måndag 11 juli 2016

Lillsemester

Halloj!

I helgen var vi och hälsade på goda vänner,
som har sitt sommarhus ligger så fint,
vid Vättern.










En riktig mathelg blev det.
Magen stod i alla hörn och 
jag trodde den skulle spricka.






Först lunch, några timmar efter det blev det 
Tapas, med en massa småplock.

Tur det gick några timmar emellan
annars hade jag nog spruckit.

Det är så roligt när barnen kan umgås 
allesammans fast det både är killar och tjejer 
och det skiljer några år emellan dem.


Dom tog sig en tur med båten.

Har ni ätit detta?

Jag hade bara hört talas om det,
men nu fick jag äntligen testa.

Beer can burger

Gudars vad gott


Verkade superlätt att göra också.

Med en redan mätt mage,
undrade jag hur jag sjutton skulle kunna
klämma i mig denna goding.

Men det gick.
De serverades med briochebröd 
och en massa goda såser och tillbehör.




Måste ta reda på receptet, för detta var supergott.
Och helgen var supermysig.

Det behövs inte mer för att sommaren skall
kännas perfekt.


Nu skall huset storstädas.
har varit barnvakt ett dygn
och då blir det inte mycket gjorts städväg.
Men vi har myst med två av de gulligaste
barnbarnen som finns.

Nu är det ny vecka och inget 
inplanerat än i alla fall.

Kram Helena

5 kommentarer:

Sallys hus sa...

Å va härligt det ser ut!
Å vilken tur med vädret..;)
Ja fy jag tycker man äter så magen står i 4 hörn mest hela tiden...
Det rimmar ju liksom illa med att vågen ska ticka neråt..;)

Dina bilder blir ju centrerade...mina blir inte det helt plötsligt...:( Jag har inte ändrat på nåt så jag fattar inte varför...suck...

Man kanske borde byta adress ändå....

Kram vännen o ha en fortsatt mysig semestervecka!

Anonym sa...

Ja, ibland kan man undra hur mycket det får plats i magen egentligen. Hoppas du kan få recept på dessa burgare och visa det här. Dom ser verkligen läckra ut. Kram Inger

Channal sa...

Läckra burgare! Underbar helg ni har haft.

KRAM Anna

Plommonhuset sa...

Härliga bilder!!!! Burgarna såg väldigt goda ut. Kram!!

Mamma C sa...

Har aldrig ätit detta. Men såg riktigt gott ut.
Kram mamma c

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...