunde ha den och lala runt i hemma, men så blev det att jag åkte
iväg med klänningen på och det gjorde inte så mycket att det putade lite här och där.





Inser att det är så här jag ser ut och måste nog 
lära mig att vara nöjd trots att man inte ser ut som 
den smalisen man var en gång i tiden.

Då när alla undrade om jag hade binnikemask
trots att jag åt grädde och äkta smör i all mat.

Nu när man är 50+ och inte dricker dricka eller äter godis
och undviker smör och grädde och ändå kallas rund,
undrar jag hur kan allt detta blivit så fel?
Borde varit tvärtom, kan man tycka.


Ha en skön Lördag allesammans.

Kram Helena








14 kommentarer:

Anonym sa...

Du är jättefin i klänningen!! Ser riktigt skön ut, snyggt med Converse till. Känner igen det det där med vikten 😉 En gång smalis men nu lååånggt därifrån 🙄 Man får försöka att acceptera det man inte kan förändra eller orkar förändra😶
Kram och ha en fin dag, Camilla

Anonym sa...

Jättefin är du. Så där ser ju de flesta av oss ut. Lite mage, lite valk. Skulle inte vi få ha klänning då? Tycker det är snyggt när man inte är helt platt. Den klänningen vill jag också ha. Snygg är du. Kram Inger

HWIT BLOGG sa...

Ja jag vet...men med åren intar man en allt rundare form på något konstigt vis:)
Du är jättefin i den klänningen, verkligen!
Ha en skön kväll...
Kram från Titti

jannice lindell sa...

Jättefin klänning! Jag tycker det är jättefint på dig!! :) kram

Lena H sa...

Följer din blogg dagligen, gillar dina inlägg, roligt att få se bilder på ert kök:) och klänningen är superfin, och du är jättefräsch och passar så bra i den!!

Anonym sa...

Hej!
Håller med ovanstående om att du är jättefin& fräsch. Klär fint i klänningen. Vissa av oss är den lite rundare sorten är nog bara att acceptera.
Så klä dej som du trivs då blir det oftast bra. Tycker du har snygg stil.
Ha en skön helg.
Kram Helene

Ekenäsliv sa...

Men fina Helena...
Jag skulle säga, varken modigt eller idiotiskt.
Du är bara fin. Punkt.
Hoppas ni hade det fint på kalaset!
Kram Anna

Sofi sa...

Du är superfin!

Kram Sofi

Channal sa...

En skönhet klär i allt! Min mage kallar jag för "min mammatrofé"! Vi har fått två flickor, eller hur! Sen kör jag Spanx!

KRAM Anna

Mamma C sa...

Tycker du är jättesnygg i den. Inte många 50+ som ser ut som du gör.
Kram Mamma C

Från Glam till Damm sa...

Jättefint!

Man skall vara stolt över sin gudinnekropp, varenda kurva av den.

Älskar klänningar av modellen du har eftersom de är så sköna och för min del lätt blir klänningvarianten av mysbyxor vilket är toppen speciellt i varma väder och när man gillar klänning.

Ha en fin eftermiddag!

Kram, Anneli

dianasdrömmar sa...

Du är jättefin som alltid kramis

Maria - Wikers Liv sa...

Du är jättefin!!
Ser alldeles "normal" ut, eller vad man ska säga ;)
Tycker absolut du kan gå ut i den klänningen, den är jättefin på dig! Gillar längden! =)
Kram/Maria

Unknown sa...

Äntligen en fin personlighet som visar upp sin bästa sida. Älskar det naturliga. Fortsätt sträcka på dig, var stolt att du är du. <3 / Petra L

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...