söndag 10 augusti 2014

Vilken bloggdate.

Hej på er!
Gårdagen bjöd på en massa gott,
men även en del regn.

Jag tog med mig fina Tina och Mr C
och lilla O och Doris
till Katarina och Mr M.
Det var som att komma till Medelhavet,
vilken idyll.
Tyvärr var vi tydligen 45 min för tidiga
vilket gav värdinnan panik.
Hon hade ju inte bäddat sängen och tagit undan dammsugaren
som M nyss använt i bara kalsongerna.
Men jag märkte inget hemma hos henne hon skulle behöva fått panik över,
allt var så perfekt 100 gånger mer perfekt än jag någonsin skulle kunna ha.

Hon har så fint så det måste till ett helt inlägg om Lilla Ugglebo.

Hur som helst fick herrarna stanna hemma medans alla tjejerna
drog till Smultrongården och där var hur mycket folk som helst.
Så vi satt ute och beundrade vilket mysigt utflyktsmål
Smultrongården verkligen är.



Sedan åt vi lunch hemma hos Katarina och jag hjälpte till så gott jag kunde,
men jag tog fel osthyvel, för den svarta i plast fick det ju inte vara.
Men det gick ju lika bra att skära ost med den.



 Getingar finns det ju överallt denna sommar så de jagades flitigt.

 Vi åt den supergoda salladen som vi båda gjort i sommar som du kan hitta bl.a här.





Sedan åkte vi hem till oss allihop och fortsatte kvällen med en massa skaldjur






 Tunikan kommer som nyhet  härifrån
Bootsen hittar du här

Skaldjuren finns här de bästa i Närke vill jag lova.

Tillbehör från Ekboms delikatesser.


 För att skydda oss mot getingar hemma hos oss hade vi tunna gardiner som skulle
stoppa några av de usla kräken.



Sedan hade jag ju satsat på ett låtsas getingbo som skulle hålla de andra getingarna på avstånd.

Tyvärr letade de sig in till oss ändå, fast kanske inte lika många som om vi inte haft dessa.


Herrarna här försökte äta Ostron och dom hade nog tänkt sig att
äta upp allihop för det ska ju öka den  afroidiska lusten. 
Det gick inte så bra, de fick nog bara i sig två var.

Lagom när vi ätit upp så kom regnet, men då var det bara att flytta in i poolhuset
och sitta där och prata och mysa tills alla var trötta och vi sade godnatt.
En så trevlig dag som jag kommer leva länge på, det är så härligt att man fått helt nya vänner
på äldre dagar med liknande intressen och det tack vara bloggen.


Kram på er.
Helena

14 kommentarer:

Sallys hus sa...

hej min fina vän!
Vilka fina bilder du tagit!
jag kanske snor den på mig o M..;)
Har inge bild på mig från den kvällen...glömde bort det..;)
Ja du den här helgen kan vi sannerligen leva länge på. Det var så himla mysigt och Mattias har sagt flera gånger hur trevligt han tyckte det var.
Vi får ses snart igen♥
kraaaam

Milla sa...

Åh så härligt gäng! Det där med flugsmällan i högsta hugg gäller här med, de är för knasiga de där getingarna!

Channal sa...

Så många mysiga träffar ni har! Härligt att finna nya fina vänner via bloggvärlden. Sen att männen kompar är ju ett extraplus!

KRAM Anna

ps. Du frågade om jag kommer till Enköping. Nej, tyvärr inte. Hoppas vi ses vid ett annat tillfälle. ds.

Home2tiny sa...

Tack vännen för en helg jag o Mr C kommer leva lääääänge på, ni är fantastiska hela familjen o jag lovar att nästa sommar då sååååå ställer vi till med party hemma hos oss. Nu har vi landat i Västervik o ska snart käka på restaurang. Tusen kramisar Tina o Chang, he, he.......

Unknown sa...

Åh vad mysigt ni haft det! Så härliga bilder och vilka fina tjejer ni är! Kram Stina

Sabelhagens Olivlund sa...

Fina bilder, mysigt ni har det!
Jobbigt med alla getingar, men smart med de tunna gardinerna.
Ha en bra start på veckan
Kram Maria

Sofi sa...

Hej vännen!

Vilken härlig helg med fina vänner!
Är ju fantastiskt vad bloggen gett!:)

Ha det gott!

Kram Sofi

Villa Ryttarängen sa...

Mys och åter mys hos er. Underbart med skaldjur och vad fräckt med en sån kyl.. Kraaam Pia

anettan sa...

Så härligt ni har tillsammans. Kul att se. Kram Anette

Ekenäsliv sa...

Åååå vilken underbar date vännen:))
Kan bara hålla med, hur härligt det är att träffa alla er underbara fina människor som man gör genom bloggen:))
Suss gott!
Kram anna

Browneyedgirl sa...

Men vad roligt att få träffas sådär :) Ni är så fina allihop <3
Kramen

Simply D.licious sa...

Åh vilken härlig helg och visst är det underbart att man aldrig är för gammal för nya fina vänner! :) Superfina bilder och din tunika är ljuvlig! Nu är man tillbaka till verkligheten efter några veckors semester och man hinner kika in hos fina bloggerskor igen:) Ska bli roligt att träffas i Enköping snart! kram Ulrica

CreandoPhoto sa...

Så härligt det ser ut och den salladen - vilken sommarsallad! Anar jag jordgubbar däri måntro?

Ja, vi var i Örebro och jag tänkte på dig. Sa till och med till familjen att jag känner någon här med världens finaste pool och föreslog att vi skulle våldgästa er :D

Ska bli så roligt att ses i Enköping. Längtar!♥

Adela sa...

Jättehärliga fina bilder och sååå trevligt ni har haft det!:) Snygg din tunika är med!

Kram
Adela

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...