söndag 4 september 2016

När maten intar en höstig touch.

Halloj!

Vilken dag, rena rama
högsommarvärmen.
Det värsta är att min hjärna
är inställd på höst, så det blir en liten krock
när sommaren hänger kvar men hjärnan 
säger nej tack.
Konstigt, jag som älskar sommaren.


Igår var vi så sugna på en köttbit med
potatisgratäng och kantarellsås.
Till det ett mustigt Italienskt rödvin
En mer höstig rätt i mina ögon och så gott det var.








Tänk vad vi är inrutade i våra fyra årstider ändå.

Visste knappt inte vad jag skulle ha på mig idag. 
Det kändes fel med sommarkläder,
men för varmt med höstkläder.
Det blev min nya klänning som
jag köpte på Freeport.

Tänkte jag skulle Gratulera vinnaren av en
personlig almanacka.

Säger Grattis till 
Sarasdrömmar
som menade
 att för henne duger ingen standardalmanacka
utan den skall var en med känsla och personlighet.

Ha nu en skön Söndagskväll
en ny arbetsvecka tar form i morgon
och hjärnan är inte riktigt med på det heller.

Kram Helena 


4 kommentarer:

anettan sa...

Vi måste njuta av vädret innan vi hinner tänka blir det snö och rusk. Vad inte du dukat. Kram Anette

Maria at Inredningsvis sa...

Vilken fin dukning :) gör mycket

Ha en kanon vecka:)

LOVE Maria

Annika sa...

Superfina bilder. Och visst är det lite så även för mig nu med värmen. Solen får gärna lysa men inte vara så smäktande varmt som på sommaren. Idag är det sol men faktiskt lite höstlikt ändå.Ha en fin dag. Kram Annika

Hemma på Sjuan sa...

Ja visst är det varierande väder men jag hoppas på sommar nästa helg också så taket på lillstugan blir färdigt :) Fint du dukat. Kram Suss

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...