onsdag 7 december 2016

Avtackad.

Hej hej!

Som några av er uppmärksammade i gårdagens
inlägg så blev jag avtackad på jobbet igår.

Ja jag ska sluta som sjuksköterska i Kommunen.
Jag har jobbat där i 3 1/2 år och trivts väldigt bra.

Haft helt underbara kollegor, mina härliga
pensionärer kommer jag sakna massor.
Älskar att sitta och samtala hemma hos dem.

Jag kommer sakna friheten som 
man har när man jobbar i kommunen. 
Har oftast kunna cyklat 
överallt, gratismotion på arbetstid är inte fy skam.

Varför slutar jag då, undrar nog alla.

Det finns många orsaker av organisatoriska skäl,
som jag aldrig kan påverka och som jag ogillar
väldigt mycket.
Ska inte gå in på det mera.
Iallafall bjöd mina kära kollegor
ut mig på restaurang igår kväll.

Vi hamnade på Clarion och
Kitchen and table
by
Marcus Samuelsson.
Trevligt och gott.


Jag blev bjuden på mat och en massa drinkar.

 Jag åt en varm caesarsallad som var jättegod.

Min namne, som gärna spexar för att få oss på extra gott humör.

 Lena och Maria alltid lika glada, aldrig några sura miner på vårt jobb inte.


Simon som berättade en avgörande sak som avgjorde mitt beslut.


 Hamburgare fanns det och dessa korgar är något jag vill ha.




Fick smaka för mig nya drinkar. Minns ju inte namnen på dem. Den här var det Prosecco och
aprikoskräm i. 

Expresso Martini var gott istället för kaffe.






Min långe kollega som jag jobbat ihop med många år. 
Vi är utbildade Iva systrar bägge två och har följt varann, får se om han kommer efter mig nu?



Mina smått galna vänner som alltid är glada med en massa 
roliga upptåg på gång. Kommer sakna dem massor.


En fantastisk trevlig kväll
som jag kommer minnas länge.
Tack alla inblandade.

Berättar i morgon vad jag ska göra.
Maken ropar.

Kram Helena

5 kommentarer:

Sallys hus sa...

Hallå vännen..
Jamen då måste det ju ha varit dig jag såg där vid vägkanten då jag åkte hem från jobbet i går..;)
Du är supersnygg och vad roligt ni ser ut att ha haft.
Vi missade OHelga natt i år eftersom Rasmus flyttade då.....men det hördes ända till honom...;)

Kram sötsnöre
vi måste ses snart!

Mamma C sa...

Så trevligt ni såg ut att ha.
Kram Mamma C

Milla sa...

O shit pommes frittes vilken lång man, lilla Helena o Långa farbrorn, tihi! Vilket mysigt gäng ni verkar vara. Men tiden står ju aldrig still o förändringar med det. Ska bli spännande att höra vad du ska göra nu! Kram

Annika sa...

Spännande att höra vad du hittar på nu. Får gå in och kika lite senare idag ifall du har skrivit något. Vilken härlig kväll ni verkar ha haft. Kul med sådana kollegor förstår att du kommer att saknad dem. Kram Annika

✫ Fru Eriksson sa...

Så mysigt ❤️ & jag önskar dig all lycka till framöver ...
/Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...