onsdag 17 oktober 2012

Pizza med färska fikon!

Hello!

Tack för alla fina kommentarer
jag får från er!
Det gör mig så glad!

Jag eftersökte ett pizza recept igår!
Fick lite förslag,
men sedan hittade jag det jag letat efter!

Hur sugen blir man inte när man ser den här pizzan!

Innehåller prosciutto, färska fikon, mozarella, basilika och pinjenötter med olivolja, honung och citron och måste vara en riktig smakupplevelse, eller vad tror ni!

Receptet och bilden kommer från den här tjejen!

Brukar ni göra hammagjord pizza?
Vi gjorde det igår, men då hittade jag inte det här receptet så det fick bli en annan pizza med 
tomat lök och färska champinjoner!
Men jag tror bestämt att det får bli pizza igen snart, kanske redan på fredag!

Ha en skön kväll!
Jag tillbringar natten på sjukhuset!

Kram Helena



25 kommentarer:

Channal sa...

Läckert! Ser ut som en Rawpizza, det är så gott! Visst gör vi hempizza ibland! Gott att lägga lite mozarella på och ruccola som topping!
KRAM Anna

Anna sa...

Den där pizzan får det riktigt att vattnas i munnen på en. Här var det länge sedan vi gjorde pizza men det börjar nog bli dags.
Ha en bra kväll på jobbet.

Kram Anna

Titta in hos Thess sa...

Åå jäklars vad gott det där såg ut,förstår att det står pizza på schemat på fredag igen =)
Hoppas du får en bra natt!

Kram Thess

CreandoPhoto sa...

OJ! Den ser verkligen helt fantastisk ut. Känner hur det rinner lite bredvid mungipan här....
:)

Life´s Silverlining and I sa...

Men gud varför kikade jag in här?:) blev dösugen på pizza! Kram Nilla

Mamma med ambitioner sa...

Vi gör gärna egen pizza och gräddar den med fördel i vår gamla köksspis, mmmm det blir som stenugns bakat. Ditt recept låter så spännande. Tål absolut att provas och jag känner som du det blir nog redan till helgen.
Ha det bra.
Kram Kristina

Mittgodastefinaste sa...

Gud den såg supergod ut! Gör pizza lite då och då. Favoriten är med färsk salsicca.

Kram Jenny

Lovely Things! sa...

Hjälp vad gooood den ser ut! Den skall jag laga på fredag:-)
Kram Annika

Lovely Things! sa...

Hjälp vad gooood den ser ut! Den skall jag laga på fredag:-)
Kram Annika

dianasdrömmar sa...

Men mums vad god den ser ut kram Diana

Sabelhagens Olivlund sa...

Gah, vilken goood pizza!!! Måste prova! Tack för receptet. Men det blir väl till att göra en annan variant till sonen:))).
Ha det gott. Och jobba lugnt.
Kram Maria

Tina sa...

Jag tänkte ha Ernst päron/chevre ikväll men det blev rester istället. orkade knappt röra mig efter allt kokande..
Vilken god kombo, den måste jag pröva någon gång!
Handduken kommer från Hemtex, btw..

kramen på dig

Lena - gott för själen sa...

det var nog den mest vackra pizza jag sett!

Kram Lena

Hemma på Sjuan sa...

Så god den ser ut!
Vi har gjort nån liknande pizza, men inte med fikon, men jag har tappat bort det receptet...
Ha en bra jobbat! Kram Suss

TIDSOPTIMISTEN sa...

Ja, blir vi sugna på pizza så blir det oftare hembakad än köpt, tycker den färdiga degen man köper på rulle är jättebra ;) Ha en trevlig natt !!!

kram Ullis

Stjärnor & Champagne sa...

Den där ser hur go ut som helst utan fikona:))) Lovar att du ska få se rådjursklövarna, som typ har legat i frysen några månader och flera hundar har burit och tuggat på dom. Blääk egentligen skitäckligt men vad gör man inte för sin dotter blink blink. Kramkram Anne

Queen of Kammebornia sa...

Mmm, vad gott! Ja, jag brukar göra egen pizza, med mycket mozzarella och tomater och basilika :)

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Men hjälp va hungrig jag blev nu !!
Den såg fantastiskt god ut !

Kraaam

TIDSOPTIMISTEN sa...

......pst och angående loppislampan så blev den spraymålad så det är naturligtvis bara att spraya sladden också, fattar bara inte att jag inte tänkte på det från början ;)

Kram Ullis

Charlie sa ... sa...

Mums, det ser jättegott ut. Pizza är verkligen gott, ibland är det exakt det jag är sugen på och kan åka omväg för ;) Härligt att göra egen!

Kram och hoppas du har en bra natt Helena!!

Lotta

No34 sa...

Pizzan ser ljuvligt god ut, men utan fikonen..*skratt*
Ha en bra torsdag, kram Kate

Fröken D sa...

GOTT!!det ser ut.
skall nog göra pizza på fredag!

Kram
Susanne

@my casa sa...

Ser supergod ut, ja vi gör också egna pizzor här hemma, tycker de är så mycket godare:)

Den här varianten ska vi nog testa!

Hoppas natten gått bra!
Kram Åsa

mig&mitthem sa...

Serverar ganska ofta pizza här hemma. Gör då en grund m topping tomatpure, skinka, ost, oregano. Sen när den är färdiggräddan får man själv välja egen topping med parmasan, oliver, parmaskinka,rödlök, basilika mm. (och framförallt olivoljan som är sååå viktig!!)
Har dock aldrig provat m. honung & fikon så det måste jag testa.
Torsdagskramar m

Lifestyle By Lena sa...

Gaaaah, ge mig en bit nuuu. Ser vansinnigt god ut!
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...