måndag 15 februari 2016

Kärlek med sting.

Hallå!

Det var ju Alla Hjärtans dag igår.
Vi firar den dagen lite lagom tycker jag.

När jag jobbade råkade jag åka förbi
vår lilla stads blomsterbutik och de
hade öppet, så jag drog dit på lunchen
och inhandlade lite blommor till maken.

Döm om min förvåning, men när jag kommer till bilen,
då kommer min man farande i sin bil.

Jag tänkte att om jag är snabb kanske han inte ser mig,
men det hade han ju redan gjort.

Han kom fram och undrade vad jag köpt, gick ju liksom inte 
att undgå när han tittar rakt in i bilen.

Sa att han inte behövde köpa några blommor eftersom 
jag redan handlat.
 
 
Gissar att maken hade köpt röda rosor, det gjorde inte jag
jag köpte fina rosa krysantemum, som jag hade haft innan, men de är ju så fina och står sig så länge.
 
 
 
 Hade köpt lite små rosa paket när jag var på Tullhuset veckan innan.






Mums så goda de var. 
Choklad med hallonsmak och en lakritskula 
med chilismak inuti.

Det var mina presenter till maken och han var inte sämre än att han köpte någon jag 
ville ha från det blågula varuhuset.
Någon som kan gissa vad?  
 
Inte du Katarina för du vet redan vad jag fick, 
eftersom hon var här på en 
efterlängtad lunch idag. 
Vi har inte fått till någon date på hur länge sedan som helst,
men idag blev det äntligen av. Så kul att höra hennes bubblande skratt
som man bara blir så himla glad av.


Ikväll har jag gjort ett riktigt superfynd på blocket,
men mer om det en annan dag.


Kram Helena

4 kommentarer:

Sallys hus sa...

Puuuuuuuuuuss.....;)

Jo förstår ni det Helena fick var......

Hahaaaa......men hu va synd att du inte typ tävlade ut en lyxig resa nu eller nåt.....haha..

Vi måste ses snart igen vännen... en myyyycket längre stund.
Kraaaaaam

Ekenäsliv sa...

Retsticka där;)
Jag vill meeeed veta ju :)))
Nu tar du allt o berättar imorgon dag! Basta! ;)
Här känner jag mig något lättad ikväll.. himmel vilken oro det varit en låååång tid.

O snart kan vi ju ses!!!
Kramar Anna

Mamma C sa...

Nu blev man ju jättenyfiken.

Kram Mamma C

Anonym sa...

Mumms för de där choklabollarna ❤️ ...
/Kram fina du!

Pst...Har trassel med mina kommentarer igen *suck så...Din fina gick inte att godkänna :( men läst den :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...