fredag 23 september 2016

Köket förr och nu.

Morning!

Satt och kollade igenom 
mina bilder.
Hittade några som jag gjorde att jag blev sittandes
och förundrades över hur mycket man får gjort
under årens lopp.

För tre år sedan hade vi beslutat att
 ekluckor och körsbärsgolv 
i köket skulle väck
för att köket skulle bli ljusare.




Eftersom det bara var jag som ville ha vitt golv, så blev det en 
kompromiss.
 Vi målade golvet vitt, eftersom golvet ändå skulle bytas.

Det vi absolut inte ville bli av med, var vår
tegelvägg. Vi pratade om att måla den vit,
men hade vi ångrat oss hade vi inte varit glada idag.





Det vitmålade golvet byttes ut efter ett par år, eftersom det absolut blev alldeles för skitigt hemma hos oss. Gjorde inte annat än att torka och dammsuga, men ändå var det aldrig riktigt snyggt.
Så Mr J vann den matchen.
Nu ligger det att vitlaserat trägolv istället och det är vi mycket nöjdare med.



Den här lilla loppans hår syns inte riktigt
lika mycket nu som förut.


Det är så kul att se hur vi hade det
förut. Vi är nöjda med förändringen vi gjorde.

Hörrni nu är det Fredag
och dags för Fredagsmys.


Kram Helena




4 kommentarer:

Sallys hus sa...

Halloj!
Ja ni har då sannerligen fått maaaassor gjort!
Superfint är det och jag äääälskar eran tegelvägg.

Kram o ha en mysig helg!
Katarina

Mamma C sa...

Gillar er tegelvägg också. Köket blev jättefint efter renoveringen.
Kram mamma C

jannice lindell sa...

Vad fint ert kök är nu... Så himla snyggt när ni tog i vitt. Kram

Ljuva Magnolia sa...

Men herregud vilken otrolig förändring! Och så himla roligt att se för och efterbilder, för även om jag följt dig sedan innan makeovern så glömmer man så snabbt.
Jättesnyggt golv, gillar det mer än helvitt, fint med lite mer liv liksom.

Kram och riktigt go lördag och helg till dig!
Catta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...