söndag 29 maj 2016

Förrätten igår.

Halloj!
En aningens trött bloggerska här idag.
Att festa två dagar är inget som går obemärkt förbi längre.

Tog det ändå väldigt lugnt igår och åkte hem vid midnatt,
då orkade jag inte längre och Mr J som skulle upp tidigt tyckte också
att det var dags att åka hem.

Vi hade ju som sagt förrätt!

 Svårt att veta vad man skulle ha på sig, ömsom sol, ömsom regn,
och vi visste ju inte hur långt vi skulle cykla heller.
Men det blev byxor och en blus.


 Ni kanske tycker det verkar tjatigt, men när jag gillar något håller jag mig gärna till
det. 
Så Aperol spitz bjöd vi på som fördrink

Vi bjöd på Créme Ninon (grön ärtsoppa)
och Löjromstoast. med lite bubbel i glasen.



Kalixlöjrom, en klick creme fraiche och rödlök tillsammans 
med brödet som var stekt i smör.

Himmelskt gott!

Detta är nog bland det lättaste och godaste man kan äta.

Idag har det varit Mors dag.
Jag firade min mor på lunchen
och mina barn firade mig på kvällen.


Hörrni det sägs att det skall bli fint väder i veckan!?

Jag har ju lite planer i slutet av veckan så 
det vore ju himla kul om det kunde vara varmt och skönt.

Ha en skön Söndagskväll.

Kram Helena

7 kommentarer:

Sofi sa...

Hej Helena!

Så gott det ser ut!
Att ha cykelfest/Dinner safari är ju så kul!:)

Ha en fin kväll!

Kram Sofi

Channal sa...

Verkligen himmelskt gott! En förrätt i min smak.

KRAM Anna

Unknown sa...

Var det cykelfesternas dag igår. Alla jag känner utom jag har varit på en sådan. Kul. Er förrätt verkar underbart god.
Kram
Maria

Sallys hus sa...

Mmmmm....det där ser himmelskt ut...
viiiiill haaaaa...;)

Jaaaa nu håller vi tummarna för fint väder.
Kram Katarina

anettan sa...

Mmmm ser gott ut och vilken härlig färg på din blus. Kram Anette

Villa Ryttarängen sa...

Mumsigt värre! Som sagt jag skulle gärna vilja ha lite detaljer om hur det hela går till. Tänkte ordna något liknande i vår by. Du kan ju maila mig om du har lust. gustafssonspia@hotmail.com. Kraaam Pia

jannice lindell sa...

Gudar såååå gott!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...