måndag 20 juli 2015

Vad hände?

Halloj!

Vad hände undrar jag?
Var på promenad med Doris och höll på att
svettas ihjäl, så jag slängde på mig bikinin
när jag kom hem.
Hann sitta en halvtimme, sedan öppnar sig himmlen
och det bara vräker ner. Hann inte ens få in baliparasollet 
som jag inte vill ska bli blött.

Får snabba mig ut om det lättar något.

Nu har min lilla Stringhylla kommit upp
och jag har prytt den med lite saker jag hade här hemma.
Är supernöjd med den.
Ska komplettera den med en mugg med O på




Köpte stringhyllan här 
Kählervaserna finns här
 och 
bokstavsmuggarna här.
Vita vaserna är från Netto.


Igår rensade vi järnet här hemma eller 
Mr J rättare sagt, för han går fram som en 
bulldozer när det gäller att rensa.
Jag var tvungen att försvinna ett tag för 
det är lika bra han får hållas. Bara man räddar det som
måste räddas.


Men vad allt känns lättare när man fått rensa bort en massa som annars
aldrig skulle behöva.

Är ni duktiga att rensa i röran?


Kram Helena

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar att rensa. Inser mer o mer hur lite saker man behöver o använder. Vill inte längre ha skåpen fulla utan använda det jag har. Även använda "finare" saker till vardags.Dock gillar jag inredning o kläder så det är inte tomt här :) Tänker över mer om jag verkligen gillar och behöver innan jag köper, och sparar kanske till det om det är en dyrare sak.Min man däremot tycker det mesta är bra att ha och gillar inte att rensa. Tyvärr en liten källa till konflikt :(

Mamma C sa...

Jag är nog den i familjen som rensar och kastar en massa. Ibland lite väl fort har jag märkt. Här regnar det nu också.
Kram Mamma C

Anonym sa...

Hur törs du låta gubben rensa ensam. Ha ha. Vad som kan ju hända. Kram Inger

Ekenäsliv sa...

Jag är ju gana besatt när jag renar jag med;-)) Ha ha ha o så ääälskar jag att rensa!
Vill gärna med ha en stringhylla, de är så himla fina!
Så fint du har gjort i din!
Är sugen på att fixa o ändra, men just nu har vi lite besök o så o nu behöver jag yoga ikväll så får väl göra det imorgon ;-)
Kram kram Anna

Villa Frejas bokblogg sa...

Stringhyllor är så fina. Kram.

FJÄDERNEJLIKAN sa...

Vädret är verkligen märkligt. :-)men snygg var din sringhylla m alla fina saker i. :-) kramizz Laila

Hemma på Sjuan sa...

Konstigt väder här med, fick rusa ut och hämta all tvätt när det plötsligt blev svart och spöregn. Skönt att rensa det behöver vi här med. Så snyggt med stringhyllan. Kram Suss

Villa Ryttarängen sa...

Jättefin stringhylla och du har pyntat den jätteläckert. Rensa är jag inte bra på alls kanske man skulle leja någon Fniss! Vädret är verkligen så underligt man blir inte riktigt klok på denna sommar. Kraaaam Pia

svart vitt och rött sa...

Snyggt! Fortsatt go sommar till dig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...