måndag 2 november 2015

Fixat

Hejsan!
Vilken Novemberdag!

Tror knappt det är sant att det är så fint och varmt ute,
trots att det är slutet på året.

I helgen fick jag ner mina vårlökar i jorden och det känns så skönt
att jag fick det gjort till slut.
Däremot fick jag kasta ljung som stått i en kasse 
ute som aldrig kom ner i någon kruka, det känns 
ju mindre kul att jag inte fick dom planterade.















Det finns lite kvar att göra i trädgården.
Mina olivträd står fortfarande ute och det får de göra tills 
minusgraderna närmar sig.
Sedan behöver vi ta in alla möbler och basttak, gardiner mm
men som sagt det känns inte som det är panik än.


Är ni klara med allt i trädgården?



Har en ledig dag idag så jag passar på att städa efter helgen.


Kram Helena


7 kommentarer:

Sallys hus sa...

Hallå där!
Nej vi är inte färdiga än på långa vägar...
å några lökar har jag minsann inte petat ner i jorden i år heller..

Mysigt med månadsuppdragen..;)
Jag har glömt om vårt var i feb el jan?
kram vännen o hoppas du har en mysig kväll.
Katarina

House and Garden by Bia sa...

Härligt "höstiga " bilder du bjuder på ;)
Det är inte mycket vi behöver göra utomhus här...har mest gräsmatta och några träd ;)...hoppas allt är bra...och kram på dej !
Bia

Sabelhagens Olivlund sa...

Vacker höst hos dig, underbar färg på lönnen. Snygg du är, och sötaste Doris som hjälper till:)
Ha en fin kväll, det är nästan mörkt redan
Kram Maria

Mamma C sa...

Ja vi är klara i vår trädgård och med allt som ska plockas in. Brukar alltid göra det innan vi sticker iväg på semester.
Kram Mamma C

Channal sa...

Vi är inte klara. Har massor av löv att kratta upp. Förra hösten planterade jag lökar. Så kul när våren kommer och de blommar fint!

Kram Anna

Unknown sa...

Höst, höst underbara höst. Fina höstbilder.
Kram
Maria

FJÄDERNEJLIKAN sa...

Fina höstbilder, och här är vi faktisk färdiga ute i trädgården, så vintern kan komma närsom. :-) Kramizz Laila

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...