lördag 8 november 2014

Fotokurs.

Halloj!

När vi var på Hotel Tylösand
hade vi frågat den här duktiga tjejen






Om hon ville komma och ha lite workshop för oss.

Det klart Kicki ställde upp på det.

Hon kom med kameraväskor i olika format
med massor av grejer i.

Vi hittade ett fint Bibliotek på Hotellet där vi satt alldeles
för oss själva.

Hon hade satt ihop ett fint kompendium till oss,
med en massa grunder och det var superlätt att förstå
väldigt pedagogiskt upplagt.

Sedan var det nog inte så lätt för Kicki att hålla i sin röda tråd
genom kurstillfället, för vi bombade henne med frågor om kamerainställningar,
redigeringar mm.
Katarina blev så glad för hon hittade glödlampsknappen
och jag lärde mig hur man ska överexponera om någon står med ryggen mot ett fönster
och denne blir alldeles svart.
Vi fick lära oss vad actions var, det var många ljus som tändes denna dag.
Sedan lärde hon hur man ska stå, sitta och ha armarna för att bilderna ska bli så 
smickrande som möjligt.
Hon är så himla duktig och tänk att hon startat sitt egna företag som fotograf,
det vill inte säga lite det.
Det bästa med henne är att man kan boka henne och få ut exakt det du vill 
lära dig.
Jag har ju gått en massa kurser men inte lärt mig det som jag egentligen vill lära mig,
så det här var ju perfekt.

Nästa år kommer hon hålla
och vet ni hon 
har ett erbjudande till dom som vill lära sig mer





Men inte förrns nästa år.
Men med koden
Halmstad
får ni 20% 
på en workshop eller kurs
och den gäller hela 2015

Jag ska banne mig ta en egen kurs där hon får gå igenom 
med mig hur jag ska redigera så det blir som jag vill.
Idag är vi på väg på en ny tävling, denna gången
blir det Västerås.
Men vi hörs senare.
Kram Helena




10 kommentarer:

Hemma på Sjuan sa...

Låter väldigt intressant. Jag skulle behöva en personlig kurs, och bättre kamera, hittade inga priser men jag får kika in där längre fram.
Lycka till på tävlingen. Här ska det städas och lagas mat inför gäster ikväll. Kram Suss

Channal sa...

Men så kul och spännande! Vart är kursen? Vill lära mig min nya kamera. Canons Introduktionsboken är så tråkig!

KRAM Anna

Villa Ryttarängen sa...

Fotokurs är ju jätte kul, vad bra att du gillade hennes upplägg. När maken ska lära mig här hemma så blir det alltid tjafs och jag lär mig inte så mycket. Meeen vad trevligt event du varit på wooow. Man blir ju riktigt avundsjuk.. Ha det fint. Kraaaam Pia

mammaxtre sa...

Jag skulle behöva gå en kurs! Skulle så gärna vilja! Roligt med kvinnor som kan och som vågar starta eget. Kram

Mamma C sa...

Fotokurs skulle inte vara fel. Det är ju massor av saker man vill lära sig.
Kram Mamma C

ulrica sa...

KUL med fotokurs!!
Man lär sig massor då :).

Kram Ulrica

Sallys hus sa...

Åååå nu vill jag så det värker..;)
Måste allt ta o lära mig liiite mer så ska jag ed boka in en kurs nästa år.
Hoppas du hade dundertrevligt i går och hoppas det blev många medaljer i dag!
Kraaaam Katarina

Unknown sa...

Vad kul att få en så lyxig kurs! Kan tänka mig att Kicki var duktig. Roligt event ni var på nyligen också. Kram Pernilla

Titta in hos Thess sa...

Hej!
Ja jag tror det är bra med en "egen" fotokurs för att kunna ta in allt ordentligt är själv en "do"er och har svårt att bara läsa mig till saker ; )
Vad mycket skoj du hunnit med i veckan = ))
Här hemma har det kalasats i dag och i morgon är det så klart den blivande mannaens tur ; ))
Hoppas att det gick bra för Olivia idag = ))

Kram Thess

Camillas vita villa sa...

Oh, precis vad jag är ute efter. Jag vill verkligen lära mig mer om min kamera. En fotokurs vore inte fel.
Kram Camilla

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...