torsdag 22 december 2016

Jobbigt avsked.

Hej hej!
Idag har det varit min sista dag
som kommunsjuksköterska.
Det är med blandade känslor som
jag slutar min anställning där.

Jag kommer sakna mina älskade kollegor.
Tänk att man kan ha sådan tur att man 
gillar alla sina kollegor. 
Oftast brukar det vara någon man tycker lite mindre 
om som kanske utmärker sig på ett sätt man själv inte 
gillar, men här har alla varit på samma nivå
och det har många gånger varit högt i tak.

Pensionärerna har kramat om mig och till och med gråtit
för att jag slutar, så man kan ju verkligen undra: 
Vad jag håller på med?!




Nu är jag ledig nästan tre veckor och skall 
vila från mitt gamla och ladda för det nya,
som kommer bli väldigt mycket intensivare
och utmanande än jag haft på några år.

Men det skall också bli spännande att 
få börja tänka och vårda svårt sjuka
människor igen.

Men som sagt jag kommer sakna mina kollegor
oerhört mycket.

Ikväll blir det fortsättning på 
julmatslagningen och lite 
paketinslagning.
Vad är viktigast på ett jobb tycker ni?

Kollegor, tider, organisation, rutiner,
bra chef, frihet, styrning, lön?

Kram Helena

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan. Jag tror nästan att bra kollegor är det viktigaste. Har man inte roligt och en öppen tillvaro dras man ner i en "tråkspiral"Sedan har ju det andra oxå stor betydelse naturligtvis. Bytte jobb för fem år sedan och vi SKRATTAR och har skoj varje dag!

Anonym sa...

Faktiskt lite av allt du nämner är viktigt! Varje del har dina toppar och dalar som tillsammans ska bli en harmonisk helhet över tid tänker jag! Kram och lycka till på nya jobbet Med vänlig hälsning, en dsk i grannlänet U

Mamma C sa...

Tror nog lite av allt har en betydelse på sitt jobb. I alla fall känner och tycker jag det.
Kram Mamma C

Villa Ryttarängen sa...

En mycket aktuell fråga kan jag säga. jag tycker att kvalitet är viktigast men utan bra kollegor, humor, en bra chef och högt i tak så är det svårt att få till det. Hoppas du kommer trivas. God jul och varm kram/ Pia

Milla sa...

Bra fråga! Jag har ju fått känna på lite olika i yrkeslivet sista åren. På mitt gamla jobb kunde jag styra min tid massor, jobba hemma, hade en tidbank att ta av. Under några år var arbetsuppgifterna toppen, utmanande o roliga. Jag har haft tur att alltid haft bra chefer o bra gäng omkring mig, men så rämnade organisationen i sig, uppdragen att jobba med blev inget bra alls - då fick jag nog. I det fallet blev det yrkesrollen i sig som avgjorde. Idag är jag på en toppenbra arbetsplats med ett härligt gäng o massa bra förmåner, däremot är jag inte helt bekväm med arbetsuppgifterna vilket ibland är stressande. Så ja, alla parametrar måste stämma, helt klart! Kram!

ulrica sa...

Stort lycka till på nya äventyr, vännen!!
För mig är det viktigaste på jobbet kollegorna allra mest.. sen kommer arbetstiderna då jag är en extrem morgonmänniska och vill gärna jobba tidigt på morgonen och komma hem så tidigt som möjligt på kvällarna.
JULkramar ifrån mig

Annika sa...

Det är ju bäst om allt det som du nämner är bra på ett jobb. Men jag tror ändå att trivas med kollegor och arbetsuppgifter är det viktigaste. Njut av ledigheten nu och Lycka till på det nya jobbet. Kram Annika

Razzy sa...

Kul med ett nytt jobb, lycka till med det :) Du nämner allt som är viktigt på ett jobb men kollegorna står ändå högst upp på listan. Kram Eva

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...