tisdag 21 juli 2015

När man inte hinner äta lunch.

Hej hej!

Jag är väldigt noga med att äta frukost, lunch
och kvällsmat och ett par mellanmål varje dag.

Har lärt mig att det är bäst för kroppen 
att man har en jämn blodsockernivå och för att förbränningen
är bäst om man inte hoppar över något mål.
Man slipper svältmekanismen och kroppen har lättare
att ta upp näringsämnen.

Men ibland går det inte ihop sig.
Förr åkte jag alltid förbi
mc driven och tog en hamburgare.

Det har jag slutat med.
 
Idag var en sådan dag då jag inte hann äta
och timmarna gick och det var för sent att laga
mat för det skulle bli för nära till kvällsmaten.

Då fick det bli en måltidsersättning.
Den blandade jag ut i mjölk och en massa
härliga frukter.
 
 
 


 
På det viset fick jag i mig 
en mättande måltid på endast 200 kcal.

Så här står det om shaken

God shake med högvärdigt sojaprotein, viktiga vitaminer och mineraler. Maximalt med näring och minimalt med kalorier gör att den passar lika bra som måltidsersättning vid viktkontroll som till mellanmål, proteintillskott efter träningen eller när du helt enkelt är sugen på något gott. Blandas med lättmjölk (eller vatten). Välj mellan två goda, naturliga smaker: vanilj eller choklad.
 
Forever Ultra kan ersätta upp till två måltider per dag, fungerar utmärkt som frukost, lunch, middag och/eller kvällsmål. Man kan också använda Ultra som mellanmål. En portion Forever Ultra innehåller endast ca 200 kcal, men det höga proteininnehållet gör att den ger en bra mättnadskänsla. Tack vare proteininnehållet orkar du träna samtidigt som du ersätter måltider med Ultra, och proteinet gör det dessutom lättare för dig att bibehålla din muskelmassa.
(text kopierad härifrån)


Just nu kan ni köpa den av mig till ett pris av
200kr (ord pris 254kr)
Frakt tillkommer till dem som jag måste skicka till
50 kr
Finns i smakerna vanilj och choklad.
Erbjudandet gäller endast tom Sönd 26/7

Vid intresse mejla mig.

Är ni noga att äta alla mål mat om dagen?

Nu skall jag bort och bli bjuden på mat.

Kram kram Helena

6 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

hej Helena !
Nu var det ett tag sedan...ibland kan det bli så ;)...gott med smoothie, det brukar jag också dricka. Äter ett par ggr om dagen ibland bra ibland lite mindre bra, hehe....men det funkar bra tycker jag ;). Idag tog jag ett wienerbröd till kaffet (abbans) så det blir bara honungsmelon med parma skinkan ikväll...och ett glas vitt ;))...vinet är väl mindre bra, men vem bryr sej, något skall man väl unna sej, eller hur?..
Ha det gott !
Kram bia

Villa Ryttarängen sa...

Hej! Jo jag är noga med mina måltider, sitter i eftersom jag arbetat på förskola så länge. Blir lite sugen på att testa att ersätta lunchen ibland med en P drink vi får se.. Kraaaam Pia

Mamma C sa...

Ibland hinner eller glömmer man bort att äta. Då är ju en smoothies jättebra att ta till.
Kram Mamma C

Mittgodastefinaste sa...

Jag kan vara slarvig ibland! Fram till tidigt i våras jobbade ju jag på förskola och hade där världens godaste nyttigaste lunch mellis etc av en superkock. När jag slutade där så kändes det som om jag skulle svälta ihjäl i flera månader...

Kram Jenny

Milla sa...

Jag har ju under våren när hag testat 18:6 och lite 5:2 att just "svält"timmarna gör att kroppen förbränner mer och mår bättre, men att det förstås är jätteviktigt att när man då äter ska det vara det bästa för kroppen. Deg är nog väldigt individuellt så man får prova sig fram. En sak är säker, min kropp mår inte bra alls med kosthållningen under semestern när man är på språng. Ska ha detta med shake i åtanke senare när man är tillbaka i normala gängor igen. Kram

Anonym sa...

Vanilj - mumms ♡ ...
Ha det så gott!

/Semesrkram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...