onsdag 3 oktober 2012

Höst/vinterjacka?

Häromdagen var jag 
i den fina butiken
HULDAS
i Örebro
Hittade världens snyggaste skinnjacka
från Munderingskompaniet.
Har varit sugen på en skinnjacka
rätt länge, så varför inte tänkte jag, den var verkligen superfin
och inte så fasligt dyr för att vara en skinnjacka! 

Kom sedan på att jag behöver faktiskt en vinterjacka också
och tänkte att en höstjacka kan jag inte ha så länge till,
så tyvärr valde jag att lämna tillbaka den fina jackan!

 Är någon sugen på en sådan här skinnjcka
från Munderingskompagniet
så har Huldas  startat webbutik.
De säljer bl.a. Pleasejeans, Ernst,
och by Ti Mo. 
Gå gärna in och kolla deras sida.

Istället började jag kolla på vinterjackor
och turligt nog så har Country Dreams
20% på hela sitt sortiment,
så nu kan det fyndas för den som vill.
Blev sugen på den här jackan





 ODD MOLLY CERRO BONETE PARKA JACKET ALMOST BLACK

Tyckte om färgen, längden
och stilen!
Men 20% blev det nästan 700 kr i rabatt!

Den här modellen fanns i dark brown, silky white och lite powder!

Hur skulle ni tänka?
Höstjacka eller vinterjacka
eller både och?

 Ha det gott!
Kram Helena






29 kommentarer:

Lena - gott för själen sa...

Med tanke på att jag har gott om höstjackor så hade jag valt vinterjacka. Den du visar är jättefin! Och med tjejmatte så tjänar du ju 700 på att köpa den!

Kram Lena

Unknown sa...

Kjempefin jakke til deg:)

Ha en fortsatt fin dag:)

Klem Linda

Fröken D sa...

Skinn jackan var super fin!
men jag hade nog valt vinterjacka eller nja kanske båda två!!!
Inge lätt val.Inte mycke till hjälp :-)

Kram

svart vitt och rött sa...

Skinnjackor är ju himla snyggt! Tyvärr blir det väl kanske så att vinterjackan åker fram snart... Ha en bra dag!

Sabelhagens Olivlund sa...

Du passade jättebra i skinnjackan. Fin färg till ditt hår. Det är klart att man gärna vill ha båda, men om den möjligheten inte finns, så tror jag att jag hade valt vinterjacka. Jag tänker så eftersom jag åker vespa till jobbet och är ute mycket när William tränar. Men åker du bil till jobbet och inte är ute så mycket, kan du ju ha skinnjackan mycket längre på säsongen. Eller köpa skinnjackan detta året, och vinterjackan nästa:)).
Jag har köpt en dunjacka från Peak Performance.
Lycka till.
Kram Maria

House number 11 sa...

Svårt det där! Jag hade nog satsat på vinterjacka/kappa, men tänk så snyggt det är med skinnjacka! Och skinn håller ju alltid och blir bara snyggare med tiden! Modellen är ju klassisk och håller! Jepps, jag var kanske inte till någon hjälp, direkt!:)
Lycka till!
Kram Jenny

Maria - Wikers Liv sa...

Ja, det är ju nästan så man behöver både och... jag behöver i alla fall en jacka som inte är lika varm som vinterns dunjacka, och lite varmare än "sommarjackan" ;)
Ang. mina ljusstakar, så är de inte köpta på ikea. Inte kuddarna heller ;)
Du är jättefin i den skinnjackan!
Ser att du valt en fjärilsblus, du med! Fast annan variant ;)
Ha det gott!
Kram /Maria

Monica sa...

Hei på deg.
En flott jakke, på en flott dame!!
Ønsker deg en riktig fin ettermiddag, og en fortsatt glad uke ;)
Smil og klem fra Monica

mig&mitthem sa...

Ja & den jackan skulle du inte ångra...jag har den nämligen själv & den är sååå användbar & snygg!!
Behöver dock oxå en vinterjacka...tipsa mig gärna om du hittar någon. Krams m

Carola sa...

åh ja.
den jackan var tokfin. jag vill oxå ha.
fast jag köpte ju en dyr fin i vintras.. hmm.. ;)

KRAM

Queen of Kammebornia sa...

Så svåra lyxfrågor... Fin är du i alla fall!

Tina sa...

Jag måste snart ha tjockjackan men skinnjackan var snygg!!

kram

A House With A View sa...

Vad jättefin du var i skinnjackan!!!! Den sitter som en smäck på dig, kanonfint!! Jag hade nog valt båda jackorna om plånboken fixat det, om inte hade jag valt vinterjackan:))

Kraaaaaaaaaam aka

Lilla Majken sa...

Jamen, den var ju fin. Härligt när den går ner en bit också.

Kram Therese

Hemma på Sjuan sa...

Hade nog valt vinterjacka, tyckte denna var supersnygg! Dröjer inte länge förrän det är dags att använda den...
Kram Suss

Sahra sa...

Skitsnygg jacka. Tyvärr passar jag inte i skinnpaj, men jag vill så gärna. Men du, blusen under. Så söt. Var kommer den ifrån

Enkel stil sa...

Fortsätt att räkna så blir det kanske lite billigare varje gång.;)
Båda är lika snygga. Lycka till med köpet.
Anita

Titta in hos Thess sa...

Riktigt fin jacka,eller båda två förresten :)
Och stort grattis till din Fina utmärkelse:))))
Hör har du en som gör listor.....à l l t i d ;)

Kran Thess

CreandoPhoto sa...

Svårt...jag tycker att jag behöver båda. Men jag lägger krutet på en snygg vinterjacka. Något jag behöver i år. Och den du visar här är precis i min smak...
Kram fina du!

Life´s Silverlining and I sa...

Älskar skinnjackor och den modellen är så cool, vill ha en sån men skulle tänka som du, jag behöver också en ny vinterkappa, jacka. Även om en skinnjacka går att ha inne och på våren iof. Jättefin kappa! Kram Nilla

Anonym sa...

Vinterjackan var superfin till dig! Kul att se hur du gör sedan!!! kram

dianasdrömmar sa...

Vinterjacka den är tokfin och kan användas mer och så köper du skinnjackan på rea sen ;) kramar Diana

TIDSOPTIMISTEN sa...

Vinterjacka måste jag ha annars skulle jag nog förfrysa och en tjock en - höst/vårjacka har jag också en vadderad från Odd Molly så den är ganska tjock - de tunna kan jag vara utan faktiskt. Har en skinnjacka men använder den sällan, använder liksom inte jackor om jag inte fryser och då behövs det lite mer värme än något tunt. Men gud va fin du var med Missoni blusen - jag kikade på den men det blev inget köp såg tusen ggr bättre ut på dig än på galgen hos Lindex ;)

Kram Ullis

Annaochlivet sa...

Du är så fin Helena! Be proud! Angående hornen så rengör man det vita (skallen) med väteperoxid om det var det du menade? Eller var det själva hornen? Ha en fin dag goa du! Kram från mig <3

CONCEPT by JESSICA sa...

Jag tycker alltid att man klarar hösten väldigt bra utan någon "höstjacka" så jag lägger hellre pengar på en ordentlig vinterjacka. Jag har en lätt dunjacka från Boomerang som jag använder både vår och höst, sen går jag på vinterjackan direkt. Kolla in på Boomerangs hemsida, finns dock inte så mycket kvar. Bränninge heter jackan;) min favorit just nu.
Ha fina dagen
Kram

Helens Universum sa...

Det är lättare att hitta snygga höstjackor än snygga vinterjackor tycker jag . . . Så jag hade nog valt vinter!
Ha en fortsatt trevlig torsdag!
Kram Helen

Anonym sa...

Såå snygga...Helt klart båda tycker jag hihi...
Ha en fin dag/Kram

@my casa sa...

Jobbigt läge...skinnjackan var supersnygg, men dessvärre tror jag man har större nytta av vinterjackan:)

Kram Åsa

VivanDivanGoesFashion sa...

Jag är alltid jättesent ute när det gäller jackor. När jag köper höstjacka är det nästan dags för vinterjacka och så står man där och har inte tänkt till...Skinnjackan är supersnygg men köp den till våren istället. Brukar ju komma liknande modeller :-) Odd Mollys vinterkappa är galet snygg. Klämde på den i våras när jag var hos dem och fick se lite sneak-peaks. Frågan är bara hur varm den är...

Hoppas du får en supermysig helg
Kram
/Vivvi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...