måndag 1 augusti 2016

Att hitta en orsak att fira.

Hej hopp!

Igår fick jag reda på att jag hade namnsdag.
Hade ingen aning...
Sedan man gjort ändringar i almanackan 
har jag noll koll på när det är min dag.
Förr var den alltid 18 augusti.

Men men, efter jobbhelg skulle vi hitta på något till
kvällsmat och varför inte lyxa till det lite extra
och kanske skylla på att jag hade namnsdag,
så köpte vi lite kräftor och västerbottenpaj
som vi satt inne och åt.
(lite för kallt att sitta ute)

 Enkelt och mycket gott.



Köpte en liten oljelampa när vi var
hos
EnklaTing,
den sitter nu i en större glasskål.





så gott att få surpla i sig det salta spaet som finns i kräftorna.
Dock lite för hårda skal för att de skulle vara 
lätt att slurpa i sig.



Har ni börjat äta kräftor än?



Kram Helena

3 kommentarer:

Home2tiny sa...

Grattis i efterskott vännen, undrar om det var min dag med...jag heter ju Helené.... Kräftor gudars så gott och jajamän det har blivit några under hela sommaren och kanske det blir en kräftskiva på lördag. Får nog göra en västerbottenpaj då också, för det blev jag väldans sugen på nu.... Kramisar Tina

Browneyedgirl sa...

Grattis i efterskott :) Jag håller aldrig reda på namnsdagar. Men det är alltid en bra anledning att fira lite extra. Hoppas du får en fin dag :) Kram

ulrica sa...

Grattis i efterskott på namnsdagen :).
Mysigt att fira lite extra!
Nej, vi har inte börjat med kräftorna än, bara färdigskalade i sallader men inte hela. Kanske till helgen om det passar :).
Kram Ulrica

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...