måndag 31 oktober 2016

Ett besök till Rönne Kapell

Hejsan!

Nu är det redan mörkt och klockan
är straxt vid 17 tiden, så nu börjar 
den mörka tiden, vilket innebär att det är mörkt 
både när man går till jobbet och när man kommer hem.

Tur att advent är på ingång så man har något
roligt att se fram emot..

Igår var vi Till Rönne Kappel.
Som namnet säger så ligger det i Rönneshytta
i södra delen av Närke.



Frida och Sebastian köpte detta fina kapell för några år sedan
och nu har de öppnat Café och Bistro och jag lovar att
det ryktet gått om hur trevligt och hur god maten är.




Eftersom min dotter bor där, så passade vi på att 
besöka kapellet för att smaka av deras lunch
och det var en riktig höjdare vill jag lova.








En del stannade till under promenaden för att fylla på energierna

 Mycket folk var det, gissar att de kan ta emot ett 60 tal gäster,
så jag tror det är bäst att boka bord om man skall äta där på kvällen.











Gissar att många av er vet vem Frida är. Hon är keramiker 
och har haft både kurser i keramik och hon har sålt sin keramik'
hemma på gården. 
FaB är namnet. 
Frida bloggar också 
och ni hittar hennes blogg här



Nu kan man ju tro att vi bara fikade när man ser bilderna
på all fika som fanns, men vi åt lunch.






Jag och stora N åt deras lyxmacka med 
stenugnsbakat bröd, chevre, rödlök sallad och honung.
Den var hur god som helst.


Lilla O åt deras tomatsoppa och den var också himmelsk.



På gården ligger ett litet gulligt hus till och där har Frida sin keramik.
Nu var det lite utplockat men hon ska
försöka hinna fylla på med lite 
fina alster till advent.


Ljuslyktan är ett fint smakprov på 
vad Frida har i sitt sortiment.


Jag skall ta mig dit när det är 1a advent, kan tänka mig att det är hur mysigt som helst då.


Ha det gott.

Kram Helena




4 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Vilket mysigt ställe. Kul med sånt som har lite av varje. Härliga bilder. Kraaam Pia

Mamma C sa...

Så mysigt och trevligt det såg ut. Advent är det nog jättefint där.
Kram Mamma C

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Men vilket mysigt ställe, ett sånt som man verkligen besöker igen och igen när man väl hittat dit :)
Lyxsmörgåsen såg supergod ut :)
Hoppas allt är bra med dig!
Stor kram
Jessica

Annika sa...

Älskar sådana ställen. Ser hur mysigt ut som helst. Himmel vad jag längtar till advent nu. Ha en fin dag. Kram Annika

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...