måndag 27 februari 2017

Byte av bloggportal.

Hej hej!

Att byta bloggportal är inte det enklaste.
Jag har ju haft hjälp av Duktiga Julia
som fixat allt åt mig.
Det bästa med flytten är att jag fått till större 
bilder och att jag kan få svensk suport.
Jag hade ju mycket strul med blogspot under alla år,
som jag aldrig fick någon hjälp att fixa.

Andra bra funktioner är att när man skall kommentera
måste man skriva in mailadress, vilket gör att spam
kommentarer försvinner. En annan bra funktion 
är det lilla Hjärtat som man kan trycka i om man gillar inlägget.
Enkelt och Superbra tycker jag, som vet att många inte alltid
orkar eller vill kommentera.

Mindra bra är att jag inte kan lägga till gadgetar på sidan
av bloggen. Då måste jag kunna arbeta i HTML format,
vilket jag inte kan.

Mycket krångel i början när man vill att bloggen skall
länkas om till FacebookBloglovin och andra statistiksidor.

Ni använder väl Bloglovinappen? Appen där man lägger 
alla bloggar man gillar att klicka in på, så man enkelt kan 
få alla bloggar uppradade som ex Instagram.


Har ni sett mina fina franstulpaner?!



Det som också är tråkigt, är att man förlorar 
väldigt många besökare, trots att bloggen länkas om
automatiskt, lite märkligt kan man tycka och det är saker jag inte förstår.

Men jag hoppas ni som följt mig i många år 
hittar tillbaka till mig
Jag har ju bara bytt till se adress.


Kram på er
Helena

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...