lördag 17 mars 2012

Vårkänslor i kroppen

Vad vaknar man till idag? Mulet och grått väder. Efter att det varit sol varje dag i en vecka är det så lätt att tro att solen ska skina varje dag!
Vårkänslor och trädgårdsplanering hindrar mig inte trots vädret! Annars är jag en som verkligen är beroende av sol och värme!
Innan vi åkte bort, klippte jag ner mina perlagoner som jag haft flera sommrar på rad! Hoppas de tar sig i år med, men det verkar vara liv i de flesta och jag kan t.o.m ta sticklingar!

I höstas planterade jag ner lite roliga lökar i trädgården bl.a. lilasvarta tulpanlökar, kirgislök. Ska bli spännande att se vad som kommer och om det blir som man tänkt sig!


Jag har många favoritblommor

De absoluta favoriterna 
förutom Ranunkler
är:

Magnolian, vacker så man blir mållös, ska införskaffa en till i år!

Pioner är en helt fantastisk försommarblomma, 
tyvärr blommar den över väldigt fort, 
så det gäller att ta vara på den!

Ha en bra dag!
Helena



4 kommentarer:

Life´s Silverlining and I sa...

Kan bara instämma magnolia, pioner är underbara blommor!Ha en härlig lördag! kram

dianasdrommar sa...

Underbara blommor, så vackra :)Härligt med lite trädgårdspyssel./Diana

Hemma på Sjuan sa...

Så vackra blommor! Jag är tyvärr ingen trädgårdsmänniska men jag tycker det är så fint med blommor.
Ha en bra lördagskväll! Kram Suss

Maria - Wikers Liv sa...

Så mycket fina blommor du har! Själv är inte trädgård min starkaste sida, men jag tycker det är fint med fina trädgårdar!! ;)
Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...