söndag 2 november 2014

Nu är det dags.

Halloj!

Vad hände med Oktober,
hur fort gick inte den månaden.

Nu är det November, den i mina ögon tråkigaste 
månaden förutom Januari förstås.

Men jag har mina knep att liva upp November.

Jag läser julmagasin och jag har massor av magasin sedan
flera år tillbaka och just i November frossar jag i både
gamla och nya julmagasin.

Sedan börjar ju planeringen av adventspynt
både ute och inne.






Här har den första hyacinten flyttat in. den fick jag förra helgen av 
Katarina. gjorde ett riktigt fynd av fina doftljus på
Netto, dom var superbilliga och doftar så gott, kostade typ 29 kr.
Den fina ljuslyktan/kruka med fjädrar på hittade jag
hos den mysiga Åhlunds Blomstertid i min lilla stad.




Gillar ni November?

Om inte har ni några knep för att göra den trevligare?


Ha en skön Söndag på er.

Kram Kram Helena

12 kommentarer:

Lena sa...

Nä, november är min värsta månad också. Och detta trots att det är min födelsedagsmånad. Det är ju så grått, blött, trist och tungt. Lite mysigt är det ju trots allt mot slutet då det är dags för advent.

Kram Lena

ulrica sa...

Njae, visst är väl november en liten märklig månad som gärna får springa förbi i farten mot den härliga december :).

Jag tar ditt tips till mig och frossar i inspirationstidningar och myser.

Jag ska nog också investera i en liten hyacint, dom doftar ju så ljuvligt!!

Önskar dig en toppensöndag.
Kram Ulrica

FJÄDERNEJLIKAN sa...

November för mig är faktiskt rätt mysigt förjulig. :-)Båda mina barn är födda i november, så det brukar vara mkt firande och då lite lätt julinspirerat. :-) kramizz Laila

Hemma på Sjuan sa...

November är helt ok för mig, just för att julinspirationen börjar. Oktober brukar vara värre men vart tog den vägen...
Så fint med lite julinspirerat hos dig. Ha en fin söndag, kram Suss

Unknown sa...

Gillar inte heller november! Helst skulle man vilja åka bort till värmen ett par veckor. Jag åker till Litauen med jobbet i slutet sv november, men det är ju inte riktigt samma sak...😉

Unknown sa...

Jag gillat November, jag planerar julen mycket då och det älskar jag. Gillar ju höst väldigt mycket, får ett lugn i kroppen och så kan man mysa riktigt mycket inomhus, och släppa ner axlarna lite ;)
Mysigt med skogspromenader med Ebba oxå, hon gillar hösten mycket hon med.
Sen behöver det ju inte regna så mycket som det gjort det senaste, nä usch vad tråkigt..

Kram!

Villa Ryttarängen sa...

Vad mysigt du har det. Nej som sagt november är sååå boooring. Usch! Jag har ändå försökt att pigga upp den med lite roligheter och positiv energi. En överrasknings-helg för maken ska det bli och jag hakar så klart på.. Fniss! Kraaam Pia

House and Garden by Bia sa...

November är den värsta månaden tycker jag...men snart kommer ju dec. och den månaden gillas av mej ;))....jul och annat roligt att se framemot då ;))...bara det att pynta...yes!
Trevlig kväll!
Bia

Sabelhagens Olivlund sa...

Mysigt hos dig:)! Är så sugen på att beställa mattan du har där. Jag har registrerat mig hos Ellos nu och fått rabatten, tack för tipset.
Jag gillar november för att sonen fyller år på söndag:)
Tror vi kommer ha så mycket att göra med nya köket nu så november kommer gå fort:)
Ha en fin kväll
Kram Maria

Vikeskärs hem och ting sa...

November är helt ok för mig, det då jag gör som dig förbereder för julen. Magasin, köper mina första hyacinter, börjar så smått att vinterpynta i huset.
Ganska så mysig månad ändå tycker jag. Så titta mycket på film :)
Ha en fin kväll, Annika

Sofi sa...

Hej vännen!

Gör som du, frossar i julinspiration i form av magasin och pinterest. Sen sparar jag ner godbitarna i en julmapp och tänker att det här måste jag göra till jul. Sen hinner man ju knappt hälften men tycker planeringen är är så kul så det gör inget:)
Nu hoppas vi på att November blir riktigt fin!

Kram på dig

Milla sa...

Nej november är ingen favorit. Jag blir liksom dränerad på livsandar. Tror det är mörkret som är värst, annars gillar jag ju vinter faktiskt. Julmagasinen tittar jag bort ifrån, har fått något i brevlådan och jag gömmer undan det snabbt. Kanske kan jag plocka fram det i början på december, men jul är inget jag längtar till alls... Januari - kom snart!! kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...