onsdag 11 februari 2015

Lunchdate!

Hejsan!
Idag har jag städat huset,
kanske inte jätte noga 
men mer noga än annars, och det beror 
på att solen sken och jag såg en massa
dammiga ställen jag inte städat på ett tag.

Sprang runt i trosor och linne, för 
nuförtiden så blir jag så svettig av att städa,
vilket jag aldrig blev förr.
(skyller det på åldern)

Nu ska jag börja med maten, för idag 
kommer Katarina över på en 
lunchdate.
 Alltid lika trevligt att träffa denna sprudlande tjej som har så lätt till skratt



 Ljusen är tända trots att solen skiner in i huset, men ljuset ger en hemtrevlig känsla
fast solen skiner.





 Sallad och dukningen är klar, så nu är det bara maten
som ska lagas, men jag gör det enkelt för mig.

Vad jag ska bjuda på får ni höra sedan.

Kram Helena




9 kommentarer:

Dagar av lycka sa...

Mysigt med lunchdate en vanlig sketen onsdag :)

kram Anna

Hemma på Sjuan sa...

Så kul med lunchdate, jag hade gärna varit med er goa tjejer där på ett hörn :) Vad fint din dotter bor, jag har fortfarande en dröm om hus eller stuga vid vattnet.
Spännande att se vad det blir för golv jag vill helst ha vitt golv i hela huset... Kramis Suss

Villa Ryttarängen sa...

Vad fint du dukat. Mysigt med en lunchdate. Kraaam Pia

Sallys hus sa...

Hej raring och tack för supergod lunch.
Vad får vi i morn??...haha...
Nej då men jag glömde ju att be om receptet men det kanske du skriver här på bloggen sen..;)
Sally är helt slut o ligger ihopkurad o sover...;)
Kraaaam min fina vän!
Katarina

House and Garden by Bia sa...

Vad mysigt med lunch date ;)...själv har jag sprungit på stan i dag och shoppat loss...bara rea saker och är så nöjd...kommer att visa på bloggen framöver ;))...hoppas Orups show var bra...nu ska jag övertala mina vänner att vi ska åka ner och se den i vår ;))
Kram bia

anettan sa...

Nu blev jag nyfiken..... Det är så trevligt när solen skiner men all smuts syns och det är inte lika kul. hoppas ni hade en trevlig stund. Kram Anette

Sofi sa...

Gokväll!

Vilken fin dukning!
Är säker på att ni hade en supermysig lunch!

Kram på dig

Nilla Q sa...

Så fint det ser ut! Lunchdate är alltid trevligt:)

Kram Pernilla

Ulrica sa...

Myspysigt med lunchdejt, sånt gillas alltid :). Så fint du har hemma, dukningen såg riktigt inbjudande ut!!

KRAM

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...