torsdag 2 februari 2017

Hur känns det?

Hej hej!

Tänkte jag skulle summera
hur det känns att komma tillbaka
till Thoraxintensiven, efter att 
jag arbetat som kommunsköterska i tre 
och ett halvt år.

För det första trodde jag aldrig att jag skulle gå
tillbaka till Landstingets värld. Har varit fast i 
det beslutet länge.
Men lättlurad som man är, så blev jag påverkad
av min väninna som också gått tillbaka,
att det var så mycket roligare nu än det var förr
och att allt var mycket bättre.

Många små saker gjorde att jag valde att gå tillbaka.

Nu har jag varit där i fyra veckor.
Första dagen kändes hemsk. Jag tänkte
att detta kommer aldrig att gå.

Men nu känns det så bra, jag kommer in 
i gamla rutiner och kan tänka självständigt
och föreslå beslut om ändringar 
på respiratorn och olika mediciner.
Känns som jag skulle kunna jobba själv
om det var en helt vanlig dag, utan 
en massa konstigheter.
Men intensivvården är ju just en sådan avdelning där 
det ofta händer en massa konstigheter som man snabbt skall upptäcka
 och snabbt kunna åtgärda.
Så jag är glad att jag får gå bredvid en månad till.

Men det känns som jag gjorde helt rätt beslut
när jag valde att gå tillbaka.




Jag känner mig oerhört
stolt som intensivvårdssjuksköterska.

Fortfarande Novis men en bra bit på väg.........


Nu är det Fredagsmys in our house.
Det betyder att jag jobbar helg.

Kram Helena


6 kommentarer:

Maria - Wikers Liv sa...

Härligt att det känns bra att vara tillbaka. Ibland kanske det är bra med ett break och göra annat.
Klart du ska vara stolt över ditt yrke! Jag tror att du är den perfekta sjuksköterskan, verkar så varm och "go" :)
Kram och ha ett mysigt fredagsmys!
/Maria

Mamma C sa...

Låter härligt och bra att du känner att du tagit rätt beslut.
Kram Mamma C

Sallys hus sa...

Men ååå Helena va härligt att det känns bra!
Å jag riktigt ser framför mig hur du domderar och ger sprutor o andra viktiga saker....
Om jag någonsin hamnar där vill jag att du ska sköta spakarna..;)
Kraaaaam vännen!

Channal sa...

Glad för din skull! Skönt att det känns rätt att komma tillbaks. Önskar dig Lycka Till!!

KRAM Anna

anettan sa...

Det viktigaste är att det känns bra. Kram Anette

Frida sa...

Hej! jag har precis hittat till din blogg och kommer fortsätta läsa då jag tycker du verkar vara såå inspirerande. :) Vad kul att du trivs med att vara tillbaka som iva-ssk. Jag måste bara fråga hur det känns att jobba skift igen? Jag själv jobbar som barnmorska och nu inom mödrahälsovården och skulle aldrig kunna tänka mig att gå tillbaka till sjukhusvärlden även om jag kan sakna förlossningen med allt vad det innebär. Men så är vi ju alla olika och jag personligen mår mycket bättre när jag får jobba dagtid. Kul att du väljer att ta tillvara på din utbildning, kan tänka mig att det är ett riktigt roligt och spännande jobb! Kram på dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...