onsdag 27 juli 2016

Att spara minnen.

Halloj!

Skriver ni dagbok?

Jag har alltid skrivit dagbok, eller iallafall sedan jag var 
nio år.

Sedan bloggen startade har detta blivit en form av dagbok,
fast den blir lite vinklad och allt kommer inte med i bloggen som 
skulle kommit med i en dagbok, det är mer en fotodagbok.

Jag har använt skrivböcker där jag skrivit ner roliga saker mina barn gjort
under årens lopp, väldigt uppskattat nu när de blivit större.

Har uppmanat min stora N att göra detsamma med sina småttingar,
särskilt som lille Milian babblar om allt möjligt, som man skrattar ihjäl sig åt.

Så när Tina och Mr C kom till oss i Ängelholm
och hade med sig fina presenter,
var det precis en sådan skrivbok som passar perfekt till
att just skriva ner fina och minnesvärda saker i.







Lilla O tyckte jag hade skrivit lite lite i hennes bok,
så idag har jag suttit och kollat igenom mina dagböcker
från hennes två första år, så nu har jag fyllt i en massa och skall fortsätta 
att skriva ner saker som jag också kommit på när jag läst mina
dagboksanteckningar.


Skriver ni dagbok?


Kram Helena

5 kommentarer:

Mamma C sa...

När jag var liten upp till tonåren skrev jag dagbok. Vilket fint minne till dina barn att titta tillbaka i ibland.
Kram Mamma C

Anonym sa...

Ja, jag känner igen mig i din beskrivning, jag har skrivit sedan jag var 8 år, det var inte långa meningar då, men vid 10-års-åldern blev det någon gång i månaden, i tonåren exploderade det, mycket som skulle ut då haha. Sedan har jag skrivit graviddagbok, dagböcker till mina barn med uttryck, upptåg och minnen, samt gjort fotodagböcker mellan 0-2 år. Nu skriver jag mest stödord, väder, och noterar om något särskilt hänt

KRAM

Milla sa...

Vilken härlig date ni fick till där nere i Skåne!
Jag skrev massor av dagbok åren mellan 12-25 --väldigt intensivt runt 15-20 åren. allt i minsta detalj, vem som gjorde vad, vem som sa vad. Herregud! De står i en låda o vållar ångest VEM ska läsa dem liksom?! Skrev även anteckningar dag för dag under antal år men inte alls nu - vilket kanske är synd men under många år ville jag inte alls gå tillbaka. På barnens dagis där de gick skrev kokerskan en dagbok med lustigheter till varje barn o fotade, som de sedan fick med sig när de slutade, superfint! Sä jag önskar att jag varit duktigare på det där under åren... Kram

Villa Frejas bokblogg sa...

Förr, innan bloggen skrev jag alltid dagbok. Nu är det bloggen som är en form av dagbok i stället. Kram.

Ulrica sa...

Jag skrev nog lite halvdant dagbok i tonåren, men kan verkligen känna sorg över att jag inte skrev mer för jag tycker att minnen är så viktiga och intressanta att återkomma till.
Boken du fick var väldigt vacker.
Kram Ulrica

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...