onsdag 28 december 2016

Latmasken.

Halloj!

Hur har ni det?

Jag fortsätter och lullar runt här hemma ,
lyssnar på böcker och tar igen mig.
Idag kom mina småttingar på besök.

Ett kul avbrott i min lata tillvaro som förövrigt
är tillfällig.
Jag vet ju vad som komma skall, med nytt jobb,
så jag latar mig med gott samvete.

Det blir ju full rusch när de små är här,
så jag latar mig inte hela tiden....


Vi satt i uterummet och fikade idag.
Den lilla som nu går obehindrat
kommer ju åt saker som hon inte skall komma åt,
så det gäller att vara med.



Mormors bullar ser ju jättegoda ut.



Milian är med och ser till att lillasyster inga bullar tar.






En mysig dag.

Nu sitter jag och letar en massa recept.
Ska ge mig på att göra kalkon för första gången
i mitt liv och vill ju att det skall bli bra.

Någon som har ett superduper recept
på kalkon?

Kram Helena

4 kommentarer:

Unknown sa...

Kör Ernst recept, jättelätt och gott. Se tips på hur du byter ut om du inte vill ha inkråmet

anettan sa...

Så mysigt och du....Det är inte fullt att lata sig. Tycker du gör helt rätt som tar det chil. Kram Anette

Ewa sa...

Man ska passa på att lata sig när man kan !

Mamma C sa...

Lika bra att ta det med ro. När du vet vad som komma skall.
Kram mamma c
Kalkon har jag aldrig gjort själv. Utan bara blivit bjuden på.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...