måndag 5 september 2016

Buddha i inredningen symboliserar....

Hej hej!

Igår var vi hos min stora dotter
och hennes fina familj.
Det var hennes sambo H som fyllde år,
så vi var
där tillsammans med hans släkt.
Det man tänker på när man kliver in på deras
gård är att man välkomnas av 
Buddha statyetter lite överallt.

Visste ni att Buddha symboliserar perfektionism?



Ju tyngre en buddha är desto kraftfullare sägs den vara.
Den skall alltid ha en vägg bakom sig.


 Buddhan kan också symbolisera lycka och välstånd.



Buddha inger även en känsla av insikt och lugn.




Om man omger sig med flera Buddha, sägs det
att det förmedlar en påminnelse vad man vill uppnå i livet.


Vet inte vad buddhan har för betydelse för min dotter,
men hon omger sig med många iallafall.



Har ni några Buddha i ert hem?
Vad har den för betydelse för er?


Kram Helena

9 kommentarer:

Unknown sa...

Jättefint hos andra, men tyvärr passar inte Buddastatyer här hemma. Snygg du var i den grå, stickade klänningen häromdagen.
Kram Stina

Mamma C sa...

Nix, hade en i mässing som dottern undrade om hon kunde få. Så nu är jag buddalös igen.
Kram Mamma C

Flower of Fame sa...

Buddha är en favorit även hos mig. Så många fina buddhor din dotter har. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Ekenäsliv sa...

Heeej,
Ja, de har det verkligen sååå fint hemma din dotter med familj!
Å jag är ju med lite såld på Buddhastatyer. Kan det ha något med perfektionismen att göra kanske ;-)
Men de ger mig något lugn på något vis, kan inte förklara det riktigt..
Nattikramen

Mia Coman sa...

Hello Helena,
Your daughter has a beautiful home. On statues of Buddha not really know about them, but I are sympathetic. I'm not at home, not specific to my nation!
I think it's ok to have them your daughter, if it feels good surrounded them and means something to her and her house!
With great love, Mia

Annika sa...

Nej, inga buddahs finns hos oss. Men så otroligt många fina varianter det finns. Fina bilder från ett fint hem. Ha en fin dag. Kram Annika

Hanna sa...

Jag har inga buddhastatyer. Det passar inte in i mitt hem eller mitt liv som kristen.

Villa Ryttarängen sa...

Åhh så smakfullt och harmoniskt. Jag har ingen Buddha här hemma fast jag skulle vilja ha en. Minst en.. Visste inte symboliken eller allt det du skriver om. Intressant. Kraaaam Pia

Enkel stil sa...

Så fint dom har det. Kram Anita

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...