lördag 28 maj 2016

Dukat till Cykelfest nr 15

Halloj!

Idag är det Cykelfest igen
nummer 15 i ordningen.
Det är alltså så längesedan som
jag och Mr J startade med denna roliga fest.
Den har vuxit sakta men säkert och vi är nu ca 
70 par som är med. En del har flyttat, separerat
eller hoppat av av andra anledningar
men nya har kommit till, så festen hålls levande.




I år är vi tilldelade att bjuda två par 
på förrätt, vilka som kommer vet vi inte,
men vi vet vad vi ska bjuda på,
så jag har hållits i köket hela dagen, nej skämt och sido
det har jag inte.

Vad vi ska bjuda på får ni se i morgon, vem vet
de som ska hit har precis öppnat sina kuvert som talar om var de ska
och äta förrätt, och någon kanske tittar in på bloggen
och då blir det ju ingen överraskning.







Aldrig lätt att veta om man skall duka ute eller inne,
de hade lovat mulet väder, så jag dukade inne, men nu strålar solen från en klarblå
himmel, men jag tror vi äter inne iallafall, det är ju inte supervarmt.

Ja så denna dagen har nästan gått i samma tempo som igår,
så nu skall jag springa ut med Doris en snabbis, sedan in i duschen.

Vi hörs!


Kram Helena


4 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken kul grej och att den har hållits vid liv så länge. Ska bli spännande att se vad ni bjöd på. Ha en toppenlördag.
Kram mamma C

Channal sa...

Så ni startade cykelfesten. Så kul att den har överlevt! Tycker inte det var länge sedan du var på just denna cykelfest. Tiden går fort!! Ha det jättemysigt och jag hoppas regnet håller sig borta. Du har dukat så vackert som alltid. Du är så duktig! Tänk att pionerna har kommit också! Lovely!

KRAM Anna

Hemma på Sjuan sa...

Så fint du dukat! Hoppas ni får en riktigt rolig fest, kram Suss

anettan sa...

Hoppas ni har en trevlig kväll. Kram Anette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...