onsdag 13 juli 2016

Planera uterum.

Halloj!

Här hemma håller vi på att
planera för ett nytt
uterum.

Det ska bli på baksidan,
och det skall funka som en förlängning på huset.

Så de dagar man inte kan vara ute vid poolområdet
så skall vi kunna vara i vårt uterum.

Vi har haft ett, men det hade tyvärr ruttnat sönder
av olika anledningar, så nu skall den få en totalrustning.

Jag och Mr J är som vanligt inte riktigt på 
samma våglängd hur det skall se ut.
Jag gasar och han bromsar, så vi får se vart det slutar.
Det är ju han som bygger, så han har ju en fördel där hur det kommer bli.
Något sådant här har jag tänkt mig,



bild willabgarden


Jag har redan skenat iväg med tankar om
hur det skall se ut inne i uterummet, för det är ju det viktigaste,
eller hur!?

Roade mig med att göra en moodboard.

Jag vill att känslan skall vara att man är i ett uterum, men ändå i ett vardagsrum.
Ute skall möta inne.
Tycker att rotting är ett material som passar i ett uterum.
Det känns inbjudande och varmt.

Det skulle sedan blandas upp med en massa grönska,
fina ljuslyktor och ännu mer kuddar.




Rottingstol / Matta/ Avlastningsbord/ Pläd/ Kamin


Skulle vilja ha en dörr som kan vara öppen mellan hus och uterum,
halva året, så man verkligen känner förlängningen av huset.

Jag är verkligen en sådan som visualiserar
och drömmer hur det skall se ut.

När nu uterummet är klart
har vi nog kommit in i den mörka hösten,
så då kanske min moodboard ser annorlunda ut,
vem vet

När vi vet mer hur det kommer bli
kommer jag visa er våra planer.

Ha en bra dag.

Kram Helena


10 kommentarer:

Sallys hus sa...

Hej hej vännen!
Å det kommer bli så bra så bra det där uterummet.
Å i höst sitter du där o myser.
Tycker dina tankar om inredningen är jätte bra.
Jag vill också ha utekänsla, fast innekänsla...haha..nu är det nog mest innekänsla iof.....men men...
Gud så skönt att ha tappat bort vad det är för dag... det har jag stenkoll på för nu vill jag ha seeeeemester. Är sååååå trött i dag...känns som jag skulle kunna somna med huvudet på skrivbordet.

Kraaaaam Katarina

Home2tiny sa...

Så spännande och kul med ett projekt, kommer bli galet fint såklart. Här är det rena rama renoveringsvillervallan och jag skulle helst bara vilja knäppa med fingrarna så var allt klart...... och idag ska Mr C öppna upp fasaden...... kan bli intressant.... Ja jag letar inspo för fullt, man ska ju göra det man är bra på, he, he.... Ha en härlig dag vännen. Kramisar Tina

Villa Ryttarängen sa...

Vilka fina saker du plockat ihop på moonboarden. Det där kommer bli kanonbra när ni enats. Ha det fint, kram Pia

FJÄDERNEJLIKAN sa...

Spännande, så kul att planera och se ngt gå i verket! :-) Kramizz Laila

Hemma på Sjuan sa...

Vad spännande med uterum. Vi har haft funderingar på det här hemma också men har ju bestämt att inte göra nåt utan hoppas på att det där nya hemmet snart ska dyka upp... Härlig moodboard du gjort. Kram Suss

Bakom dörr nr. 11 sa...

Så spännande, och visst är det så att allt
är redan är på plats i huvudet innan det är klart :)
Ser fram emot resultatet.
Ha det fint !
Kram Pia

Channal sa...

Kommer bli riktigt fint... du får göra en bra deal med mannen!

KRAM Anna

Anonym sa...

Hej! Vilken fin blogg du har. Blir kul att följa erat bygge,vi har tänkt göra detsamma och nu fick jag lite uppslag på inredning. Ha en fortsatt fin semester. / en annan ssk

No34 sa...

Så är det oftast... Damerna gasar och männen bromsar!!! Skratt*...
Ena sonen vår har ett underbart uterum med en kamin, och sitta där på vintern när snön yr vid värmen nära kaminen är bara sååå ljuvligt gott!!
Hoppas ni finner en medelväg till bygget!
Onsdagskram från Kate

Ekenäsliv sa...

Ha ha ha, det känns veeeeeerkligen igen!
Allt är planerat in i minsta detalj innan bygget ens är igång, samma procedur här ;)

Kommer bli superfint!! Å härligt med de fina möblerna som du hittat!
Vi bygger ju vår altan och nu är ena delen klar, så nu är det andra delen av trädäcket som ska läggas. Sen lite trappor, räcken och staket så...

Ha de gott nu!
Kramar Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...