lördag 17 januari 2015

Att våga prova något nytt.

Lördagen fortsätter sin gilla gång här hemma.

Snart skall vi bege oss på fest, men innan måste jag tipsa
er om ett nytt bubbel (iallafall för mig)
jag har ju mitt favoritbubbel.
Prosecco
och det håller jag mig gärna till
(har ju hört att Italienska viner inte inte ger huvudvärk lika mycket).

När Tina puffade för det här vinet förra helgen,
tänkte jag att jag ville prova det, just för att det kom 
från Sydafrika och var gjort på samma
druva som Champagne är gjort på.
Boschendal hittar ni här








Det här var dottern och mitt helgmys förra helgen, när vi var själva hemma.
Ja hon drack cola i sitt glas förstås.
Men vi älskar skaldjur i vår familj så vi äter det så ofta vi kan.

Ikväll blir det nog något annat gissar jag.
ha en underbar kväll allesammans.


Kram Helena



11 kommentarer:

My kids' Mom sa...

Hej Helena,

Jag har slopat champagne helt och hållet och dricker bara Prosecco som faktiskt innehåller 80% mindre sulfiter än Champagne gör och därmed är risken för sideffeter såsom huvudvärk betydligt lägre.

Vi bodde i Italien förut och dåvar det mycket vanligt att man kunde beställa in en tillbringare Prosecco till maten och som restauragerna hade på tap, eller draft eller vad heter det på svenska? PÅ kran? JA, så där som de har öl i barer.

Kolla också efter en ekologisk Prosecco, som skall finnas på systemet i Sverige. Jag kommer juförstås inte ihåg nu vad den heter, för så är det ju alltid...men skall hitta den och lägger ut den på min blogg senare.

Ha en underbar lördag och ha så kul på festen!

Kram,

Anneli i San Diego

Catta sa...

Åh Gud va gott med bubbel, hade behövt en hel flaska själv efter åtta tuffa dagar själv med barn och vovve, pjuh!
Så förbaskat trött, även om det går ganska bra att var själv med, känner att jag inte räcker till riktigt bara.. Men vi har haft det härligt idag ändå, vi har ju fått ljucvlig sol på oss!! Och imorgon är pappan tillbaka i huset, lovely!

Mmm, älskar oxå skaldjur, fast havskräftor är ju mer min melodi, jag är ju från havet kommen så att säga ;)

Hoppas du får en härlig lördagskväll snygging, kraaam!
Catta

Mamma C sa...

Tack snälla för ditt tips. Det ska jag kolla efter nästa gång på systemet.
Kram Mamma C

Milla sa...

Jag är ju inte särskilt förtjust i bubbel alls men den där kanske funkar. Jag dricker hellre en god öl - så ikväll blir det en sån ihop med sonen när vi har lite gemensamt mys. Fast han gillar ju inte öl. Än. kram Milla

Sofi sa...

Gokväll!

Dricker bubbel väldigt sällan så jag har dålig koll på vilka som är goda. Får pröva den där i framtiden när jag fött och ammat klart;)
Tack för tipset!

Ha en supertrevlig kväll nu!

Kram Sofi

♥Linda♥ sa...

Åh, den där har jag också tänkt testa sedan jag såg den hos Tina. Så bra att även du gillar den, det bådar ju gott så att säga :)
Nästa vecka åker min andra hälft till Sälen och tack vare dig vet jag nu vad jag och barnen ska frossa i på fredag. Kräftor! Hu så gott! Tack för det tipset, med!
Hoppas du har en fin lördagskväll!
Kram1

Unknown sa...

Ser gott ut! Även skaldjuren... Kram

anettan sa...

Hoppas ni har en trevlig kväll. Kram Anette

Charlie sa ... sa...

Bubbel!! Min älsklingsdryck. Gärna Prosecco! Tack för tipset. Det ser också jättegott ut med kräftor. Det var alldeles för länge sedan!

Ha en fortsättning på helgen!

KRAM

Lotta

Anonym sa...

Wooo,så mysigt & gottit .....

Channal sa...

Älskar bubbel! Min favorit är Cava. Prosecco är fint det också! Ska testa Tinas tips!

Hoppas du fick en trevlig kväll.

Skön söndag och KRAM Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...