fredag 13 maj 2016

En dag i Rom

Hej hej!

Nu är vi bra möra i både huvud och kropp.

La oss sent igår och upp i ottan i morse.

Även om det inte tar lång tid att flyga till Rom 
så är det påfrestande att resa.

Åkte med en supertrevlig taxichaufför 
som berättade en massa historia för oss.
Jättespännande.
Vi skulle åkt tåg, men vi är så nöjda 
att vi fick en guidad tur istället.

Allt har varit superbra. Vädret har varit kanon,
vi som trodde vi bara skulle få regn. Hotellet var jättebra.
Rom levererade en massa trevligheter. 
Vilken stad, kan ni fatta, i vartenda hörn finns arkitektur
kvar sedan flera hundra år före kristus, helt otroligt.





 Ett måste när man är i Rom är att besöka Eataly, iallafall om man älskar mat,
och eftersom Mr R är i matbranschen blev det ett besök och en god lunch när vi kom fram.







Sevärdheter överallt och inte vet man vad allt är, vi skulle behållt vår taxi chaffis 
som verkade veta allt.


Spanska trappan var under renovering, men det fanns gott om andra trappor 
att besöka.





 En apelsin efter vägen, bara att plocka om man är tillräckligt lång!




Fontana de Trevi.
Vilket ställe som tornade upp sig bakom
en vanlig gata. Tyvärr har jag inte gångar rätta upplevelsen
men helt magiskt vackert.



Vi har gått och gått,
 och gått ännu mer,
så nu är vi så slut allesammans,
 så nu blir det skönt att 
få sova.

Ha det gott allesammans.

Kram Helena


7 kommentarer:

Annes vita rum sa...

En fantastisk stad att besöka och gå och gå och gå... Vi har gått massor där och kan tänka mig att åka till om och om igen.. Ha det bara bäst! Kramiz

Sallys hus sa...

Ååååå ååååå....känner ju att jag måste åka tillbaks dit..;)
Så fina bilder.
Ha en ny härlig dag nu vännen!
Kraaam

Mamma C sa...

En stad som jag gärna skulle vilja komma till någon gång.
kram mamma c

Mittgodastefinaste sa...

Rom är verkligen en underbar stad att resa till! Just det där att man kan gå till allt tyckte jag var så fantastiskt när vi var där!
Ha det fortsatt underbart Helena!

Kram jenny

Channal sa...

Njut av Rom! Älskar den lilla stora staden.

Trevlig helg och Kram! Anna

Ateljé Silver sa...

Åh, så mysigt!!! jag och min familj ska dit i juli, längtar sååå. Då passar jag på att ta del av dina tips :)
Ha det då härligt! /Ulrika

Anonym sa...

Hej! Vilket Hotell bor Ni på ? Något Ni kan rekomendera ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...