tisdag 13 september 2016

Blåa soffor, hiss eller diss?

Halloj!

Jag har ju absolut inte gillat blått 
i inredning förut, men sakta men säkert har jag börjat tycka blått
är riktigt fint.
Jag har tyckt det varit superfint med blått på sommaren,
men ser ju att blått börjar komma mer och mer även 
när hösten börjar komma.
Många målar väggar eller tapetserar med mörkt blått, jättesnyggt hos andra
men jag har ju nyss fått ljust överallt så det är jag inte mogen för än.
Däremot tycker jag att det är supersnyggt med
marinblåa soffor och särskilt i sammet.

Såg det när vi var på Varbergs stadshotell i början av sommaren
sedan har det dykt upp lite överallt och nu har jag snöat in mig helt
på dessa snygga soffor.




Det är riktigt snyggt när själva soffan har ett tyg och 
sittkudden ett annat, ser riktigt lyxigt ut.
Den här soffan skulle jag kunna tänka mig att ha om jag skulle byta 






Bild från nätet

Bild från nätet

Bild från nätet



Den här soffan från Ellos är också snygg tycker jag.


Det verkar som många hakat på den blåa sammetstrenden.

Är det något ni skulle kunna tänka er att ha hemma?


Kram Helena

5 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

har haft en marinblå skinnsoffa ett tag. Fast nu när jag ser dina bilder så tycker jag att det är fint igen, stilrent på något vis. Kul inlägg! Kraam Pia

Mamma C sa...

Dottern hade en blå sammetssoffa för ett tag sedan. Jag gillade den skarpt faktiskt. Den från Ellos var snygg, förresten dom flesta var snygga på dina bilder.
Kram Mamma C

anettan sa...

Snyggt tycker jag. Kram Anette

Maria - Wikers Liv sa...

Jag gillar blått i inredningen! Men är nog lite feg för att välja en hel soffa i blått... En udda fåtölj i blå sammet, absolut! Våra nya soffor är fegt gråa men i sammetsaktigt material ;) Kör hellre med kuddar och filtar i blått.
Jättesnygga soffor du visar, nästan allihop!
Kram/Maria

Frida B sa...

Vi har faktiskt en hel soffgrupp ( 3+2+1) som är blå med lite körsbärsträ infällt i själva armstöden.
Vi ville byta ett tag, men den är både skön, hel och modern. Så den får vara kvar ett tag till. 😀

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...