tisdag 27 oktober 2015

Stela muskler.

Hejsan!
Idag var det ett gäng mycket stela
sjuksköterskor som kom till jobbet.
Jag tror vi blev stelare och stelare
ju mer dagen gick.

Vi var ju och blev instruerade
i Kettlebell igår.

Annorlunda och inte så jobbigt, eftersom det var mycket pauser,
men svettiga blev vi och det känns i kroppen idag.

Vi var alla lite nervösa eftersom Maria
som körde med oss är så duktig och superstark.
Hon lyfter två kettlebell a' 16 kg/st.
Hon har tagit en massa guld i sin klass.





Själv växlade jag mellan 4 och 6 kg.



Nu har jag varit iväg och yoga och det var lite jobbigt vissa stunder.

Nu skall jag be maken om massage 
med
Heatlotion och MSM gel,

så kanske jag klarar att vända mig i sängen inatt iallafall.
Har ni testat Kettlebell?


Kram kram Helena

4 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Tjoohoo! Jo jag har testat kettelbells och heatlotion också. Bra grejor bägge två. Kraaaam Pia

Jämtlandshanna sa...

Haha, jag har bara använt kettlebells för någon enstaka övning med min PT men jag förstår att det snabbt blir träningsvärk av det! Hoppas Aloe Veran hjälper, den är ju bra på det!
Kram

Hemma på Sjuan sa...

Ja här behövs också massage... Kettelbells är väldigt bra träning.
Snygg du är i hatt. Kram Suss

Mamma C sa...

Har sett några som kör med dessa kettelbells på gymmet. Men jag har aldrig testat själv.
Kram Mamma C

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...