tisdag 10 februari 2015

När man far land och rike runt för att hitta rätt nyans.

Hejsan!

Idag när jag slutade jobba, ville min Sambo
att vi skulle åka runt ock kolla lite golv, hos dottern
bl.a. och hos vännerna som har sommarställe långt bort.

Vädret var fint så vi gav oss av.
Första anhalten blev hos dottern, där vi kollade deras golv
och passade på att äta sen lunch.


Det har ju verkligen varit vårvärme ute idag.
var ute en sväng med Doris och det gick att vara utan jacka.



Lite snö finns det kvar, och is på sjön, men den skulle jag inte lita på nu.
Tisha 2nd day gammal
Jeans HM
Tröja Mon row Här



Tänk om man finge bo vid vatten, man skulle ju njuta av att bara vara och 
titta ut genom fönstret varje dag.


Ang golvet så ska vi byta golv i hela huset. Har ju haft det helvita
golvet i köket 1 1/2 år och vi är lika irriterade allihop tror jag.

Vattenfläckar syns, dammsugarmunstycket syns, för att inte tala om allt annat
man spiller hela tiden.

Ljust golv vill jag ha men med lite liv i.

Min J tog hem en provbit och jag var inte nöjd med den, där för for vi 
runt i hela länet för att kolla olika golv.




Visst håller ni väl med mig att provbiten är för mörk?

Tror ni det ska bli vår nu eller?
Nu har jag ju haft min snö ett tag så det gör inget att våren kommer tidigt.


Ha en bra kväll 
Kram Helena

10 kommentarer:

eastcoastmom sa...

Jo det är lite mörkt, men golvet under såg fint ut!
Vi har gjort om i princip alla golv här hemma. Vi har typiskt amerikska golv som heter White Oak, och sen är de meningen att man ska ha en lack ovanpå, många har en mörk lasyr/"stain" också. Vi sökte och hittade istället en ljus färg och sedan en helt matt behandling över. Vi är supernöjda!
http://grrringo.blogspot.com/2014/11/kattbrorsor-och-golv.html

Villa Ryttarängen sa...

Mysig vårvinterdag i dag. Här är en till som behöver byta golv i köket. Vi la in Ikeas klickgolv ovanpå ett trägolv. Jag var emot. Nu funderar vi på att ta bort klickgolvet igen och slipa.. Är den ena bilden nuvarande golv? Då känns provbiten kanske lite mörk om du nu vill ha ljust. Kraaaam Pia

Hörnhust nr11 sa...

09Helt fantastisk dag i dag. Strålande sol, härligt =)
Förstår vad du menar med fläckar osv.
Vi lade in Tarkett Epoque Oak.Rus Satin White. Super snyggt golv och jag har inte upptäckt något som spillts eller hamnat på golvet som att bara går att torka av.
Du kan se golvet på min blogg om du kikar under kategorin I Söderfors eller Renoveringar Söderfors.
Kram, Annika

Enkel stil sa...

Så vackert ni har det. Här i Skåneland har snön smält bort helt. Men solen lyser på oss. Jag gillade provbiten.
Känns som att den ger en ombonad känsla. Kram Anita

Maria - Wikers Liv sa...

Ja, om du vill att golvet ska gå åt vitt, så håller jag med om att det verkar lite mörkt. Det går mer i brunt/gult/beige., än vitt... Annars tycker jag personligen att mörka golv är snyggt!
Hoppas ni hittar vad ni söker!
Kram/Maria

Ekenäsliv sa...

Jaaaa, det känns lite för mörkt..
Är det ert golv, det som är under?
Vi har lagt in enstavsparkett från Kärhs på nedervåningen, tror att det heter Snow eller nått sånt...
Vad har dottern för golv då? Något du gillade?
sov gott!
Kram Anna

Jennica... sa...

Jaa, idag har det varit vår i luften! Vi har ju inte ens snö, det har varit 7-8 grader och solen har skinit, fåglarna har kvittrat. Härligt!!!
Kram Jennica

anettan sa...

Så underbart väder, är det slut på vintern nu redan tro? Kram Anette

Unknown sa...

Ja det är lite mörkt, håller med om det. Underbart väder ute nu! Kram Pernilla

Sallys hus sa...

Heeeeej!
Myyyysigt nu kommer jag om 3 timmar..;)
Då kan jag kika på golvet live..;)
Jag tyckte det lät som en rätt ok utflykt i alla fall..
kuska runt o kika på golv o äta lunch...
Kram kram ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...